Yannis Mallat, výkonný ředitel studia Ubisoft Montreal (např. Assassin’s Creed III), chválí konzoli PlayStation 4 a tvrdí, že Sony pro vývojáře připravila příjemné překvapení, když radikálně změnila samotnou strukturu hardwaru své next-gen konzole.
Přechod na novou generaci je tak mnohem snazší a není tak náročný pro programátory. Ty se s příchodem PS2 a aktuální PS3 museli vypořádávat s mnohastránkovými manuály, aby vůbec pochopili jak správně a hlavně rychle na konzole PlayStation vytvářet hry.
„O PlayStation 4 vám mohu říci, že jde o radikální změnu,“ prozradil Yannis Mallat britskému serveru CVG. „Řeknu vám anekdotu: Když jsem byl producentem Prince of Persia: Sands of Time, tak se mi podařilo získat velmi dobrého programátoru, který s námi stále pracuje na Assassin's Creed sérii. Jeden den měl na stole černou knihu, kde bylo vše v japonštině. Zeptal jsem se ho co to je. Byl to dokument pro programování her na PS2. To byl důvod, proč jsem se zapsal na lekce japonštiny.“
„V ten den jsem pochopil jak složité je vyvíjet hry na PlayStation 2. PS3 na tom byla z hlediska architektury skoro stejně, akorát byla ještě složitější.“
„PlayStation 4 nám tak přijde jako příjemné překvapení, protože má velmi dobrou architekturu. Je tak pro nás jednodušší vyvíjet na high-end PC a PS4,“ dodal Mallat.
Ubisoft Montreal v současné době pracuje na Assassin’s Creed IV: Black Flag a Watch Dogs. Oba tituly jsou plánovány na podzim letošního roku pro PC, PlayStation 3, Xbox 360 a mj. také na PS4 a Wii U.
Prijemnym prekvapenim bude taky warez jakej se rozjede
"Vývoj her pro PS4 je příjemným překvapením, tvrdí tvůrce AC3" V tom případě doufám, že to na jejich titulech, které na PS4 vyjdou půjde poznat. zatím jim držím
Sony je tak nadřazená, že to je nutné zmiňovat jednou za čas jako připomenutí.
Zapomnel jsi zminit nadrazenost. Sony totiz samozrejme oslovuje pouze nadrazena studia.
Studia, co běžně makají pro Sony, s architekturou PS3 nemají snad skoro žádný problém. Jde samozřejmě i o zkušenost a pracovitost.
No podle recenzí se o rok později rozhodnu tak doufám, že se rozhodnu dobře
Takže na ps4 je radost vyvíjet hry na rozdíl od ps3, výborně, takže se těším co nám předvedou!
Lukkys: Tys programoval? Fail pro většinu byl ten že to mělo HW řešenou protipirátskou ochranu
Architektura PS3 byl prostě jeden velký fail. Jsem rád, že PS 4 bude mít HW jako běžné PC.
Jinýmy slovy vývojářský čuňata mají obrovskej prostor pro prasení kodu. 256MB vs 8GB.
michal89: vetsina dnesnich high-end pc jsou výkonějsí nez ps4, problem je v tom ze konzole dělá "jen jednu" činnost (samozdřejmě uvozovky pro to že hra neni jen jedna cinnost ale vice procesu najednou ) a to hru a nezatezuje ji nejaky OS nebo jine programy
PS4 okamžitě běž domů do konce roka ať si doma a pamatuj na slušné chování
Programování jde teda dobře, ale jsem zvědavej jak dlouho jim vydrží tahle konzole po hardwarové stránce. Podle specifikací to není až tak napřed před PC. Bojim se že za pár let už budou PC zase napřed.
Aby nebylo když to není nic jiného než PC.
Abakanius : Zalezi jak sa to vezme