V poslední době se o ničem jiném nemluví. Mikrotransakce a loot boxy hýbou internetem. Po změnách ve Star Wars: Battlefront 2 a Need for Speed: Payback se opět pozornost stáčí ke společnosti Electronic Arts. Nově jsme se dozvěděli, že firma se před časem (rok 2012) zbavila svého zaměstnance poté, co vyjádřil svůj negativní názor na pay-to-win prvky.
Nešlo přitom o žádného obyčejného vývojáře. O své místo v kanceláři přišel samotný George Fan, který v roce 2002 vytvořil úspěšnou hru Insaniquarium. Po tomto úspěchu měl ve studiu PopCap Games volné ruce a stvořil fenomén v podobě Plants vs. Zombies. Šlo o velmi úspěšný tower defense titul, který přiměl EA, aby PopCap Games koupilo. A to se stalo pro nadějného designéra osudným.
Po odkoupení se sice stala hra Plants vs. Zombies ještě úspěšnější, ale zároveň nastaly krušné časy v kancelářích PopCap Games. EA si přáli rozšiřování hry, další díly, spin-offy a mnoho dalšího. Fan byl ze začátku nadšen, okamžitě začal spřádat plány a pracovat na novinkách. V ten moment ale nastal zlom. EA po něm chtělo, aby do svého titulu, který byl pro něj vlastním dítětem, zahrnul mikrotransakce s prvky pay-to-win podobných z mobilních her. Fan na to ale odvětil, že se mu to nezdá a nedokáže si to ve své hře představit – že se to tam nehodí – a tím pádem to neudělá.
A co udělali kravaťáci z Electronic Arts? Dali mu padáka. Takto o svou práci měl přijít zkušený tvůrce, který vdechnul život Plants vs. Zombies. S příběhem se pochlubil Edmund McMillen (designér her The Binding of Isaac a Super Meat Boy), který je dlouholetým kamarádem Fana, v podcastu.
Zdroj: IGN
Odpověď na komentář uživatele Stargat3
Nejsem fanda EA a svinstev, ale když hloupé děti brečí v diskusi, že není o jejich, ozvu se
Odpověď na komentář uživatele
Ale už i tehdy se nadávalo na různé hry. EA v 2007 vydali třeba Medal of Honor: Airborne a Need for Speed: ProStreet – obojí docela rozporuplné tituly. O rok předtím jsme vyhejtovali The Godfather: The Game, která měla na PC horší grafiku, tak první Mafia z roku 2002. A to teď mluvím pouze o PC titulech, protože EA tehdy podělali několik konzolových titulů. Ale zase přinesli několik fantastických her – Crysis či Harry Potter a Řád Fénixe s českým dabingem (na PC, Xbox360 a PS2) . V roce 2008 vyšli velmi experimentální Spore a první Mirrors Edge. Takže se nedá říci, že by vše bylo špatné. A i dneska EA občas vydá dobrou hru. Battlefield 1 je dodnes velmi oblíbená hra a sportovní hry jsou taktéž velmi chválené.
Odpověď na komentář uživatele newborec
EA fanboy a podporovatel svinstev se ukázal. A to, že nesouhlasíme s mikrotransakcemi z nás piráty opravdu nedělá
Bohužel tohle je budoucnost. Jediným řešením je aby zbohatlí fakani přestali sypat neuvěřitelný prachy za lootboxy a další sračky, ale to se nikdy nestane. Jak už sem jednou psal – EA je milejší jeden zbohatlík, co do hry narve tisíc dolarů, než sto věrnejch fanoušků co si koupí "jenom" základní hru.
Kde je poptávka, tam je nabídka.
Krásně jste si tu zanadávali, jen co je pravda. Zvykejte si na tvrdý kapitalismus. Kvůli pár naštvaným pirátům, co bučí v diskusích, EA nepřestane vydělávat. Tenhle obchodní model je prostě budoucnost. S tím nic nikdo z vás ne nadělá.
Odpověď na komentář uživatele Marek Tvrdý
Jo, pamatuju. Taky se mi to úplně nelíbilo. Ale alespoň ty hry tehdy ještě byly celkem dobré a ne jako dnes – prázdné naleštěné uzamčené nedodělané zabugované předražené hnusy.
Odpověď na komentář uživatele
Už před 10 lety lidi hejtovali EA kvůli online aktivací her. Právě proto děkovali CD Projekt Czech (dneska Comgad) za to, že první Mass Effect na PC měl protipirátskou ochranu DVD v mechanice a nepotřeboval internet.
Já jsem naposledy od EA "koupil" hru Unravel a to proto, že tvůrcům to nikde jinde nevyšlo, protože jim pomohla právě tato firma. Ta hra byla super a to jen proto, protože do toho EA nekecalo. Jinak ty hry, jak do toho začne kecat vydavatel, tak to stojí za hovno všude.
Ja stojím za EA toto štúdio si zaslúži rešpekt, takže za všeckých díky a len tak dále!
Odpověď na komentář uživatele OneShot
Bohuzel, my jsme kapka v mori, celkove jsou pravy hraci ( cti ti, kteri hraji alespon trochu seriozne i jiny hry nez fifu, nhl a clash of clans) v naprosty mensine a EA uz na ne davno necili a i kdyz tito hraci hry prestanou kupovat, EA si toho ani nevsimne
OneShot: lidi muzou nadavat jhak chcou pak EA oznami novej mass efect nebo dragon age a zas jak tupy ovce budou kupovat znova protoze si budou myslet ze tentokrat to bude lepsi takze zadna zmena
Mila EA pohřbila jsi značky jako Dead Space, Medal of honor, NFS, Mass Efect, Burnout, NHL tam už taky směřuje, takže jak jde vidět, miris ke dnu, dobře ti tak!
Odpověď na komentář uživatele Strec
[ odkaz ]
Pokud se bude hlasovat online, tak se v následujícím ročníku určitě zúčastním
Sešlo se nás tu rovných 20 lidí, co jsme proti politice EA. Pro není nikdo. A tak to +- vypadá pod každým článkem o EA nejen na Zingu. To se přece sakra musí někde projevit!
Kupovat si hry od EA je teď něco jako kupovat si rohlíky u pekaře, co vám znásilnil přítelkyni. Protože přesně to teď EA dělá s našimi kdysi milovanými sériemi. A ještě to odnášejí nevinní svědci- zaměstnanci. Hanba a hnus! ! !
EA už před lety dostalo ocenění zlaté hovno roku (neba tak nějak) , za nejhorší firmu. Je pravda, že moc ocenění asi nezískávají, tak jsou asi znovu po téhle ceně. Přeju jim to. Už by se na ně mělo konečně zase usmát štěstí.