Electronic Arts, gigantická videoherní společnost, která se v poslední době asi nejvíce potýkala s tolik diskutovaným tématem, jakým jsou loot boxy. Samozřejmě nehovořím o ničem jiném než o pay-to-win strategii v nejnovějším Star Wars: Battlefront II. EA totiž nestačí zisk ze samotného titulu či DLC, musí se také přeci vydělávat na pohodlnosti hráčů. Ona představa, že si za určitý poplatek urychlíte postup hrou je pro někoho lákavá. Celý start nového Star Wars doprovázela obrovská vlna odporu a nechutenství vůči EA, a to napříč všemi médii. Dle mého zcela oprávněná vlna odporu, jen se potvrdila pověst firmy prahnoucí jen po penězích za každou cenu, ono to vlastně bohužel ani jinak v dnešní společnosti nejde.
Loot boxy byly sice z posledního Star Wars odstraněny, ale teprve minulý měsíc. Nyní tak z placených beden získáte pouze kosmetická vylepšení neovlivňující hratelnost. To vše je sice milé, ale hodlá se EA a DICE poučit? Patrick Söderlund, jenž stojí v čele studií Electronic Arts, se na toto diskutabilní téma rozpovídal pro web The Verge.
Söderlundovi je jasné, že celá kauza zrovna nenapomohla k vylepšení vztahů mezi početnou herní komunitou a Electronic Arts, ani samotné jméno společnosti se neukázalo v nejlepším světle. Právě kvůli dobrému jménu si Söderlund sype popel na hlavu v zájmu celé značky. Kromě „okecávání“ a očišťování celé problematiky rozhovor směřoval také k budoucím titulům, které by mohly loot boxy také infikovat. Jasně a svědomitě prohlásil: „Nemůžeme si dovolit dělat stejné chyby“.
První na řadu přišel projekt Anthem od BioWare, který dorazí příští rok. Směsice Halo a Destiny se špetkou Horizon: Zero Dawn v otevřeném online světě, kde první housle hraje právě loot a nalezené vybavení, je přímo ideální místo pro umístění placených beden. Buďme v klidu, Söderlund sice nevylučuje výskyt beden za peníze, ale nalezneme v nich pouze kosmetická vylepšení.
Po Anthemu přišel na řadu také poměrně očekávaný nový Battlefield. Situace v novém Battlefieldu se zaplať pánbůh nebude výrazně lišit od posledního dílu, kde pomocí tzv. Battlepacků získáte pouze líbivé skiny na zbraně či vozidla nebo puzzle pro zbraně na blízko, sem tam může padnout i nějaký ten squad boost. Od posledních úniků naznačujících podtitul „V“ jsme o novém díle ze série akčních stříleček z první osoby delší dobu neslyšeli. Možná však bude odhalen velmi brzy, tak nás alespoň navnadil Randy Evans skrze tweet. Plnohodnotného odhalení nováčka série se však dočkáme až na letošní akci EA Play, která se koná 9. června v Los Angeles.
Závěrem bych s klidem prohlásil, že dohledná budoucnost online hraní v režii EA by neměla být tak trnitá jako u Battlefront 2. Jinými slovy už žádná placená vylepšení, která poskytnou výhodu nad ostatními. Věříte tomu? Opravdu se EA poučí?
V Holandsku už zakázali lootboxy v hrách FIFA 18, PUBG, Dota 2, a Rocket League kde sú považované za gambling a vývojári majú 8 týždňov na ich odstránenie resp.upravenie systému lootboxov inak budú tieto hry zakázané.
Tak sa nečudujem EA,že nechcú zbytočné problémy
Electronic Arts Inc.- cena akcií na NASDAQ: 17.4.2017- 89,21 USD, 17.4.2018- 122,19 USD.
Nejnižší cena v mezidobí po vydání SW:B2: 100,83 USD (4.12.2017).
Myslím že reálně je ten humbuk okolo vydání her s mikro (kromě SW:B2 i NFS) moc nebolel. Je to sice blbý pro PR, ale cena firmy stále roste, takže je všechno v pohodě…
Anthem bude průser. Průser který zapříčiní definitivní konec studia BioWare.
EA zabije všechno. Kromě DICE jsou všichni oběťmi.
Hry máš dnes za 120 eur ak chceš plnú verziu a nie len ten oklieštený základ a máš ešte aj 3 edície z každej hry nie len štandard, k tomu je aj silver a gold, plus predobjednávanie ešte za neviem aké deluxe edície, day 1 DLC, ešte k tomu aj mikrotranzakcie navrch ?? Hnus, nie, robia z ľudí len idiotov takýmito rečami že sa proste normálna hra nedá urobiť a normálne aj predať lebo je to „príliš drahé“.
Plus nehovoriac o tom ako to kazí hru keď musíš robiť nekonečný grind lebo hra je prispôsobená tomu aby všetko trvalo neúmerne dlhšie získať, aby tým podporili mikrotranzakcie.
Mně je legrační, že říkají že šlo o chybu ne to nebyla chyba, to byla ta vaše chamtivost
Ani nevím, kolikrát už slibovali, že se polepší. Planý sliby.
Kezby krachli,uz im neverim ani to EA v nazvu
„EA už nechce opakovat fiasko s loot boxy.“
Co to, vymysleli nový název?
Jo a nelíbí se mi poslední věta v prvním odstavci, samozřejmě, že to jde i jinak .
Zajímá mě co zkusí příště.
Přibyl tam vůbec nějaký obsah? Sem to koupil kvůli splitscreenu s kamarády a moc tam toho nebylo k hraní.
Největší změnou je konečně komplet předělání progress systému, přibyly byť třebas dočasně nové módy (Cargo Jet pack), pár nových hrdinů a map (hlavně v rámci první sezóny Last Jedi), teď tuším od zítřka začíná Ewok hunt event. Od vydání přibyla ještě i jedna část kampaně. Do hry se v příštím patchi vrací mikrotransakce v rámci kupování kosmetických blbostí, všechny hrdiny i lodě apod. půjde customizovat dle obrazu svého, přičemž třebas kostýmy Luka, Hana i Leia v zimní verzi z bitvy o Hoth šly získat ve víkendových mini-eventech.
Za mě je to úplně ok když si to pustím 1-2x během týdne na odreagování, každý den bych to asi hrát nevydržel, nehledě na to že kvůli rodině stejně ani nemůžu ;).
Hezky se to snaží okecat. Jen tak dál.
Ještě, že už od nich nehraju hry, jen NHL na Xboxu jednou za měsíc. A přitom to dřív bylo mé oblíbené vydavatelství.
To že má EA kvalitní PR tým je zcela očividné, ale s nenažraným vedením se styl her stejně moc výrazně nezmění. SW:BF 2 byl nádherná facka pro EA, aby pochopili, že tak moc už s hráči vydrbávat nemůžou. Tak nějak doufám, že se jim to ještě párkrát vrátí a že jim ty projevy nebudou hráči věřit a nebudou zase vesele pokračovat v předobjednávkách.
Zaplať pánbůh že Battlefield stále odolává
Tak ono se musí v dnešní společnosti prahnout po penězích za každou cenu?! To myslíte vážně, pane Lahnere? Lidi byli chamtiví odjakživa, ale napsat, že za každou cenu a že to jinak nejde?! OMG
A není to snad tak? Za „děkuji pěkně“ nebo za spokojenost hráčů se další vývoj hry jen těžko zaplatí…
Dobrá. Jelikož je ti jen 17 let, dovolím si ti tykat a trochu ti osvětlit, co jsi napsal, protože buď to nechápeš, nebo by se měl někdo za tvé vychování stydět. Nejde o to, zda firma EA prahne po penězích, jde o to, že jsi napsal, že prahne „za každou cenu“ a že „to vlastně bohužel ani jinak v dnešní společnosti nejde“. Asi s tím máš v 17 letech bohaté zkušenosti, ale musím se proti tomu ohradit, jelikož je Zing web, kam chodí především náctiletí, kteří si mj. utvářejí pohled na svět dle svého okolí, a dnes bohužel hlavně z internetu, a ty jsi jim svým výrokem vlatně poradil, že musí prahnout po penězích za každou cenu, protože to dnes jinak nejde. Každý si pod výrazem „za každou cenu“ může představit něco jiného, někdo to, že se z hlupáků bude snažit tahat peníze kupř. za tzv. loot boxy, aby si mohl koupit třeba lamborghini, někdo to, že vezme kvér a vlítne do konzumu. Patrně jsi chtěl napsat něco ve smyslu, že je v dnešní době běžné, že se firmy snaží ždímat z lidí peníze, ale ta tvoje formulace je velice nemorální. Pokud má tvá generace takovýto pohled na věc, tak je mi vás líto, ale podle svých potomků mohu soudit, že to není všude tak zlé. Snad jsi už pochopil kontext.
Ale celkově to vidím tak, že čím rychlejší internet, tím rychleji se svět řítí do záhuby.
sarakat důvod tohodle “honění si ega” se slovíčkařením?