Podle nedávných úniků se zjistilo, že Microsoft opravdu pracuje na dvou next-gen konzolích. Pár let staré informace o Xboxu s kódovým označením „Lockhart“ přece jenom jsou skutečné a této konzole bychom se mohli dočkat i do konce roku.
Prvním takovým únikem je informace, že devkit nové konzole Xboxu obsahuje módy Anakonda a Lockhart. Anakonda je kódové označení pro Xbox Series X, napovídá tomu i uniklý obrázek samotné anakondy, který lze najít vyrytý na základních deskách Xboxu Series X. Co tedy je tento „Lockhart mód“?
More proof of Lockhart, this time from the XDK/GDK release notes for June 2020. pic.twitter.com/hulDoC9owv
— TitleOS (@XB1_HexDecimal) June 24, 2020
an Anaconda snake is etched into the Xbox Series X mainboard, so what's going to be eteched into Lockhart? pic.twitter.com/cV7oXoDZmO
— Tom Warren (@tomwarren) March 17, 2020
Tom Warren, redaktor zahraničního webu The Verge, se optal svých důvěryhodných zdrojů, od kterých zjistil, že „Lockhart mód“ v devkitu Xboxu, který má označení „Dante“, je mód, kde konzole nastaví limity výkonu a zpřístupní pouze tolik, kolik by měla mít druhá next-gen konzole Xboxu.
Konzole Lockhart bude slabší a tím pádem i levnější, nabízet má 7,5GB RAM, stejnou frekvenci CPU jakou má Xbox Series X, SSD disk, méně výpočetních jednotek a také bude mít okolo 4teraflopů výkonu grafické karty. Zda bude mít konzole mechaniku či ne, prozatím nevíme. Pro porovnání Xbox Series X bude mít 13,5GB RAM a 12teraflops.
Microsoft údajně míří s konzolí Lockhart na hraní v rozlišeních 1080p a 1440p, což se zdá jako skvělý kandidát pro ty, kteří doma nevlastní 4K televizi nebo monitor. Jedním z lákadel bude taky samozřejmě podpora streamování her díky xCloudu.
Lockhart by mohl dorazit letos současně s Xboxem Series X, pokud nedojde k nějaké změně plánů. Kdy dojde k odhalení této konzole, prozatím nikdo neví. Možná se ho do konce letních prázdnin dočkáme, protože nás v následujících dvou měsících čekají další eventy Xboxu.
Jen nechápu proč budou s když budou podporovat pouze 1080p 1440p to už se vyplatí koupit X
XSeS bude mať väčšiu perspektívu. MS síce chce ešte zo 2 roky podporovať aj XOX, ale tretie strany sa zamerajú zväčša na ďalšiu generáciu. Ak by chceli vydať hru na XOX mali by aj na bežný XO a to už je slabá konzola. Navyše XSeS si viem predstaviť, že bude MS tlačiť do nejakých paušálov s gamepassom. Proste ako mobil.
Microsoft tudíž bude mít 5 konzolí na trhu?
🤦♂️
Ne. Pokud se to se Series S potvrdí, tak jen dvě. XSS a XSX. Stejně jako Sony PS5 s mechanikou a PS5 bez mechaniky.
Proč by jich měl mít 5??????? Sony jich teda také bude mít 5????????
Starou generaci nepočítej.
Nechápu tuto logiku.
Co je na tom k nechápání?
Microsoft jasně řekl že „exkluzivní“ tituly budou vycházet na současnou i novou generaci,takže jistě budou prodávat obě generace současně 🤦♂️
…aneb čím víc konzolí,tím víc Microsoft
Cermi:
Vyjde hra na popelník Series X, ale můžeš si ji zahrát i na Xbox Lockhart, Xbox One X, Xbox One a PC. Bude to krásnej optimilizační chaos.
Pomlčel bych o popelníku
Sam: No pozor, pokud bude mít PS5 v sobě zabudovaný kávovar, z fleku to beru.
Já bych chtěl haptickou odezvu u ovladače xboxu, jako bude mít PS5, tohle mi přijde jako ta super fíčura co má nová generace mít. Tak snad se MS inspiruje.
Ta puberta… 🙂
Tak proto PS4 tak hučí, oni v tom melou zrnka!
SamFisher: Kávovar jako příslušenství k PS5, to chci! Beze srandy, hned bych si to koupil xD A jinak PS5 jak kávovar moc nevypadá, spíš vypadá jak můj modem. No krásně se budou k sobě hodit.
Jen si dělám srandu ,ono i ten popelník se spousta hráčům dnes hodí 👍
XSX a XSS nebude takový problém. Mají stejný CPU, SSD a liší se výkonem GPU a RAM. GPU i RAM se optimalizuje zejména velikostí textur a rozlišením. Na to má nové DirectX připravené API a deployment má funkce pro Smart delivery, tedy podle toho zda je hra XSX nebo XSS se instalují urřené grafické asety. To je celé. CPU je stejné, takže FPS, umělá inteligence atd. je optimalizačně to samé jako XSX. MS ví co dělá, vždyť to bylo stejné i v této generaci. Bylo Xko a Sko a lišili se hlavně ve výkonu grafiky. Obě verze brzdil CPU jaguar, to se teď změní.
To že bude podporovat 1 rok i starou generaci vydáváním her neznamená, že bude prodávat starou generaci konzolí. Nic takového MS nikdy neřekl. Nová generace vystřídá tu starou. Podporovat Xbox One bude proto, že ,má předplatné Game pass a chce si ovečky udržet, aby mu platili dál a tak jim slíbil ještě rok podpory od vlastních studií. Za mě ok. Lidi mohou přejít hned nebo později., hlavně ať platí předplatné. A k tomu ji pravděpodobně nabídne i menší konzoli za málo peněz. Podle mě dobrý tah. Já půjdu do XSX a nahradím své Xko co mám teď. o těch her, co budou na obě konzole moc nebude, taháky vyjdou o rok později na novou generaci. Počkejme na prezentaci v červenci, dozvíme se víc.
Joooooooo!!!
Zatím to vypadá, že takzvanej nextgen bude pěkná slabota…Nic, co bychom na PC už pár let neměli…
Btw nechápu odebrání palců dolů, aneb pokud souhlasíš, dej lajk, ale pokud nesouhlasíš, si nucenej odpovědět? Možná bych vypnul rovnou lajk/dislajk, jako to rádo dělá Sony…
Někteří čtenáři měli problém jim udělené mínusové palce skousnout, odrazovaly je od další diskuze a stěžovali si na ně.
Tak jsme je dali pryč, ostatně podobně to mají i některé herní weby ve světě.
Zkusme to chvíli takhle a pokud to bude příliš mnoho lidem chybět nebo to způsobí záplavu negativních komentářů místo mínusových palců, budeme to řešit dál.
„Někteří čtenáři měli problém jim udělené mínusové palce skousnout, odrazovaly je od další diskuze a stěžovali si na ně.“ – LOL…jestli někomu vadí, že mu neznámej člověk dá palec dolů, kterej doslova nic neznamená, tak ať se radši na internetu nevyjadřuje vůbec, očividně má nějakej problém…
Bůůů, někdo mi dal palec dolů, můj názor není tak skvělej jako jsem si sám myslel, bůůů…
On je problém i s tím že lidé dávají palce dolů už jen z principu. nebo v tvém případě že nejsi zrovna populární.
LOL. Jestli někomu vadí, že nemůže dávat „nesouhlasné palečky“, které ve finále nic neznamenají, tak ať raději internet nenavštěvuje, očividně má nějaký problém…
Bůůů, nemůžu dát palec dolů, můj život ztratil smysl. Bůůů, váš zklamaný Kai 🙄
Takže jste se z toho lidově řečeno „připosrali“.
Lidově řečeno se snažíme naslouchat našim čtenářům a pokud je to možné, vyhovět jim.
Pokud se ukáže, že to v tomto případě byla chyba, zachováme se podle toho.
To bylo až tak moc uplakánků?
Vypadá to tak
Osobne nie som priaznicvcom ani „páčikov“, ani „nepáčikov“. Potom niektorí ľudia píšu komenty štýlom, len aby zbierali palce a mali pocit, že sú obľúbení, alebo neviem… Ale keď to tu už raz je, tak to mali nechať. Kto sa s tým nevie vysporiadať jeho problém, na internet nech radšej nelezie. Táto generácia nedotknuteľných snehových vločiek, ach…
mate vyhovovat tem chytrym ne tem hloupym ….
Tak schválně, jestli uhodnu, kdo si na palečky dolu, nejvíce stěžoval?
Tři…dva…jedna…MALASNIKOV !!!
Není na škodu, když namísto příliš snadného plácnutí palce dolů je člověk nucen trochu se zamyslet, předtím než reaguje.
Byl tu i stav bez palců, jeden čas, taky se to přežilo. Ale tradiční Zing měl pouze palce nahoru, tak jsem rád, že se to vrátilo zpátky. 
Už si se vybrečel?
Mně je to jedno, já na ty palce stejně klikat nemůžu, jenom jsem se vždycky bavil, kolik opičáků mi dalo palec dolů
Tak sem teď třeba přestaneš psát ptákoviny, když už na tebe nebudou lidi nijak reagovat.
Eh, ok…Doslova nikdy jsem nepsal jenom proto, aby na mě lidi reagovali.
i minulá generace byla slabota, ale tentokrát málo investovali do marketingu. Však se podívej na to jejich „konzole, power on! next gen is ready“ vs realita.
Nechci nějak rejpat,ale jen 7,5 a 13,5 GB Ram je nějak málo na dnešní dobu ne ?
Ani nie. SSD si bude s RAM vymieňať informácie oveľa rýchlejšie a navyše na konzoly sa optimalizuje lepšie vďaka unifikovanému hardvéru. Na PS3 dokázali zázraky s 256 + 256 MB, keď v PC bol štandard 2 – 4 GB.
Menší textury (FULL HD místo 4K) méně paměti. Přímý přístup na SSD díky novému API, znamená velmi rychlé načítání do paměti. Paměť nebude problém. Procesor stejný jako XSX, takře i FPS bude stejné. Jen menší rozlišení.
Jsem zvědavý, kolik bude stát, když Xbox One S, který na rozdíl od Lockhartu propaguje 4K hraní, lze dnes koupit za 4.800. Nechápu takový krok zpátky, proč by chtěl někdo úmyslně nižší rozlišení, zvlášť když se stejně (soudě dle výkonu) nedostane na 60 fps? Ještě by tomu mohli dát navrch třešničku v podobě systému Windows Vista.
Kde jsi přišel na ten nesmysl o hraní ve 4K na S-ku? Maximálně co jde na S-ku je přehrávání ve 4K Blu-Ray 😉
Samozřejmě jde jen o upscale, ale to není pointa. Mimoto jsem napsal, že konzole 4K propaguje, ne že si zahraješ hry v nativním 4K.
Konzole propaguje 4K u Youtube a videí, žádné hry tam ve 4K neběží, a to ani upscale.
Na Youtube je spousta videí a server jako IGN snad nelže: XOS 4K Když si nejsem jistý, všechno si ověřuju, abych sem nepsal kraviny- proto jsem si ověřil i tohle, než jsem sem napsal svůj komentář.
Jako já nevím jo, ale myslím si, že MS to bude vědět asi úplně nejlépe.
Streamování v rozlišení 4K
Streamujte video v rozlišení 4K pomocí služeb Netflix, Amazon, Microsoft Movies & TV a dalších.
4K Blu-ray
Sledujte filmy v ohromujícím rozlišení díky integrované jednotce 4K Ultra HD Blu-rayTM.
To by pak mohli běžet hry ve 4K i na PS4 nemyslíš?
Na PS4 Pro, které také vše pouze upscaluje.
Microsoft: „In addition to supporting 4K video content when used in conjunction with a 4K TV, Xbox One S will also upscale non-4K content to display at 4K when paired with a 4K TV. When you set your console resolution to 4K UHD, everything on the console — Home, games, and apps—will display at 4K.Aug 2, 2016“
Počkej, ale my se bavíme o Xbox One a Xbox one S, XOX a PS4 Pro bych sem vůbec netahal. PS4 je o něco málo výkonnější než Xbox One S. Jinak přímo ze stránek MS:
No. The Xbox One S isn’t powerful enough to reproduce 4K UHD visuals for games, maxing out at 1080p HD. For 4K visuals in games, you’ll want an Xbox One X.
Samozřejmě ti ten obraz může do 4K nějak částečně předělávat TV, ale to je nic moc.
Ano, upscale je o tom, že se ti obraz z nižšího rozlišení na základě určitých algoritmů „převzorkuje“ do vyššího, nativní rozlišení přitom může být FHD, nebo i nižší. Určitě to někdo dokáže popsat lépe, přiznávám, že přesně nevím, jak ten proces probíhá.
Jak je na tom PS4 vs. XOS čistým výkonem, to netuším, každopádně XOS upscale do 4K umožňuje a PS4 ne- ale Pro ano, proto jsem ho zmínil, že je podobnější XOS než klasické PS4. Třeba Last of Us 2 na Pro běží ve 1440p a je pouze upscalováno do 4K.
Bavíme se o nové generaci. Až se začne prodávat nová generace, stará se už nebude vyrábět a jen se doprodají zásoby. Nevidím problém.
Nová generace která bude ještě slabší jak ta současná. 👍 Jinými slovy, k čemu je Lockhart když mají One X? To teď jako lidi kteří nemají zájem o Series X budou vybírat mezi vyšším výkonem (One X) a SSDčkem (Lockhart)? No tak to je dobrej bordel.
To mi přijde taky na hlavu.
jop taky nechápu tenhle krok 👍
Ty porovnávaš iba hrubé čísla výkonu grafiky. Ibaže XSeS má inú architektúru ako CPU tak aj GPU. Je to výkonnejší stroj ako XOX.
Je to podobné ako staré AMD FX procesory. Mali 8 jadier, takty cez 4 GHz a ale tak si s nimi Core i5 so 4 jadrami a taktami okolo 3 GHz vytrel podlahu. Alebo Radeon VII má viac TFLOPs ako RTX 2080, ale aj tak je Nvidia výkonnejšia.
Neberte zas tie TF ako písmo sväté a jediný smerodajný zdroj.
Najednou je mene TRflop vice teraflop,pro nektere..Do nedavna se vsichni Xbox hraci ohaneli Trflop a ted je nova doba.Ell Scorpi proste perli..
Když tomu člověk nerozumí, tak je to těžké viď?
PS: Kam zmizelo tlačítko palec dolů? Chtěl jsem už jen z principu Malašníkovi dát mínus, a ono nic.
Já jsem rád, že zmizelo, třeba se teď diskuze uklidní a lidi začnou svůj případný nesouhlas vyjadřovat smysluplnými argumenty.
Za mě lepší palec dolů, než sem psát nějaká hov*a a nadávky.
Katanna: Tak je sem nepiš
😂
Katanna: Aha tak to jsi byl ty kdo mi dával palec dolů ať už jsem napsal cokoliv. No tak to máš smůlu. Budeš se místo toho muset začít učit argumentovat. Ještě že jsou ty palce dolů pryč.
Nn, já byl většinou až tak 3/4 mínus u těch tvých výplodů.
Jinak na ty tvoje perly se moc argumentovat nedá.
Palec dolů = vyjádření nesouhlasu bez nějakých dalších hádek apod., za mě ideál.
El Scorpio: To máš sice pravdu že TeraFlopy u současné generace konzolí se nedají srovnávat s TF u nové generace (6 TF u One X není to stejný co by bylo 6 TF u Series X), ale to nic nemění na tom že je Lockhart zbytečnost. Vždyť Microsoft už má víc konzolí jak her, to není normální. Optimalizovat hry pro Xbox obecně bude opravdu velká zábava. Díky tomu ani výkon ve hrách nebude tak dobrej jak by mohl být.
Podle mě to Sony dělá mnohem líp. Má 2 úplně stejný PS5ky co se výkonu týče. Optimalizace bude díky tomu jednodušší. Navíc je PS5 dělaná pro vývojáře aby se jim co nejlíp programovalo. Takže hry budou podle toho vypadat.
Xbox už dávno není konzole, ale spíš platforma. A jejich Series X není next-gen konzole ale „jenom“ nejvýkonější hardware z téhle platformy.
Když vejdeš do obchodu, vidíš, že je jablko červené, je jedno, jestli je červené díky tomu, že tak uzrálo, nebo jestli ho políbila Afrodíté, červené je pořád tak, jak ho v tom obchodě vidíš. S těmi teraflopy je to stejné, když jsou 4, tak jsou 4, ať už je tam procesor, grafika či architektura jaká chce, protože ta konfigurace, která uvnitř je, má prostě výkon 4 teraflopy.
Na tom, že jedou obě konzole HW od AMD nic neznamená. Jak XSEX tak PS5 mají obě rozdílné architektury a fungují na úplně jiných principech viz XSEX a cesta hrubého výkonu a naopak PS5 a cesta efektivity výkonu. Já osobně si nemyslím, že zrovna TF budou směrodatné, nikdy nebyly a nikdy nebudou. Jediný důvod, proč se teď řeší je ten, že MS nemá co jiného nabídnout než výkon a proto vytáhli tohle bájné číslo, které ještě par měsíců zpět nikoho nezajímalo a znali ho jen hardcore HW fanoušci. Navíc ukazatel TF je ti úplně k ničemu. Vykazuje to jen potenciální hrubý výkon, ne kompletní využití výkonu, o tom rozhodne celková symbióza celé sestavy, takže ano, někdy muže být s nadsázkou méně “flopíků” i více, když k těm méně TF bude třeba rychlejší přístup a podobně. Prostě hrubý výkon není vše, důležitý je přístup k tomu výkonu.
V tomhle vlákně se Playstation vůbec neřešil, řeší se, proč Microsoft v nové generaci nabízí ve variantě Lockhart méně výkonu než v generaci předchozí. Teraflopy jsou pochopitelně jen číslo, ale někdo jej musí spočítat, a vzhledem k tomu, že jde v obou případech o Microsoft a dost možná tak oboje počítal i stejný člověk, který se snaží v obou případech dospět k co možná nejlepšímu číslu, zůstává pouhý fakt, že 4TF u Lockhartu jsou o 2 méně než 6 u XOX.
To neznamená, že XBOX ten přístup nebude mít velmi dobrý. XBOX má ten výkon stabilní, tudíž pro vývojáře snáze využitelný. I propustnost pamětí je vyšší než u PS5.
Kdyby se rozhodli přelejvat výkon mezi CPU a GPU jako SONY, měl by výkon u XSX 14.8 FT, ale nebyl by fulltime.
https://www.sector.sk/novinka/243695/microsoft-tiez-mohol-variabilne-taktovat-xbox-series-x-ale-ide-po-stabilnom-vykone.htm
Počkejme si na červenec,tam MS bude mluvit o HW a ukáže i připravované hry jejich studií. Zajíci se počítají až po honu. Za mě SONY i MS odvedli kus práce a je na co se těšit u obou firem.
Ona nebude slabší. Grafický výkon má být vyšší než má současné Xko. Výkon CPU bude stejný jako má XSX, takže FPS budou stejná. Navíc SSD. Podle mě je to OK. kdo nemá 4K telku, ten si vystačí s tímto.