Dnes ráno přišla nečekaná zpráva. Společnost Electronic Arts zavírá studio Visceral Games, které vytvořilo zejména hororovou sérii Dead Space, policejní spin-off Battlefield Hardline a v současné době pracovalo na akční adventuře ze světa Star Wars. V EA se ale rozhodli změnit koncept hry a přesunout výrobu do jiného studia.
Po uzavření Visceral Games se na sociálních sítích ozvalo několik bývalých zaměstnanců, kteří se rozpovídali o minulosti. Pokud vám stále v hlavě vrtalo, proč vedení EA uložilo k ledu Dead Space a nedalo Visceral Games příležitost pracovat na dalším dílu, tak je to z důvodu prodejů.
Vývoj prvního Dead Space stál 37 milionů amerických dolarů, zatímco u Dead Space 2 byl rozpočet navýšen na celkových 60 milionů dolarů. Jak se zdá, v EA po úspěchu jedničky chtěli vytvořit ještě větší hru, která prodá velké množství kusů. Bohužel k tomu nedošlo. Dead Space 2 prodal 4 miliony kusů, což zřejmě nestačilo na pokrytí nákladu. Z našeho pohledu jde o solidní číslo, ale nesmíme zapomenout na poplatek Microsoftu a Sony, stejně tak na marže pro obchodníky, připomíná level designér Zach Wilson na Twitteru. Ten momentálně pracuje u Bethesdy na neoznámené hře.
I přes neúspěch – nevíme přesně, zda Dead Space 2 něco vydělal navíc, zůstal na nule nebo se vývoj ani nezaplatil – dostali Visceral Games zelenou k vývoji třetího dílu, který měl zaujmout větší množství hráčů. Z toho důvodu pravděpodobně přinesl kooperaci, ale ani ta nepomohla a EA uložila sérii k ledu.
Ke slovu se dnes přihlásil i herní režisér Scott Warner, který se nechal slyšet, že Visceral Games měli našlápnuto k úspěchu, ale byli poraženi silami, které jsou mimo jejich kontrolu. Když se jeden z fanoušků zeptal na podrobnosti, napsal Warner, že je to mnohem složitější než ukázat prstem na Electronic Arts. Warner si našel místo jako vedoucí designér v Oculus VR.
Dočkáme se někdy dalšího Dead Space? To nikdo neví. Horory nejsou pro masy a EA chtějí prodávat miliony a miliony kopií svých her, což Dead Space nesplňoval. Pokud někdy dojde k oživení série a restartu (v roce 2014 to nevylučovali), tak rozpočet zřejmě nebude tak velký, na dnešní poměry, kdy hry stojí i stovky milionů dolarů.
Odpověď na komentář uživatele
No tak o tom mi ani nemluv, protože jak je ta část, kdy má Cárvr halucinace, tak stojí a drží se za hlavu z pohledu mě tedy Isáka. Ale brácha hrál Carvra a tam měl nájezd potvor a zlikvidovat marker jakože v tom snu. No a zatímco on si tam pobíhal a nevěděl co dělat, tak já ho musel ochraňovat před monstry valící se ze všech stran. Některé části kooperace byly docela na hovno.
Dead space je totální pecka, nevím proč lidi tolik hejtovali tu 3ku, já jsem si to tehdy předobjednal a nelitoval jsem, sice trochu jinačí než původní dva díly, ale coop byl bezvadnej, třeba to jak každá postava viděla něco jinýho, protože isaac už se s markerem setkal dřív a měl určitou "immunitu" zatímco carver do toho spadl rovnejma nohama. To universium bylo taky super, škoda, že se zatím nedovíme jak to opravdu dopadlo, když to skončilo takovým cliffhangerem. Dlcčko bylo taky parádní btw =)
Jo jsou to hnupi, zavirat takove studia ktere maji na svych zarezech serii dead space. Jo za chvili ea zrusi uplbe vsecko a budou delat jenom debilni fifu a nhl (furt nic noveho akorat jiny cislo na obalu) . Za me toto je velka hloupost. Co nadelame sami si pod sebou rezou vetev.
Představte si Dead Space VR. To by bylo nedostatek plenek v hypermarketech.
1 a 2 sem hral 3 neni na steamu takze tu ne ale byl to enom obycejny port
Dead Space 1 a 2 boli veľmi dobré hry, 3 som ani nedohral ale nový diel by bol fájn a ak to neplánujú už oživiť nech radšej predajú práva na značku
Já teda hrál jenom DS1 a jak se to všechno povedlo, tak to byl vlastně hroznej tunel. Pár nepřátel, seber kartu, nějaká akční horda a to je tak všechno. Ale atmošku to mělo.
Dead Space hrál všechny pro mně velmi dobrá hra a chtěl bych to i na PS4pro
Je jasné, kdyby uspěl tak už dávno dost možná takový dvě nový pokračování v současnosti existovali. Trojka z akčněla a ubylo bubákování, ale pořád to byla supr atmosférická záležitost, která o dost ostatním-konkurenci ukázala záda, jenže taky o to víc neuspěla. Nojo no, tak to bejvá, bohužel. Škoda, aby Dead Space upadnul v zapomnění, tahle série si to nezaslouží. Hold není to vyložená záležitost pro masy
4 mega kopii neni dost? Ok, pridanim nepopularnich mikrotransakci se prodeje určitě zvednou – EA logic
Skoda, Dead space mam rad, trojka byla slabsi presto lituji ze nebude pokracovani, i kdyz treba se toho casem nekdo ujme, takova znacka se nehazi do kose
…. k vývoji třetího dílu, který měl zaujmout větší množství hráčů. Z toho důvodu pravděpodobně přinesl kooperaci, ale ani ta nepomohla ….
toto je celý problém EA. Snaží se dělat hru pro co největší počet lidí. Proto osekáme skvělou hororovou atmosféru z jedničky, protože pro casuálního hráče je to moc děsivé. Taky snížíme obtížnost, protože pro casuálního hráče je to moc těžké. Pak přidáme všude šipečky na mapě, které nás budou pohánět od úkolu k úkolu, přidáme jakýsi stupidní multiplayer, ještě to podojíme pár DLC a původně skvělá hra je průměrná břečka. Hry nejde dělat pro "co největší počet hráčů", protože pak z toho bude neslaný nemastný kočkopes. Hororové hry by se měly dělat pro fanoušky hororu atd. Série Dark Souls se stala kultovní, protože kašlala na casuály.
Problém je v tom, že herní trh je směřovaný na lidi, pro které je nesmírný problém někam dojít bez nápovědy či mapy, sbírat lékárničky či trochu při hraní myslet. Jak není přesně dané tudy projdi a seber, teďka chvilku počky, koupil jsi příliš mnoho střel, oživíme tě, tak jsou ti hráči úplně marní. Nedejbože si nastavit větší obtížnost jak lehkou. Prostě lidi jsou blbí jak vagón blata a proto se studia honí za prachama těchto blbců, protože se ani nemusí moc snažit něco vymyslet.
Dead Space 4 bych bral všemi deseti. I když trojka už nebyla taková pecka jak předchůdce, tak ten konec nebyl úplně vyřešený.
jak rikam, nektere klenoty jsou nedocenene, coz je skoda.
ale ta zberatelka noveho codka tu prece **** musim mit