Bandai Namco vydalo druhý oficiální deník vývojářů hry Tales of Arise, který se zaměřuje hlavně na bitevní systém a na důležité postavy hry. promluví v něm producent Yusuke Tomizawa, režisér hry Hirokazu Kagawa a uměleckým režisér Minoru Iwamoto.
Ve videu promluvil producent hry Tales of Arise, který se zmiňuje hlavně o dvou aspektech a těmi jsou dědičnost a evoluce. Tyto dva principy aplikovali na ikonické bitvy a prezentaci postav, které se v sérii Tales of často objevují.
Režisér hry Hirokazu Kagawa ve videu výše dodává: „U každého pokračování série Tales of jsme vždy hledali chyby v předešlých bitevních systémech a přednostně jsme je chtěli vylepšovat a dodávat do bitevních systémů nové prvky a zlepšovat celkový zážitek z ‚akčních bitev‘. Jak ale roste historie bitevních systémů, má tento systém tendenci být stále složitější.“
„Našim cílem bylo v této hře vytvořit ‚akční RPG, které si může užít každý‘, takže jsme se znovu podívali na složitost a vyváženost útoků a úhybných manévrů a implementovali jsme funkci Counter Edge, která je při protiútocích uspokojivější.“
„Přidali jsme také nové systémy Boost Attack a Boost Strike. Jejich zjevný účel je vytvořit ideální tempo bitvy, protože je snadné je spouštět i během komb, což má za následek vytvoření závěrečného úderu. Nejdůležitějším aspektem série Tales of jsou bitvy, které zdůrazňují ‚speciality‘ každé postavy a také přirozenost boje s jednotlivými členy vašeho týmu… Ovládací prvky byly vyvíjely tak, aby byly pro hráče víceméně instinktivní.“
Producent Yusuke Tomizawa k bitvám dodává: „Bitevní sekvence, které právě zmínil Kagawa-san, nejsou jedinými oblastmi, kde můžete vycítit živelnost a vlastnosti postav. Stejně tak můžete vztah s postavami navázat během filmových scén a externích lokalitách.“
V souvislosti s postavai hry Tales of Arise dodává umělecký režisér Minoru Iwamoto, že při tvorbě kladli důraz na pohyby obličeje a těla pomocí vysoce kvalitních technologií snímání pohybu. Důvodem bylo vytvoření reálných emocí postav hry: „Pečlivými pohyby úst, pohybem obočí a úhlem snímání obličeje jsme vyjádřili jemné změny v emocích postav, které lze vyjádřit i pohyby těla.“
„U Tales of vždy soustředili na dobře vypadajícímu vizuální zpracování, ale kromě toho také na prezentaci postav z různých úhlů. Proto jsme se snažili ukázat osobnost postavy i v jednoduchých nečinných pohybech a také v pohybech během rychlých bitev. Navrhoval jsem soustředit se kolem šesti hlavních postav a neustále jsem měl na paměti ty typy pohybů, u které jsem chtěl aby se jimi postavy prezentovaly.“
Umělecký režisér Minoru Iwamoto pak dodal: „V tomto videu jsme vám mohli ukázat jen něco málo, ale těším se, až si hráči hru sami prožijí. Mám v plánu vydat další a další nové informace. Do samotného vydání hry máme trochu více času a doufám, že se už všichni na hraní těší.“
Níže se ještě můžete podívat na původní japonskou verzi videodeníku.
Tales of Arise má vyjít celosvětově pro PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One a přes Steam pro PC 10. září. V Japonsku budou konzolové verze v prodeji od 9. září. Hru můžete předobjednávat v obchodech Xzone.cz a Gameexpres.sk.
Zdroj: Bandai Namco