Ptáte se, proč má Shadow of the Tomb Raider naplánované a odhalené placené dodatečné balíčky ještě před vydáním samotné hry? Odpověď hledejme v nákladech, které musí společnost Square Enix vynaložit, aby nové dobrodružství s Larou Croft vůbec vzniklo.
Vedoucí studia Eidos Montreal prozradil, že vývoj Shadow of the Tomb Raider stojí jako standardní singleplayerové AAA hry. U nich se jen vývoj pohybuje od 75 do 100 milionů amerických dolarů. Navíc dalších 35 milionů dolarů je připraveno pro marketing a propagaci. Dohromady se tak bavíme o částce 110 až 135 milionů amerických dolarů.
To je spousta peněz. Na druhou stranu jde ale o částku, která je v dnešní době zcela normální. Výjimku tvoří Grand Theft Auto V od Rockstaru, které stálo zhruba 200 milionů dolarů.
David Anfossi v rozhovoru pro Games Industry přiznal, že jsou v Eidos Montreal pod tlakem, aby jejich hra dokázala dostatečně zaujmout. To je důvod, proč v týmu experimentují s různými herními módy a herním konceptem. Inspirací pro něj byl úspěch Hellblade: Senua’s Sacrifice. Nezávislé studio Ninja Theory do svého nejnovějšího projektu investovalo mnohem méně peněz. Výsledkem byla prodejní cena 30 dolarů, která pomohla k úspěchu a velmi slušným prodejům.
Vysoká investice Square Enix se odrazila na samotném obsahu Shadow of the Tomb Raider. V Eidos Montreal sice kladou důraz na příběhovou stránku, zároveň připravují online režimy. Ty mají být mnohem rozsáhlejší než v předešlém díle. Co nás ale přesně čeká, to Anfossi neprozradil.
Připomeňme, že restart série Tomb Raider byl po stránce hodnocení hodně úspěšný, ale Square Enix do hry vkládala větší naděje a 3,4 milionu prodaných kusů za první měsíc bylo málo. Velká očekávání ohrozila pokračování s názvem Rise of the Tomb Raider. Mrazivější dobrodružství archeoložky Lary Croft zachraňoval se svými penězi Microsoft, jenž si zaplatil časovou exkluzivitu pro Xbox One a Xbox 360. Shadow of the Tomb Raider opět vzniká pod taktovkou Square Enix.
Shadow of the Tomb Raider vyjde 14. září na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Více o hře v našem preview. Titul předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk, kde získáte tričko.
Buuu prvni mesic prodeju nam zaplatil veskere naklady a sef uz si chtel koupit novou jachtu…. Vskutku nechutne…. Nevim jak to presne je, ale kdyz clovek pocita pouze zakladni edici za 60 E bez nejakych SP a sberatelek s tim, ze z tech 60 E jim jde 50 % (mozna je to v realu vic, netusim), tak to dela pres 100 M v eurech… Pokud by se k tomu pricetli specialni edice a sberatelky, pripadne SP (nevim jestli jednicka mela), tak jim to vyjde i na tu novou jachtu… Nevim, co vic by chteli…Jachtu pro kazdyho clena spravni rady? A to jsme porad jen u prvniho mesice po vydani….Nehlede na to, ze 35 M za marketing je jejich absurdni volba….
Zajímavý, že každej se vymlouvá na to jak je vývoj takový hry drahej proto MUSÍ mít hra DLC a season pass atd. ale že nikdo neřekne proč u God of War to jde i bez těchto blbostí a keců okolo
GoW platí SONY, což je úplně jiná liga než menší studia.
Protože Sony je jedno, jestli GoW vydělá nebo ne. Jde o to, aby prodalo konzoli a vydělá si na ostatních hrách, ze kterých má procenta.
Jak to bude s krabicovou verzí pro PC?
A bude u nás v prodeji i verze s figurkou?
Prý už je ultimátní edice s figurkou vyprodaná a rezervní zásoby nejsou (konzolová verze), na PC se uvažuje ultimátní edice s figurkou až jako druhá vlna po launchu hry (pokud se vydavatel rozhodne vydat hru v krabičce, zatím to vypadá jen na digitální verzi).
Kde jsi četl že je sběratelka vyprodaná ?
http://www.tombraiderforums.com/showthread.php?t=220130
zde v oficiálních otázkách a odpovědích od Square Enix.
Jsou to komerční řeči řekl bych, snaha vyvolat v lidech panický pocit, že se na ně už nedostane a rychle to před-objednat dokud ještě jsou poslední kusy v oficiálních obchodech. Třeba Rise s figurkou se dá koupit ještě teď a to ani ne za dva tisíce. Jen ta figurka má větší cenu a to k tomu je ještě hra
Edit: napsal jsem to špatně, že je vyprodaná. Koukám na ten článek s otázkami, je tam, že nebude v dodatečných zásobách. By mě zajímalo jak ta figurka bude vypadat.
Jasne.35 milionov za marketing.Pokojne to mohlo byť menej a mohli za ušetrené prašule urobiť aj češtinu.Ale oni radšej budú tlačiť za tie prachy luďom do hlavy aby kupovali croft verziu za 100 eur.
To bude bedniček a skinů
V tomto díle si budeme do hry kupovat samostatné části oblečení tj. tílko, kalhoty, rukavice, boty atp., tak jako to je třeba s oblečkama v Injustice 2. Kupovat by se to mělo za herní měnu „jade“.
bla bla bla kecy, kazdej kdo aspon dolezl do 8 tridy, si to umi spocitat.
Zdá se, že ještě nepochopili, že hráči kupující singleplayerovou hru v ní o online režimy nijak nestojí.
Tomb Raider je fajn hra, jenže není to typ her, co bych si zahrál víc jak jednou. Na podzim bude dost her, které si zahraju raději, navíc tohle není pro mě must-have, počkám na slevičku. Online režimů se bojím. Ale nejspíš to bude výzva zabij dvacet opic a dostaneš topík pro Laru.
Zároven připravují rozsáhlejší online režimy. Pane bože, to zas bude mit vyjebanou kupu online trofeji At si strčí online u singlu někam
Pobavil a naprosto souhlasím Já jsem nadával neskutečně u FC5 kdy jsem musel hrát tu dětskou chujovinu jménem Far Cry Arcade, abych vůbec získal platinu Tohle mi vážně leze na nervy ať jdou s online někam a nechají si to pro jiné hry.
Takže ty Lincolne vlastně trofeje máš rád…