Pokud vám dosavadní nášup informací spojený s Cyberpunkem 2077 dosud nestačil, tak právě pro vás tvůrci na konci minulého týdne zveřejnili krátké video, v němž level designér Miles Tost představil herní prvek, o němž se dosud příliš (nebo vůbec) nemluvilo. Jedná se o skutečnost, že čím víc budete při hraní používat zbraně, tím lépe s nimi bude vaše postava zacházet. To se projeví třeba ve větší přesnosti nebo v rychlejším nabíjení.
Něco takového není v žánru RPG úplně výjimečná věc, třeba sága The Elder Scrolls na takovýto styl postupu sází již dlouhá léta. Zajímavé však je, že se tentokrát nezlepší pouze statistiky, ale také animace. Postupem času tak budete moci během hraní pozorovat, jak si hlavní hrdin(k)a V lépe a efektněji poradí třeba s výměnou zásobníku a obecně s manipulací s danou zbraní. Díky tomu byste měli mít výraznější a jasnější pocítit, že se opravdu vyvíjíte.
Listen up, Choombas! Miles Tost, level designer on #Cyberpunk2077, has got some cool beans to spill regarding the game's character progression system. You in? pic.twitter.com/G22hwBB3eL
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) July 5, 2019
CD Projekt RED navíc dnes oznámil, že každá třetí kopie na PC je předobjednána přes GOG.com. Není přitom pochyb o tom, že ty zbylé dvě se dají připsat Steamu, ačkoliv je Cyberpunk 2077 k předobjednání i v jiných digitálních obchodech a herních klientech. Nikde jinde však není novinka polských vývojářů vidět tak jako na GOG.com a na Steamu.
Je však otázka, nakolik s touto statistikou zamával fakt, že se na Steamu v minulých dnech rozdalo zdarma víc než dost kopií hry, a to v rámci letního výprodeje a s ním spojené hříčky Steam Grand Prix, díky níž si hráči po celém světě nejen lámali hlavu s nejasnými pravidly a mizerným designem, ale hlavně s trochou štěstí dostávali nejvýše postavené položky na jejich seznamu přání. Což byl velmi často právě Cyberpunk 2077. Každá třetí předobjednávka PC verze učiněná na GOG.com je však pro obchod CD Projektu přesto velký úspěch, která naznačuje, že mnozí hráči na příležitost podpořit tvůrce přímo slyší.
Cyberpunk 2077 vyjde 16. dubna 2020 na PC, PlayStation 4 a Xbox One. Všechny tři verze nabídnou české titulky. Hru předobjednáte na Xzone.cz a GameExpres.sk.
#DidYouKnow — every third copy of the digital version of #Cyberpunk2077 for PC so far has been pre-ordered on @GOGcom! Thank you for your support — it’s breathtaking! pic.twitter.com/Oypidsi6lg
— CD PROJEKT RED (@CDPROJEKTRED) July 8, 2019
Postupně se zlepšující animace měl i GOTHIC, co si vzpomínám. Zpočátku, než si hráč našel učitele, přes něž investoval body do nauky o zbraních, hrdina máchal mečem jako kusem klacku.
To smrdí Skyrimem
důvod proč koupit nový pc
To je super, daleko lepší než formou různejch skillu nebo perků jako třeba ve Far Cry.
Ten herní mechanismus zlepšování skillu se zbraněmi opravdu není nic revolučního. Bylo to už například v San Andreas z roku 2004, nebo ve formě vyvýjení celých zbraní třeba i v Ratchet and Clank. Ale moc se tenhle mechanismus ve hrách neobjevuje bohužel, takže palec nahoru pro Cyberpunk. A doufám že posunou datum vydání (pro konzole) a vyjde to rovnou na next-gen. Nebo případně ať to nechají pro současnou generaci ale ať to pak ještě i předělají na nový konzole. Myslím že tahle hra by si zasloužila vypadat pořádně.
Však bude vypadat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Johnysh: Tak víš co, nový konzole jsou skoro tady, takže bych si to zahrál rovnou tam v nativním Ultra HD a v 60FPS. Na PS4 Pro to pojede sice taky ve 4K (ikdyž upscale) a bude to vypadat moc hezky, ale nějak už se mi nechce hrát ve 30 FPS v roce 2020. A na PC už samozřejmě záleží jenom na tom co v té case máš, ale ti kdo mají výkonnější PC s podporou ray-tracingu a 4K monitor tak si možná užijí next-gen už v dubnu.
Tak v to nativní 4K a 60fps bych ještě nedoufal. Na PC jsou hry, které pořád nedáš ani s RTX 2080Ti a s tím co předvádí AMD s grafikami… Nativní 4K a 30fps by měla být samozřejmost u všech her. Ale těch 60fps… vidím to bledě.
Víš že Forza 7 běží na xbox x v nativním 4k a stabilních 60 fps ? Nativní 4k s 30 fps zvládá s přehledem už ted a když to nebudou hnat grafikou do extrému tak next gen to bude dávat jak nic. Argumenty že to dává sotva pc jsou scestný protože optimalizace pro konzole je úplně jinej level.
Ale to je Forza 7 a né tak velmi oblíbené open world RPG nebo akční adventury. Se závodními hrami není snad žádný problém ať už na PC nebo konzolích. Horizon 4 ti GTX 1070 rozjede ve 4K 60fps na vysoké bez problému.
To mi chceš říct že grafika za víc jak 30 000,- (a to ani nepočítám cenu dalších potřebných komponentů) nerozjede hry ve 4K na 60FPS? To je výhodná koupě teda. PS5 tady bude sice až za rok a půl (pravděpodobně) ale údajně rozjede všechno ve 4K 60FPS s ray-tracingem a předpokládá se že nebude stát víc jak 20 000,- Za tu cenu navíc dostaneš všechno a ne jenom grafiku. Jako nic proti, hrej si na čem chceš, je to tvoje věc, ale já bych na PC už hrát nemohl. Byla doba kdy mi přišlo PC nejlepší a na PSko se mi prášilo, teď to mám naopak.
Musis taky rozlisovat v jakym nastaveni. Jasneze treba na medium detaily ve 4K na 60FPS rozjedes leccos. Ale pri ultra nastaveni uz naopak maloco, pokud nemas pocitac z NASA. Podle me na tom PS5 bude ten rezim 4K a 60FPS o velkem kompromisu kvality textur a dalsiho, jak byva na konzolich zvykem, ale nechci syckovat predcasne.
Většinu ano, ale najdou se líně optimalizované případy kdy ani těch 30k ti nepomůže. Příklad Ghost Recon Wildlands, Kingdom Come Deliverance, Deus Ex Mankind Divided. Samozřejmě se bavíme o ultra detailech při 4K.
Údajně. A to je ten problém. Údajně. A kdo to „údajně“ řekl? Samotný Sony nebo Microsoft. A proč asi? Aby vyboostily prodeje. Co jiného očekávat od PR. To je jak to 8K 120Hz a pak všichni vybouchli, že konzole budou dávat 8K 120FPS přitom to je jen informace o použitém HDMI 2.1. Co je ale taky vtipné je, že Xbox One X a S používá HDMI 2.0 a taky podporuje 120Hz, ale jak si můžou všichni doma na své konzoli všimnout… Takových snímků nedosáhne ani kdybyste se pomodlili ke všem Svatým.
Navíc byste si museli pořídit nové televize pokud máte jen 60Hz. To by vám pak hra se 120fps byla k ničemu.
Kdo se orientuje v hardwaru ví jaká je realita. A upřímně u některých tvých vrstevníků ta realita vypadá spíš jako budoucnost
Někteří si myslí že 1080p 60 fps je v dnešní době už neakceptovatelné.
Někteří očekávají po PS5 VR 4K na jedno oko, 120Hz s Eyetracking.
Někteří už i si začali myslet, že jestli chtějí konzole soupeřit s PC měli by jít i přes 60fps.
Chtějí bezdrátové HDMI. 1440p se 120fps.
Porovnávají Teraflops s normálními grafickými kartami a ještě k tomu od jiného výrobce, jak kdyby jenom pouze na tom záleželo.
Ale to sem nepatří. To jen tak pro ukázku, když už jsem na to narazil ale pro zasmání je to dobrý.
Teď vážně. Zapomeňte na výkon 2080 nebo 2080Ti. Kdyby to mělo takový výkon tak to potom nestojí 500$.
Kdybych měl hádat… čekal bych výkon mezi 1070 a tou novou 5700 (což je tak přibližně 2060, možná 2060 Super u Nvidie) A jak si můžeš vygooglit 2060 tak, tak zvládá ray tracing v 1080p60 na ultra. Ve 4K? Pochybuji že dá i těch 30.
Jak tak teď ale koukám na tu starší generaci… výkonově je to podobné kartám v době vydání za 200$ což teda Navi není. Viděl bych to opravdu na asi 1660Ti nebo 2060. Ale nebudu tady strašit, jen prostě neočekávejte velký skok. 1080p 60 je určitě možné. Nativní 4K 60? Moc bych v to nedoufal. Spíš bude standard nativní 4K 30 a co se týká raytracingu… záleží na ray tracingu. Jestli hra bude mít jen odrazy, nebo stíny, nebo globální nasvícení alá Exodus, a nebo tam toho bude víc nebo od každého jen kousíček. Jestli chceš nějakou představu… 1080p 30 s ray tracingem nejpravděpobodněji. Záleží na optimalizaci. Postupem času bych si představil, že i dá těch 1080p60.
Nevěřit ničemu dokud to někdo nemá doma a neotestuje. Stejné to je i u PC komponentů. Dokud recenzenti nevydají benchmarky, může si AMD, Intel nebo Nvidia říkat co chtějí.
Řekl to samotnej Mark Cerny že PS5 bude zvládat buď 8K 30 a nebo 4K 60. A potvrdilo to i několik lidí nezávisle na sobě, kteří mají přístup k dev-kitu. A nemyslím si že ještě nastane nějakej kompromis, protože PS5 už je hotová po stránce hardwaru (kvůli tomu aby už mohli vznikat hry samozřejmě) a nic moc už se měnit nebude. Pochybuju totiž že nechají vývojáře pracovat na hře pro určitej hardware a nakonec vydají mnohem slabší finální produkt. Momentálně podle slov jednoho z vývojářů je PS5 beast a skok mezi PS4 a PS5 je ten největší v historii Playstationu.
Právě to je ten problém. Architekt mluví o svém výtvoru, samozřejmě že jej bude vychvalovat. Přece neřekne „Nooo, ono to zas takový skok není.“
Pamatuješ jak Microsoft vychvaloval Scarlet na E3 jak mluvili o „snímcích o jakých se nám jen mohlo zdát.“ To jsou takové PR kecy. A každá společnost to dělá. A lidi co nemají tušení, na to koukají jak na příchod Ježíše.
Já zase četl komentář od nějakého vývojáře
According to Marc-André Jutras, a veteran of Activision and Ubisoft, and currently working with Cradle Games on the upcoming science fiction RPG Hellpoint, the next generation consoles will offer 4K, and 60fps… but not necessarily at the same time.
“Not sure about the 4K part, that’s probably the biggest hardware leap that we’ve had in the last generation. Because suddenly instead of rendering 2 million pixels, you’re rendering 8 million,” he said, speaking exclusively with GamingBolt. “And now we have 8K monitors and none of the hardware can actually play at that resolution properly, it’s just too much to render. PlayStation 4 Pro is supposed to be made for 4K in theory, but then you have games run at 1080p and 60fps on a normal PS4, but they won’t run at 60fps in 4K on PS4 Pro.
“So it would be really awesome if the PS5 was able to get to 60fps with 4K, but I have questions about that. I’m not sure how much we will be able to do that. And like I said, there are some developers who don’t care about 60fps, like big AAA developers pretty much don’t care to hit 60fps. I don’t think they will do 60fps.”
Jak jsem říkal, dokud to nemáš doma a sám to neodzkoušíš tak víš prd. A za tu cenovku 500 nebo 600$? Tak to fakt pochybuji.
Máš hardware co jakš takš zvládá 4K 60fps, když jej teoreticky perfektně vyscalujeme 4x protože 8K má 4x více pixelů jako 4K, tak teoreticky by tento hardware měl zvládnout 8K 15fps. A to je maximum co čekat. V praxi ztratíš tolik výkonu, že si budeš připadat jak na prezentaci. A ještě k tomu 2080Ti za 1500$ budou rvát do konzole a ještě ji prodávat za 500-700$? To asi ne, když kdysi tam cpali karty za 200-300$ a byli rádi.
Nebo i kdyby vzali 1080Ti za 1000$. Pořád moc. Pokud ty konzole budou prodávat za dráž, třeba 1000$, asi bych si to dokázal představit.
No uvidíme jak to dopadne, ale nemyslim si že by Mark Cerny lhal, to by si Sony neudělali moc dobrou pověst. A vzhledem k tomu že momentálně vládnou hernímu trhu (nejprodávanější konzole a nejlíp hodnocený exkluzivní hry) tak bych jim to ani silně nedoporučoval. Věřím tomu že tam pojede všechno 4K 60FPS, protože kdyby ne tak next-gen bude postrádat smysl. A ohledně té ceny, odhaduje se že PS5 bude stát něco málo pod 20 000Kč s tím že reálná cena bude ještě vyšší, ale Sony bude zase konzoli dotovat aby si ji mohlo pořídit co možná nejvíc lidí. Jinak řečeno prodávat pod cenou a pak se jim to vrátí z prodeje her.
Kedže môj PC je potato a prevažne hrám na PS4 tak nech pekne nič neodkladajú a pekne to výjde 2020 na terajšie konzoly. Určite to potom vylepšia aj na PS5 takže sa niet čoho bát.
Přesně tak, kašlat na současnou generaci a neomezovat kvůli ní vývoj her. Do dvou let tu budou nové stroje; ty, které máme doma, už dosluhují.