Americká filmová producentská společnost Skydance Media z Kalifornie začala více fušovat i do videoher. Producent takových snímků, jako jsou Mission: Impossible – Fallout, Terminátor: Temný Osud nebo Top Gun: Maverick si v roce 2015 založil herní divizi Skydance Interactive. Nedávno do ní z EA přestoupila i zkušená vývojářka Amy Hennig. Divize po dvou letech vydala svoji prvotinu jako akční střílečku s obřími mechy pro virtuální realitu Archangel: Hellfire – Enlist FREE a nyní uvedla svoji druhou hru také pro systémy virtuální reality The Walking Dead: Saints & Sinners.
Nová hra je postavena na základě licence tištěného komiksu The Walking Dead od Roberta Kirkmana, Tonyho Moora a Charlieho Adlarda, tedy nikoli na jinak široce využívané licenci stejnojmenného televizního seriálu, a odehrává se přímo v New Orleans tři dny po vypuknutí nákazy. Příběh je v The Walking Dead: Saints & Sinners ale oproti předlohovému komiksu i vedlejšímu seriálu zcela samostatný a nový, když se s událostmi a postavami v komiksech a seriálech občas jen krátce protne.
Město sice ještě není zcela zamořené zombiemi, ale kromě nich v něm bojují také dvě frakce lidí. Hra vyšla exkluzivně pro PC a vyžaduje VR systémy HTC Vive, Oculus Rift, Valve Index či Microsoft Windows Mixed Reality. Bez těchto sad si titul nezahrajete. Akční hra z pohledu první osoby obsahuje 20 hlavních misí na minimálně 15 hodin hraní v plně otevřeném světě New Orleans a nemá nic společného s nedávnými sériemi podle stejné licence The Walking Dead: The Telltale Series a Overkill’s The Walking Dead. Hru koupíte za 33,99 EUR (cca 855,-) na Steamu, kde má velmi kladné recenze.
Obecne bych tu uvital vic recenzi VR her. Uvazoval jsem o koupi Riftu S, ale trochu jsem se bal nedostatku obsahu. Nakonec jsem to risknul a zatim nepituju. Ale o drtivy vetsine tech vr exkluzivnich her jsem nikdy neslysel snad krom beat saberu a nektery vypadaji fakt zajimave. Ted nejvic casu travim v No man sky a to me standartni verze bubec nebrala, ale ve VR je to proste bozi
Jj souhlas , musím hledat zahraniční weby až mě překvapilo kolik tam toho je a rozhodl jsem se jít do indexu
VR recenze na hry a headsety je jak šafránu.
A uz ho mas doma?
Ten by se mi samozrejme taky libil, hlavne ty ovladace, ale uz to bylo hodne nad muj rozpocet, respektive nad castkou, kterou bylo jeste nase manzelstvi schopny ustat 
Myslim si, ze by uz VR segment zaslouzil o trochu vetsi pozornost nasich hernich medii, podle me by to tu i melo pozitivni vliv na prodejnost.
Cekam az bude skladem. Od prosince je vyprodany. Vzdy jsem byl odpurce VR to se musim priznat jaka je to blbost a kdyz jsem si to testoval na vystavach nebo v praci tak mi bylo vetsinou blbe. Pak jsem si pujcil na mesic domu PSVR a v klidu jsem vyzkousel vse co se dalo a krasne si me to zahackovalo (RE7 ve VR by meli davat s zivotni pojistkou
). Her neni tolik abych si obhajil kup toho indexu ale beru to trochu do budoucna. Je to prece nova generace headsetu a podle vseho je porad nej co se da sehnat ale ta cena fakt boli
A HL:A je TEN titul kvuli kterymu to kupuji to se musim priznat 
Jo mam to podobne, taky jsem se o to zacal zajimat trochu seriozneji az s oznamenim HL:A… Ale v podstate uz ted muzu rict, ze ikdyby se HL nepovedl, tak bych koupe nelitoval. Ukecal jsem k porizeni i brachu z druhyho konce republiky, takze ted s spolu muzem zahrat treba pinec, pripadne si pak dat pres drzku v Creedovi
Bude recenze ? Vypada to parádně.
Nevím, jestli mají kolegové VR sety, ale z mé strany nikoli, neb VR sadu nemám a potom, co jsem se málem poblil z GT Sport na PSVR, mě to ani neláká.
Skoda, myslim ze je to dira na trhu… Aspon u nas a SK co se tyce pokryti recenzi a headsetu.
Ja teda trpim v aute na zadnich sedadlech kinetozou (ridit muzu klidne 12h v kuse bez problemu), kdy po par km uz zacinam zelenat, takze jsem se tohohle taky bal. Zatim jsem hral jen PC2 a tam je to kupodivu v pohode. Obecne mi zatim z zadny VR hry nebylo spatne s jednou vyjmkou a to je Subnautica, coz me zrovna dost stve, protoze ve VR to je neskutecnej zazitek…
tak jestli to nekdo spatne snasi, tak neni moudre zacit s GT Sport
Takovej Moss nebo hry kde se da teleportovat jsou idealni, kde se nedela spatne.
Recenze nedělám a možná ani dělat nebudu, na takový projekt zas tak vyškolený nejsem. Ale můžu vám říct dojmy z hodinky hraní. Hraju na originálním HTC Vive s Vive wands (ovladače k Vive).
Přijde mi to jako takové ty survival hry za „pár“ kaček na Steamu. Máte svoji základnu, kde můžete rozebírat a vyrábět vybavení základny, zbraně, nějaké použitelné věci jako bandáže třeba, nebo vylepšení i pro vlastní postavu. Zahlédl jsem vylepšení co snižuje konzumaci výdrže a hlasitost kroků.
Vyrážíte na různé „mise“ do lokací, kde sbíráte suroviny a různé věci, zabijíte zombíky, plníte úkoly. Na prohledání lokace máte určitou dobu, pak se musíte vrátit zpět jinak se něco stane. Něco co se mi ještě nestalo, ale pokud mám hádat, tak zazvoní zvony, které přilákají hordy zombíků. To jsem si spojil pár věcí co jsem ve hře četl, ale možná se pletu.
Ten obsah je fakt povedený si myslím, a ten grafický design připomínající cartoons mi taky přijde fajn, ale co mě spíše odrazuje od hry je… jak to nazvat… jak je hra prostě udělaná pro virtuální realitu.
Při zapnutí hry jsem si ihned všiml, že moje postava má neskutečně dlouhé gumové ruce, které vychází z krku. Žádné ramena. Takové divné to je. Možná se tak cítím, protože hraju teď i Boneworks a to z té technické části mi přijde fakt 👍.
Zbraně jsou neskutečně velké.
Pozice na zbraně u pasu, nebo spíše ten interface mi taky přijde dost velký a zabírá místo. Vadí při lootování. Asi bych spíše ocenil mít viditelnou postavu ve hře, kde ty pozice nemají interface, protože to jsou jakoby skutečné pouzdra. Jako v Boneworks.
Možná to jde v nastavení změnit, ale čupnout si jde pouze stisknutím tlačítka. Nemůžu si já sám ve skutečnosti čupnout a tím si čupnu ve hře. Něco takového bych řekl, že tam ale musí být, tak to musím pohledat. Špatně se tak otvírají šuplíky.
Interakce s objekty je taky trochu divnější. Na některé jde použít „grip“ tlačítko, někdy „trigger“. Takový miš maš. Opět si nejsem jistý kdy tlačítko musím držet, a kdy jej můžu jen stisknout a postava, tu věc bude držet dál.
Nevím jestli to je mnou, nebo zbraněmi, ale mám problém zabít zombíka bodnutím do hlavy. Buď do toho dávám málo síly nebo málo máchám rukou, a nebo jde pouze o zbraň nízké kvality, která prostě nezabije tak snadno. Ale nedaří se mi na jedno bodnutí do hlavy zabít a tak mě vždycky chytí zombík a pochutná si. To u Boneworks zase funguje krásně. Tam se to napichuje jedna báseň.
Zbraně se strašně rychle ničí. Třikrát jsem vystřelil z dřevěného luku co lze najít hned ze začátku – zničen.
Zombíci se neustále spawnují. Což mě trošku sere. Přijdete na nějaké místo, prázdno, odejdete, vrátíte se, a hle… zombík. Zabijete jej, odejdete, vrátíte se a hle… další stojí přesně na tom samém místě jako ten před ním.
Ve hře si taky musíte dávat pozor na výdrž, využívá se ke sprintování. Aspoň co jsem si všiml. Musíte jíst/pít. Když jste kousnutí tak se zabandážovat. Teď si nejsem úplně jistý, ale bandážemi si doplníte zdraví, ale při kousnutí dostanete také infekci, která vám zmenšuje maximální počet zdraví. Ten zvýšíte používáním léků.
Co ještě…
Věci si ukládáte do batůžku, který slouží jako „grid“ inventář. Tenhle styl se mi líbí.
Máte deník, kde jsou úkoly. Zaznamenány některé poznámky či dopisy co najdete při prozkoumávání. Mapa lokace. Nevím co ještě.
Máte i baterku, která… když stojíte a koukáte do dálky tak funguje. Ale když potřebujete posvítit na něco v blízkosti, a je to ještě k tomu v určité výšce, tak tam to začíná trochu nervovat.
To bude tak asi všo.
Na blití mi nebylo. Hru jsem vypl po cca hodince, protože mě „volala příroda“.