Po neuspokojivých prodejích třetího dílu Dead Space nedostali tvůrci ze studia Visceral Games šanci pracoval na čtvrté hře z hororové série. Místo toho jim byl svěřen projekt s licencí Star Wars, který společnost Electronic Arts zrušila a firmu rozpustila. Kdyby vedení EA dalo novému Dead Space zelenou, mohli jsme tu mít zajímavý díl. O něm se rozpovídal kreativní ředitel Ben Wanat, který v současné době pracuje v Crystal Dynamics (série Tomb Raider a nyní The Avengers), pro britský Eurogamer.
U herních společností je zcela běžné, že před dokončením jednoho projektu se začíná pracoval na dalším. Dead Space 4 byl tak ve stádiu prototypu. Podle kreativního ředitele zamýšleli vývojáři vytvořit příběhový akční horor s menší lineární strukturou. Myšlenkou bylo, že by se hráč každý den pokoušel přežít v zamořené lodi, hledal známky života, zdroje pro svou loď a přeživší… Celkově chtěli ve Visceral Games využít část The Lost Flotilla z Dead Space 3 a prohloubit herní zážitek s nelineární hratelností.
Z vyprávění Bena to vypadá, jako by autoři chtěli stvořit mnohem rozsáhlejší Dead Space, kde bychom dokonce v lodi cestovali. V plánu byla celá řada lodí, každá z nich s unikátními funkcemi, strukturou a jinými mechanikami. Navíc bychom stanuli tváří v tvář apokalypse Necromorphů, což by ovlivnilo hlavního hrdinu. Jim by již nemusel být lodní inženýr Isaac Clarke, nýbrž Ellie Langfordová, jedna z přeživších invaze Necromorphů na palubě lodi Sprawl.
Sám Ben Wanat doufá, že se v Electronic Arts jednou k Dead Space vrátí. „Jednoho dne se možná někdo podívá na starý katalog her od EA a řekne si, co se stalo s Dead Space? Možná bychom měli tuhle sérii oživit.“
dead space 4 sa uz vyraba lebo sa okolo teho vela hovory a preto tento koment na e3 to vypustia a mozno este tento rok neco budeme pocut
Hlavní hrdinka by byla čínsko-černošská transgender lesbička, která tam přijela z afriky a hra by byla s otevřeným světem s prvky Battle-Royal
To je tak blbý, že by se to prodávalo…
Asi jsem rád, že z toho sešlo, vzhledem ke kvalitě třetího, ale i druhého dílu, který také za moc nestál.
Každopdáně, rád bych aby se k té sérii jednou vrátili, ale udělali z toho hru hodnou názvu, Dead Space. První díl byl perfektní, sice si na něj pamatuju už jen okrajově, přes to bych ho zařadil mezi, abych nepřeháněl top 15 her na mém seznamu.
Právěže druhý díl byl mnohem lepší než první.
A u trojky se mě líbilo, že už hra tolik nesázela na hororovost, ale šla spíš cestou akce.V kooperaci boží.Škoda, že nevyšel čtvrtý díl.
No a to je právě ten důvod proč nebyla trojka tak uspěšná, Dead Space byl hlavně o té hororovosti, když vyšel Dead Space 1, tak to byla jedna z prvních opravdu atmosférických hororových her, kromě FEAR, díky tomu byla uspěšná, dvojka ještě taky ušla i když už něměla takovou atmosféru jako jednička, ale trojka se svým přesunem k akčnosti a coop hraní o tu atmosféru přišla uplně a to jí asi nejvýce uškodilo společně s mikrotransakcema.
Nejlepší byla verze z Wii. Pak asi jednička, jsem rád že mám PS3 verzi s CZ
Hrát to na gamepadu byl opravdu horrorový zážitek. Na PC to pak bylo s prstem v nose.
no tak ještě že se tak neuskutečnilo
to už by byl teprve kolovrátek na mikrotransakce a původní hororový zážitek by byl taky ten tam.
Napadla mne úplně stejná reakce. Ještě že to neprošlo.
proč mě nikdo nepodpoří ?
mám tolik nesouhlasu ale přesto každý v komentářích v zásadě zastáva stejný názor wtf
Hele to je teď prej móda, dávat jen tak mínusy za nic.
Nebo spíš jen z důvodu nemám tě rád, tak tuma. 
Mě teda hodně mrzí, že Dead Space 4 nebude. Užil jsem si všechny díly a věřím, že 4 by nebyla vyjímka.
Předpokládám, že máte mínusy za ničím nepodložený blábol o mikrotransakcích.
Ta hra patří EA. To není nepodložený blábol
Nebo jsi žil posledních pár let na stromě?
No a co? V DS3 to bylo, nic jsem nekoupil a hru jsem si náramně užil. Nikdo Vás nenutí utrácet prachy za různý kosmetický sračky a pod…