Dílčí segmenty totiž až na výjimky zaznemanely nemalý růst, což je do budoucna vynikající znamení. Nejmarkanteněji přitom poskočily sociální sítě a hry na nich.
Letos za ně hráči utratili 1,5 miliardy dolarů, což je oproti loňskému roku skok o 66 % vzhůru. S 60% nárůstem je těsně v závěsu digitální prodej, jenž vykázal zisk 2,5 miliardy dolarů.
Za sebou tak definitivně nechal krabicové tituly, jež se propadly o 19 % a svým tvůrcům přinesly „pouze“ 2,1 miliardy.
Oproti minulému roku si polepšily i mobilní hry, které poskočily o 46 %, když vykázaly 1,6 miliardy dolarů. Za nimi pak skončily casual hříčky s 34% nárůstem a sumou 3,7 miliardy.
O 24 % se podařilo navýšit zisky také MMO hrám, které letos přispěly 2,7 miliardami. Navzdory 29% poklesu si ale největší kus z koláče opět ukousnuly konzolové tituly s 10,6 miliardami na kontě.
Krabicové verze her zůstanou vždy, kdybych měl vybrat jeden jediný důvod proč tomu tak je – tak to je díky sběratelským edicím. Vždy se najdou lidé, kteří budou chtít hru fyzicky vlastnit spolu se svojí figurkou ze hry, která majestátně stojí ve vitrínce či knihovně. Vždy se najdou lidé, kteří dají přednost krabičce před pohodlným stažením, které je sice ve výsledku levnější ale připravuje vás o ten pocit, že hru skutečně vlastníte.
Já radši krabicovku! Nebudu mít na Steamu 60 her a ani jednu krabičku
Digitální distribuce se opravdu rozrostla , to je dobře, protože dneska už mají hry koupené např. na STEAMu plno výhod a myslím, že do budoucna budou krabicovky pro PC úplně zapomenuty….
ScreamCZE: Na krabičku nic nemá
mj. hassik: To já zas chápu. Já třeba nechápu, že si někdo koupí krabicovou verzi (vyjímkou je jedině nějaká speciální edice)
Ani nelituji, že jsem si koupil X360, ale asi uvažuji, že Live si budu platit měsíčně než dávat na rok 2000 Kč.
Nechápu vzrůst digitálního prodeje, není nad to mít ten originál v ruce, to je taky ten důvod proč si krabicovky kupuju .
Taky nechámu jak můžou za XBL tolik platit.
Afterman: To nejsi sám, taky se nad tím pozastavuji.
Opravdu nechápu jak někdo muže platit hru na sociální síti…
njn s ve všech výzkumech kde říkaj že PC je mrtvá platforma zohledňujou jenom krabicovky
Digitální nad krabicovkama .