Magazín Game Informer se každý měsíc výrazněji zaměřuje na jednu z chystaných her, přičemž březen patří akční hře Control od finského studia Remedy. Díky pokrytí Game Informeru tak máme k dispozici nové střípky informací, na něž jsme upozorňovali v jednohubkách, a také alespoň přibližný termín vydání. Dosud jsme s jistotou věděli jen to, že Control dorazí na trh ve verzích pro PC, PS4 a Xbox One někdy v průběhu letošního roku. Nyní ale můžeme počítat s létem, i když dosud nebylo řečeno, na který letní měsíc Remedy a vydavatel 505 Games cílí. Nejpravděpodobněji se jeví konec srpna, v každém případě se dobrodružství Jesse Faden v roli ředitelky agentury se zaměřením na nadpřirozeno dočkáme dříve, než nejspíš mnozí čekali.
Díky Game Informeru jsme se v poslední době dočkali i nových informací, například v souvislosti se schopnostmi. Ty lze odemykat interakcí s Objekty moci (Objects of Power), s nimiž se setkáte v herním světě, tedy v proměnlivých a překvapivě rozsáhlých útrobách mrakodrapu Oldest House. A protože vás čeká nelineární postup založený na principu Metroidvanie, nikde není stanoveno, k jakým schopnostem se kdy dostanete. Zprvu se přitom setkáte s průchody, přes něž se na začátku nedostanete, ale postupem hrou Jesse získává vyšší prověrku, takže se s ní můžete vydat i do dříve nedostupných míst. Do některých lokací se navíc dostanete jen s pomocí určitých schopností, například levitace.
Nadpřirozené schopnosti, jejichž ukázky najdete na webu Game Informeru a mezi něž patří kromě levitace třeba telekineze, úder o zem či štít z okolo se válejícího smetí, však nezískáte zadarmo. Objects of Power vás vždy dočasně transportují na záhadné a vizuálně svérázné místo zvané Astral Plane, v němž musíte nejprve prokázat, že jste nové schopnosti hodni. Astral Plane tak skrývá různá překvapení a nástrahy, zároveň tu však máte prostor pro experimentování a testování čehokoliv, co odemknete. Do jisté míry je tento prvek autory her jako Max Payne nebo Alan Wake využíván i jako tutoriál.
Schopnosti lze navíc během hraní vylepšovat a totéž platí o postavě a vaší hlavní zbrani zvané Service Weapon. V boji tak máte vždy celou řadu možností, což se hodí, protože vás čeká i kontakt s celou řadou rozličných nepřátel. Ti jsou ve srovnání s předešlými počiny studia Remedy vybaveni pokročilejší umělou inteligencí, která jim umožňuje řádnou orientaci v otevřenějším prostředí. Vše se řídí systémem Encounter Director, který na základě různých parametrů, například rozlohy a typu prostředí či míry vašeho postupu, zajišťuje, že vás vždy čeká řádně zábavná akční hratelnost. To abyste měli vždy příležitost vzít s pomocí telekineze z druhé strany místnosti židli či hasicí přístroj, mrštit jím po protivníkovi a ideálně ho tím prohodit skleněnou stěnou nebo jiným krásně zničitelným materiálem.