Jak jste možná již slyšeli z úst (twitteru) Casey Hudsona, BioWare už nechce pokračovat ve vyprávění příběhů velitele Sheparda. Nicméně v posledním čísle magazínu OXM diskutovali tvůrci série nad dalšími možnostmi.
Očividně nejoblíbenější postavou je Garrus a to i přes jeho slabost pro kalibrace. Casey Hudson zmínil možnost, že by hra popisovala jeho působení v C-Sec. Taktéž Dusty Everman by rád viděl další příhody tohoto hrdiny, který je poněkud zastíněn Shepardem. Naproti tomu Preston Watamaniuk by raději viděl ve hře Grunta a celkově hratelnost orientovanou na brutální boj.
Scénárista hry Mac Walters se naopak nemohl rozhodnout a zmínil jména Aria, Záhadný (Illusive Man), Kai Leng, atd. (poznámka: příhody Záhadného jsou hodně popsané v knihách a komiksech). Na závěr Mac zmiňuje prequel umístěný v období války Prvního kontaktu (kvůli kterému záporák prvního dílu Saren nesnášel lidi). Mike Gamble by se pak raději více věnoval Javikovi, jedinému Protheanovi v galaxii.
V rozsáhlém retrospektivě na šesti stranách dále tvůrci zmiňují, že chtěli do trojky sekvenci, kde by hráč hrál za kvarianského vědce před Talinou misí, či za kolonistu na Horizonu před útokem Kolektorů. Taktéž třeba původně chtěli dát Shepardovi do party nějaké mimozemšťana nehumanoidního tvaru. Ale náklady na úpravu hry a tvorbu animací by byly příliš vysoké.
Však nějaké cameo by vůbec nemuselo vadit. Navodilo by to pocit propojení se starou trilogií, dozvěděli bychom se, co se s nimi dělo dál, ale zároveň by nemuseli nijak výrazněji promlouvat do děje…
Draggo – " třeba pár let po destroy konci" Tohle podle mě není dobrý nápad, protože by se tam stoprocentně muselo vyskytnout pár nám známých postav (Protože pár let určitě přežijou) a to si myslím že lepší by bylo aby tam už nebyly, možná jen okrajově zmínky
pajmič: Jojo, bude to těžký, zvlášť když maj za zádama EA, který budou chtít skoro určitě něco co nejvíc podobnýho trilogii, aby na to nalákali potenciální hráče. A taky budou chtít, aby to bylo co nejrychleji. Bojím se, aby to nedopadlo třeba jako Gears of War: Judgment – původní trilogie naprostá pecka, ale tenhle prequel, kterej právě ukazoval první konflikt a některý postavy zamlada byl velký zklamání. Sice to bylo formálně furt stejný, ale v momentě kdy člověk věděl jak to dopadne a nehrálo se o budoucnost lidstva, to už prostě nemělo ten správnej náboj. A já nechci vidět, že by ME takhle skončil. Můj sen je nová trilogie, třeba pár let po destroy konci (můžeme to brát tak, že by rozšiřovali jednu z možných variant budoucnosti, control a syntéza by zůstaly u toho "a všichni žili šťastně až do smrti") , s novým hrdinou – a asi bych bral zase člověka (s tím se hráč nejlíp ztotožní) , případně dát na výběr třeba ze 3 ras a udělat "originy" podobně jako v DA: O. A odstartovat nový příběh – řekl bych že galaxie téměř zdevastovaná katastrofickou válkou by mohla být zajímavá kulisa. Bylo by to dostatečně odlišný od původní trilogie, ale zároveň by to byl pořád ten starý známý vesmír, který tak milujeme.
Ono pro ty co četli kodex (jakože já ano v každém díle) , mluvili s postavama a dávali při příběhu pozor tak prequel nemá smysl, takže buď to bude něco o čem jsme moc nečetli/neslyšeli (např. již mnou zmiňovaný Legion) a nebo sequel.
draggo: To je ono toho se taky docela obávám ale nejde jen o tu "Epičnost" konfliktu jako spiš jestli dokážou tvůrci vymyslet tak zajímavé a skvělé postavy jako v trilogii. Nasadili si latku hodně vysoko a pro nás jakožto lidi co jsme na trilogii "vyrostli" to nebude uplně snadné, prostě a jednoduše už to nebude jako dřív. Ale s tou novou technologií by mohli i menší konflikt pořádně nadupat, třeba něaký pořádný pozemní souboje to by byla věc
Jenže Mass Effect zdaleka není jenom o příběhu. Je hlavně o spoustě detailů, promakanosti, promyšlenosti, dobře napsaných a nadabovaných postavách, zábavné akci a smysluplných, dynamických rozhovorech.
draggo: Přesně. Prostě na trilogii ME nic nemá, ani "spojené" další díly s tím.
Plus mě ještě napadá – když udělají prequel, tak to nikdy nebude hra, jejíž píběh by kdy mohl dosáhnout výšin trilogie. Přeci jen nějaká válka mezi dvěma rasami může být těžko tak zajímavá jako záchrana celý galaxie… Prostě by taková hra zákonitě působila jako chudý příbuzný, který jen chce vydělat pár dolarů na slavné značce. neříkám že bych si třeba tu válku prvního kontaktu nebo rachni rád nezahrál, ale stokrát větší radost by mi udělalo něco úplně novýho, něco co by v sobě mělo potenciál vyrovnání se nebo překonání původní trilogie.
Mě by se třeba líbilo poznat víc kvariany… pokud je tedy ve trojce zachráníš tak bych zase ráda poznávala Gethy a když nic takýho tak si napíšu svou vlastní fanverzi a pudu s davem D
pajmič: Ta hra se zapíše do dějin ve všech směrech
Tak tak chipsy na to mi biodroni netrpělivě čekáme:D
pajmič: Stejně nám naservírují Mass Shift a budeme se prohánět pro Reaprovy a tu Liaru vážně potkáme
pajmič: Tak to je vskutku skvělí nápad!
Sakra pánové a dámy takových spamů kdo to má pořád číst? A jinak kdo by chtěl v sequelu vidět Liaru jakož to 700 letou Martriarchu? Pokud je teorie správná tak Asarijky pořád rostou že. . ona by vám pak vyprávěla jaký to bylo za Sheparda, co se změnilo v galaxii, jak ho hrozně milovala pokud s ním měla LI atd. atd.
Chipsonator – presne tak Karpysin to i psal u sebe na webu, že o temne energii se sice diskutovalo ale, že od toho odešli.