Společnost Electronic Arts všechny fanoušky survival hororu ve čtvrtek příjemně překvapila, když v rámci své prezentace EA Play Live oznámila, že vzniká remake prvního dílu série Dead Space. Nepracuje už na něm sice studio Visceral Games (jak ostatně trefně poznamenal známý analytik Daniel Ahmad na svém Twitteru, jejich kanceláře jsou tak trochu „Dead Space“), EA ale práci přidělilo studiu Motive, jež v roce 2015 založila Jade Raymond. Ta v roce 2018 odešla a studio nyní vede Patrick Klaus. Motive zatím mají na kontě jedinou hru – Star Wars: Squadrons, která vyšla loni a sklidila poměrně smíšené ohlasy. Na remaku Dead Space se však začalo pracovat ještě před vydáním této hry a magazín VGC se podíval na to, kdo na něm vlastně dělá.
Byť by si to fanoušci přáli, mezi jmény z pochopitelných důvodů není spoluautor prvního dílu Glen Schofield, ten totiž vede studio Striking Distance, ve kterém vzniká survival horor The Callisto Protocol. Rozhodně to však neznamená, že na remaku Dead Space nepracují žádní autoři původních her. Například UX director prvního dílu Dino Ignacio na svém Twitteru potvrdil, že na remaku dělá. Prostřednictvím článku na oficiálních stránkách Motive jsme se pak dozvěděli, že na remaku pracuje Mike Yazijian, art director Dead Space 2, ale také Star Wars: Squadrons či Batman Arkham Origins.
Kromě veteránů z Visceral Games jsou ta ale i další zajímavá jména, především samotný creative director Roman Campos-Oriala, který do Motive přišel z montrealské pobočky Ubisoftu. Tam strávil několik let, jako lead designer se podílel na hrách Red Steel 1 i 2, a také Tom Clancy’s Ghost Recon: Future Soldier z roku 2012. Asi nejvýznámější projekt, na kterém pracoval, je For Honor, kde, stejně jako momentálně u remaku Dead Space, působil jako creative director. Mezi vývojáři je pak také jeden veterán z BioWare, konkrétně lead designer Gary Stewart, který se v minulosti podílel na sérii Mass Effect.
Back in January, I was invited to help guide the developers remaking a game I worked on 13 years ago. It’s been such a privilege to consult and advise the EA Motive team on a franchise I hold near and dear to my heart. Congrats to the whole team! https://t.co/Fdlmzt6aij
— Dino Ignacio (@DinoIgnacio) July 22, 2021
Nakonec je tu ještě jedno jméno, bývalý game director Assassin’s Creed Valhalla Eric Baptizat, který letos do Motive z Ubisoftu přestoupil. Jestli se ale podílí na remaku Dead Space, to momentálně nevíme. Studio ostatně už dříve uvedlo, že pracuje na více projektech zároveň.
Dead Space míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series. Datum vydání zatím neznáme.
Naprosto legendární hororová série, kterou nadevše miluju a o to víc se bojím o to, že ten remake poserou, ale třeba taky ne že… Každopádně, já to hrál asi rok či dva po vydání a bylo to pro mě hrozný utrpení, protože jsem do té doby hrál hru se srovnatelnou atmosférou snad jen ( když nepočítám Clive Barkera nebo DOOM3 ) F.E.A.R. a tohle mě naprosto odrovnalo Do teď je mým snem si zahrát DS 3 v coopu, ale bohužel moji známí jsou poseroutkové a nebo moc nehrají hry
Jako proč remake? Proč není nová 4, proč není nový Medal, proč není nový SH,proč není Alien isolation 2..Je mě k pláči a smutno jak někdo může být nadšený z remake.Pokud to budem podporovat, tak herní průmysl nikam nepokroci.
Souhlasím docela by mě zajímalo jak by to bylo dál potom co přiletěli k zemi kde byly ty krvavý měsíce jestli by byly na zemi přežil isac nebo carver ellie nebo sama země to je to čím by se měly zabývat dál a né dělat remake nejlepší hry která vyšla na ps3 to co tady zmiňuji je konec dead space3 který je nejlepší hrát v koopu já sám hraji s bratrem a když už na tom nepracuje viceral tak to nikdy nebude pecka jako ty předchozí
Remake bude fajn nostalgie, ale bohužel veteráni už nezažijí ten strach z neznáma.
Naštěstí by se ho mohli dočkat v připravované Callisto Protocol od autorů Dead Space
Remake bude totalni pruser, je to EA a ty zajimaji jenom prachy a ne to jestli to bude kvalitni hra.
Remaster C&C se povedl na jedničku s hvězdičkou, čili jestli je to něčeho indikátor, tak by se tohle mělo taky povést.
Remaster ME byl taky úspěch. Na konzolích samozřejmě víc než na PC, ale obecně úspěch. Pravda, tohle je remake, což je taky trochu jiná disciplína, ale hned bych to nezatracovala.
Blbost, se podívej na sekiro, taky to vydávalo EA.
Pokud vím, tak Sekiro vydal Activision.
Ahoj lidi makejte ať to stojí za to. Srdcovka moc vám fandím.👍 Tolik se těším na návrat do vesmírného korábu Ishimura. Splněný sen. Ještě bych si přál od Arkane Prey 2.🙂
Díky, díky za podporu. Budeme makat ještě víc
Nějak si nejsem jistý, že Dead Space remake opravdu potřebuje. Hratelný je stále luxusně, vypadá i dnes pěkně a ze změn v hratelnosti a designu mám spíš obavy. A ke všemu ten příšerný paskvil jménem Frostbite. Jenom čekám, kdy EA oznámí remake Jedi Fallen Order, prostě všechno postavený na hlavu. Ale pak jsou hry, co by si remake zasloužily a pořád nic, takový Medal of Honor Allied Assault by byl luxusní.
Tak to si piš allied assault je pro mě nej hra z druhé světové těsně za hidden and dangerous 2. Na jediho mi nesahej prosím jeto za poslední dobu skvělá hra z univerza. Dohráno na jak na psku tak na xku. A jinak plně souhlasím.
Jedi Fallen Order je skvělá hra, já to psal jako paradox, že se vytváří remaky čím dál mladších her, které ho vůbec nepotřebují. Hidden and Dangerous 2 je také super hra, těch LAN pařeb jsem si užil mraky. A LS3D engine má pořád svoje kouzlo, i když vím, že mladším hráčům už přijde ošklivý.
To máš pravdu taky se mi to nelíbí jenže když ne regulérní reset dead space tak jsem vděčný i za tohle. První díl je super. Další už nemají tak hutnou atmosféru. Třeba bych uvítal i remake Alone in dark. Tento rok mi zatím dal jednu topovku RE Village. Tak čekám co se objeví.
Asi budu jeden z mála, ale mě bavily všechny tři díly série. Jelikož jsem dopředu věděl o špatných hodnoceních trojky, přistupoval jsem k ní hodně opatrně a dostal jsem velmi dobrou zábavu. A to jsem hrál sólo. Je to stejné jako s Andromedou, která mě také hodně bavila. Obě mají společné, že jsou nejslabší ve svých sérií, ale mě osobně přinesly příjemné zážitky. Stejný osud měl i FEAR 3.
Já si třeba myslím, že třetí díl měl nejlepší příběh a tempo, obzvláště druhá polovina mě naprosto strhla. První i druhý díl měly skvělý world building nebo naprosto legendární jednotlivé momenty, ale teprve trojka fungovala jako emotivní výpravná jízda moderního „filmového“ střihu se vším všudy.
A vůbec nechápu, proč ji někteří shazují za to, že měla coop. Hrál jsem ji s ním i bez něj a pokud člověk hraje v jednom, není tam ta přítomnost coopu vůbec nijak poznat.
Amen, bratře.
Já jsem Dead Space poprvé hrál teprve před pár měsíci a za mě si jednoznačně remake zaslouží. Hratelné to samozřejmě je i dnes, ale mně dělalo problém hru vůbec rozeběhnout (kdo hrál na PC, tak asi ví), navíc obecně ovládání na PC už není zrovna ideální. Jednoduše ta hra už poměrně zestárla, i když se to lidem, co ji hráli v době vydání, nemusí zdát. Podobná situace jako s prvním dílem Uncharted, který opravdu hodně zestárl, ale někteří fanoušci série si to moc nechtějí připustit. Každopádně i kdyby první Dead Space nezestárl, stejně bych remake chtěl, a to z jediného důvodu: Aby měl Isaac dabing.
Díky za pohled nového hráče této hry. Tvůj argument je relevantní a něco na něm bude. Holt já to vidím za nostalgickými brýlemi. Každopádně na remake jsem zvědavý a na porovnání staré a nové verze také. Rpzhodně to ale dává naději na nový díl a za něj bych se vůbec nezlobil.
Myslím, že kvůli Dead Space jsem si koupil k PC:
1) XBOX ovladač… na klávesnici se to hrálo pekelně blbě – možná to byl účel ? pekelná hra, pekelný ovládání
2) HDMI kabel pro připojení PC k TV
To byl myslím můj počátek konce hraní na PC
Jakožto konzolista, jsem za remake rád, ale jelikož to s tím PS5 vypadá, jak to vypadá, tak to dřív asi pořídím XBOX Game Pass, XBOX ovladač a nový HDMI kabel pro připojení PC k TV