Slavný herní designer Peter Molyneux opouští tvůrce série Fable (Lionhead Studios) a roli kreativního ředitele v evropské divizi Microsoft Game Studios. Jeho další kroky povedou do nezávislého tvůrčího celku studia 22 Cans.
Oficiálního oznámení jsme se dočkali krátce poté, co informaci sdělil kolegům z webu Kotaku.
„Mám smíšené pocity, když jsem se rozhodl opustit Microsoft a Lionhead Studios. Lionhead jsem založit v roce 1997,“ řekl Peter Molyneux.
Molyneux, tvůrce Dungeon Keeper a Populous, stejně jako RPG série Fable, pracoval nejprve ve firmě Bullfrog, kterou v roce 1997 opustil a založil studio Lionhead, kde se stvořily takové tituly jako Black & White a samozřejmě taktéž série Fable.
Následně byl jmenován kreativním ředitelem evropské divize Microsoft Game Studios, kde dohlížel na vývoj her zejména ve studiích, které sídlí ve Velké Británii.
O nezávislém studiu 22 Cans toho prozatím moc nevíme. Na jejich stránkách se dozvíme, že zaměstnává zkušené vývojáře se skvělým nápadem, jenž povede k velkému úspěchu. Tak uvidíme…
Lionhead Studios nyní povede spoluzakladatel Mark Webley.
WoLf-Cz: Nepředpokládám, že jméno Peter Molyneux bude mít problém sehnat mecenáše a sám má jistě naspořeno dost… O finance bych se v jeho případě nebál.
Zdroj Wikipedia : Molyneux je jedním z nejinovativnějších herních vývojářů. Je znám také tím, že během tvorby hry rád přehání, co se obsahu her týče. Nejznámějším případem je Fable, vydaný roku 2004 bez mnoha věcí, které Molyneux nasliboval v rozhovorech. Za to se ale všem hráčům po jejím vydání omluvil. Nelze však říci, že by tyto hry byly nekvalitní nebo špatné, právě naopak.
Uplně přesně to sedí s mým názorem … jsem myslel , že jsem v tom exot, ale vidím, že je více všímavých lidí a vidí, že za posledních 10 let to s vizionářstvím nepřeháněl.
Svobodu možná míti bude, ale všichni vědí, že je to megaloman a bez stabilního finančního zázemí to asi půjde někdy docela těžko.
WoLf-Cz: Chlape, neblbni! Naopak! ! To bylo to nejlepší, co mohl Peter udělat. Jednak to není prvně, historie se opakuje a potom: třeba se konečně bude na vývoji her i podílet, což je jistě jeho prioritní důvod, proč odešel. Seberealizace. Z kdysi vizionáře a člověka, který stal za takovými hity jako Populous se stal král PR oddělení a marketingových žvástů, inu charisma na to má. Ale osobně si myslím, že byl nespokojen, nemohl prosazovat to, co chtěl a stal se z něj vlastně jen kravaťák – tlučhuba. Podle mě to blbě nesl. Teď má opět volné ruce a stejně jak v případě Lion Head, který rozjel v ’97 se i nyní pouští do zbrusu nového studia a projektů čili podle mě se otřepe od všech těch PR kravin a začne se realizovat. A to je to nejlepší, co mohlo fanoušky jeho her a myšlenek potkat.
Pápá
Mikefiser: jj založil to vím taky xD …. každému vývojářskému studiu škodí nesplnitelná slova vývojářských celebrit (viz. Carmack a Rage) …co se tenhle týpek nakecal kolem dá se říct jeho her … BW1 a 2 no comment …ne že by hra dopadla tak hrozně prostě průměr , ale keců kolem toho bylo a skutek utek a nyní znova jak v bleděmodrém kabátku "Na jejich stránkách se dozvíme, že zaměstnává zkušené vývojáře se skvělým nápadem, jenž povede k velkému úspěchu. " , že by se bál , že už mu to v Lionhead nepapaj ? Toť jen špekulace
2008 článek …. krásně začal [ odkaz ]
Btw pro Lionhead žádná škoda? Vždyť to studio sám založil
Prepare for KAMENING, Lootmaster! ! ! !
Asi mě ukamenujete , ale tohoto člověka jsem za posledních 10 let sledoval víc než kohokoliv jiného z herního průmyslu a musím konstatovat, že pro Lionhead žádna škoda ….