Nedivím se, že při schůzce s investory u Take-Two přišla řeč na free-to-play hry. Vždyť Fortnite od Epic Games je neskutečně úspěšné a Electronic Arts se povedlo s Apex Legends od tvůrců Titanfall také zaujmout širokou skupinu hráčů. V Take-Two ale na free-to-play hry nemyslí a dbají na kvalitu. Tím pádem je úspěch těchto titulů netrápí, vzkazuje generální ředitel Strauss Zelnick.
V Take-Two nemají zájem vést se na vlně a jít v proudu s ostatními. Místo toho se zaměřují na kvalitu. Kvalitní hry si vždy najdou své hráče, ono se stačí podívat na úspěch dvou posledních projektů studia Rockstar Games; Grand Theft Auto V a Red Dead Redemption 2 prodaly desítky milionů kusů a GTA V se daří prodávat kopie po celý rok, ba co víc, od vydání se tahle gangsterská akce pravidelně objevuje v žebříčku nejprodávanějších her.
Navíc hry jako Fortnite jsou specifickým případem a není pravděpodobné, že by se znovu někomu mohl podařit takto velký úspěch.
Strauss Zelnick si myslí, že hráčům nezáleží tolik na ceně. Rádi si koupí hry, ale musejí být kvalitní, případně fenomenální a poskytnout mnohem větší hodnotu, než je jejich cena.
Souhlasíte se slovy Zelnicka, nebo na to máte jiný názor?
Tak určite, aj keď neviem čo v R* robia, lebo ako tak pozerám GTA V – 2013, RDR 2 – 2018. Ano, kvalita tam jednoznačne je, to nepopieram, ale keď máte 7 štúdii a viac ako 2000 zamestnancov, tak by viac ako jedna hra za 5 rokov nemala robiť problém. Alebo áno?
Má pravdu ten chlapec, má pravdu!
Jasny. A dcerina spolecnost, 2K, ktera vydala perly jako NBA 2K neexistuje… Na druhou stranu Free to play neni Pay to win… To ma recht.
Ale bez ironie? 2K to zkouselo vicekrat, ale tezce pohoreli, tak aspon ze si to umi okecat.
Hry robia síce dobre, len čo keď tie dve spomenuté kazia tím sko pristupujú k Online módu
F2P hry jsou zrádné. Z ničeho nic rychle umřou a vy ztratíte čas a peníze na kontentu který už nebude nikdo hrát, natož za část z něj platit. Přemnoží se tam cheateři a lidem už to nebude stát za to. Ideální model je jednorázová platba + vyvážený ingame kontent v obchodě. Ten by ale neměl ničit hru neplatícím a tam se T2 ještě učí. Nebo by spíš mělo.
to stejny muze potkat i placeny hry staci kolik lidi se napali v early access ktery zpravidla stoji minimalne 10-20€, nebo dark spore kde vypnuli servry
S F2P by se připravili o zisk. Takhle mají jistotu projede dobré hry se singlem za ~60 dolarů/euro a ještě jim vynášejí mikrotransakce v mp (Gta V/RDR2). Viz. Gta a jejich „free update“, zadarmo sice je, ale ty ceny… Kdo vydělává a nechce trávit tuny času hraním, koupi Shark kartu. Je to takový systém „na hraně“, kdy to dost sype a lidem to nevadí. U hry Vývoj za chvíli zaplatí prodejem, hodí slevu a jedou čistý zisk + mikrotransakce. V Take2 jsou určitě dost chytří na to, aby si spočítali propad zisků z F2P hry v porovnáním s GTAV a RDR2, kde jim to funguje.
To je dobře ale když je něco f2p tak to neznamená že je to nekvalitní. Třeba ten Apex je podle mě nejkvalitnější a nejzajímavější BR hra na trhu.