Jak jste možná vycítili z mé minulé novinky o aktuální sezóně v Destiny 2, patřím spíše k těm hráčům, které minulé měsíce ve hře a celková podoba jejích sezónních přídavků zklamala. Pořád si ale myslím, že jde o pocitově (gunplay, pohyb) nejlepší střílečku posledních let a rád vezmu zavděk každým důvodem, proč se do ní alespoň na chvíli vrátit. Jedním z těch nejlepších důvodů je naše „stará parta“ hráčů i hráček v klanu. A jednou z našich nejoblíbenějších aktivit jsou raidy. Raid v Destiny je zážitek, který nemá cenu snažit se vysvětlit komukoliv, kdo se alespoň jednoho z nich nezúčastnil. Pokud chcete ochutnávku, tady je seriózní vzorek z jednoho a pokud se chcete zasmát, tady neseriózní vzorek.
Právě započatá sezóna bohužel nový raid nepřinesla (dočkáme se až v září s větším datadiskem, jako obvykle). Přinesla ale nový dungeon, což jsou v řeči Destiny víceméně takové kratší raidy pro tři hráče (místo tradičních šesti). Ten první svého času opravdu překvapil, protože šlo o extra ponuré katakomby, které svojí atmosférou i nástrahami připomínaly spíše Dark Souls, než Destiny. Jinými slovy, dungeony v Destiny bývají poměrně unikátní a stojí rozhodně za to, je zažít.
Tím nejnovějším je dungeon „Prophecy“, který je ve hře k dispozici zdarma pro všechny hráče (Destiny 2 nabízí placený i Free 2 Play model). Pro vstup do něj je doporučená úroveň „světla“ 1040 a poslední boss má dokonce 1060. Podle toho, jak si věříte, můžete to samozřejmě zkusit i s postavou na nižší úrovni. Já byl 1011, ale taky jsem nebyl moc platný – fungoval jsem jako ostřelovač a medik, ale drtivá většina boje byla na mých parťácích.
Jeden z nich byl pro mne extra zajímavým setkáním, protože se ukázalo, že jde o čtenáře, který si před lety přečetl můj článek o Destiny 2 na Bonuswebu. Hra ho díky tomu zaujala a jelikož jsem do článku vložil také odkaz na náš klan, přidal se do něj. Jako většině nováčků jsem mu pak věnoval nějakou tu zaučovací lekci, při které byl mile ohromený mou tehdejší postavou, jejími schopnostmi, brněním či zbraněmi – prý jsem mu připadal jako bůh, který vše ve hře zabíjel na jednu ránu… a následně jsme se roky neviděli. Znovu jsme se potkali právě včera večer, kdy mi „poděkoval“ za to, že jsem ho ke hře přitáhl – a zároveň mi sdělil, jak mě nenávidí, protože v ní utratil už přes tisíc hodin. Nutno říct, že když jsem porovnal svoji aktuální postavu po měsících svátečního hraní s tou jeho, tak bohem je nyní on – maximální úroveň, nejlepší vybavení z PvE i PvP, člen elitního amerického klanu. A následně mne i dlouholetého spoluhráče Martina (mozek celé operace) víceméně novým dungeonem, jak se říká, „protáhl“. Naslepo, nikdo z nás tam předtím nevkročil, neměli jsme nic vyzrazené a na všechny mechaniky i taktiky jsme si museli přijít vlastím důvtipem. Bylo to parádní otočení rolí po letech a samozřejmě mi udělalo obrovskou radost, že můj článek pomohl byť i jen jednomu člověku objevit hru, do které se tak zamiloval. Díky, DrAgonie!
A jaké jsou tedy ty celkové dojmy z nového dungeonu? Je to zase úplně něco jiného. Dějištěm je paralelní dimenze v neznámé části vesmíru, které vládne tajemná mimozemská „rasa“, známá pouze pod názvem „The Nine“ (Devítka). Díky tomu vše vypadá náležitě futuristicky a mimozemsky, i když rozlehlá přízračná poušť je třeba pojmenovaná „Nebe/Peklo“. Jako v každém dungeonu nebo raidu, i zde hraje hlavní roli nová mechanika (následuje spoiler). Tentokrát jde o schopnost vaší střelbou ze světla nebo ze stínu získat ze zabitých nepřátel „kusy“ světa nebo stínu, které pak vkládáte do portálů pro postup dále. Jednotlivé místnosti jsou pro tento účel samozřejmě náležitě vybavené, takže v jedné třeba bojujete mezi rotujícími obručemi, které dynamicky mění, kde se světlo a stín zrovna nachází. Jiná aréna zase převrací strany úplně, jako třeba ve filmu Inception. Jednou z nejlepších pasáží je bláznivá rampa pro jízdu na vaší „motorce“ (Sparrow). A finální boss… no, nebudu vám kazit všechna překvapení. Celému dungeonu vévodí tradičně působivá elektronická hudba, která tentokrát vychází z hudebního alba Genera.
Jak to vypadá a zní v pohybu, se můžete podívat v oficiálním traileru: