Nedávno vypluly na povrch informace o tom, že nejnovější beta verze Steam klienta bude podporovat DualSense ovladač. Vlnu radosti ale brzy zmírnilo zjištění, které uvádělo, že funkce trackpadu, gyroskopu, adaptivních tryggerů a haptické odezvy zatím nebudou podporovány. Avšak s nejnovější aktualizací bety Steam klienta se tato skutečnost mění.
Nová aktualizace přidává větší podporu ovladače DualSense, a to včetně funkcí LED, trackpadu, rumble a gyroskopu. Přidán byl rovněž režim směrového tažení pro použití s trackpady a gyroskopem. To jsou, s výjimkou adaptivních triggerů, tedy skoro všechny funkce DualSensu. Rychlost s jakou Valve přidává funkce podpory pro DualSense na své platformě naznačují, že se plné podpory pravděpodobně dočkáme velmi brzo.
Přesto se jedná i nadále o beta verzi a tak spousta klíčových prvků chybí. Například výzvy tlačítek na obrazovce stále zobrazují Xboxové ikony a mnozí uživatelé hlásí, že ovladač vibruje jen v okamžik, kdy ho připojí. Také nastává otázka, zdali se dostatek vývojářů rozhodne u svých her na Steamu využít některých funkcí DualSensu, jako jsou například adaptivní triggery.
Ovladač DualSense je spojený s příchodem nové konzole společnosti Sony, PlayStationu 5. Mnoho uživatelů, kteří už měli tu možnost si ho vyzkoušet hlásí, že se jedná o jeden z nejlepších ovladačů, který posouvá hraní na novou úroveň. Oproti svému předchůdci, DualShocku 4, má DualSense představovat revoluci právě v hmatové odezvě adaptivních triggerů.
Já moc doufám v to, že tenhle krok od Sony se vydaří. Ovladač vypadá moc dobře a nápad s haptikou je taková drobnost, která ale udělá hodně. Doufám, že toho známá studia využijí.
hlavne at se ten ovladac dobre drzi, jinak jsou vsechny tyhle zbytecny funkce uplne k ho*nu
Spíš přidali věci, který fungovaly už u DualShock 4, adaptivní spouště nečekám ani v nejmenším, ani teď ani v budoucnu.
Ona spíš je otázka, jestli ty adaptivní spouště bude vůbec někdo kromě first party studií Sony podporovat a nebo v jakém rozsahu. Zatím to kromě Astro’s Playroom žádný zázrak není. Aby to nedopadlo jako dotyková ploška u Dualshocku k PS4.
Na to jsi prisel kde? Zrovna adaptivni spouste jsou neco, co se stoprocentne vyuzivat bude hlavne u strilecek a zavodnich her.
https://youtu.be/Bzr7a1gnzgw
Ono je rozdíl využívat a využívat funkci naplno. Zrovna jak píšeš závodní hry, poslední Dirt 5 to nemá moc dobře zpracované, nextgen verze DMC 5 také nevytáhla funkci adaptivní spouště dle recenzentů. A i ten Miles Morales to také nemá nějak úchvatné. Ono jde spíš o haptickou odezvu, ale to nic nemění na tom, že vyvstává otázka o podpoře 3th party vývojářů mimo hlavní studia Sony.
No tak jednak ty hry jeste skoro zadny nevysly a kdyz ano, tak je potreba brat v potaz ze jsou to prvni hry. Jinak tedy asi jsem neco zmeskal protoze jsem mel za to ze Activision nejsou first party tym sony
Tahle debata vznikla jen z mého pocitu, aby se z těch předností DualSense nestal stejný pohrobek jako z dotykové plošky Dualshocku, který byl ze začátku vychvalovaný jako revoluce ovladačů a pak to skoro žádný z vývojářů téměř nevyužíval. A o Activisonu jako First Party Teamu tu není nikde ani slovo.
Vidím to podobně. Jen pár her využilo dotykovou plochu a ještě méně vestavěný repráček. Z toho ještě část prakticky jen jako tlačítka nebo jako zajímavost. Ale vzhledem k tomu že Sony bude (minimálně teď ze začátku) platit za to aby byly hry optimalizované pro jejich SSD tak tohle určitě nepominou a přihodí si to do smlouvy. Takže v nějaké formě to tu bude ale pak nevyhnutelně přijde jeden ze dvou scénářů a to buď to že se to začne vytrácet a nebo se to přestane vyvíjet a bude se to dědit z titulu na titul bez větší změny. Každopádně to nebude víc než pár řádků kódu ale i tak těžko říct jestli jim to bude stát za to když je to v podstatě jen force feedback. Kdyby to radši dali na páčky…
Na PS5 věřím, že se to používat bude, třeba ne každá hra, ale určitě budou. Na PC ale fakt podporu čekat nejde a tom byl tento článek. Tak jako na DS4 nešlo třeba využít lightbar jako blikačku v GTA V, ani integrovaný repráček (ani sluchátkový výstup nefunguje), prostě to není oficiálně podporovaný HW na PC.