V rozhovoru pro marketingový magazín Adweek se viceprezidentka značky EA Elle McCarthy vyjádřila, že výraz „hráč“ (gamer) je již zastaralý a pochopení této skutečnosti má být klíčové pro reklamní agentury. Dle jejího názoru dochází k zásadnímu prolnutí interaktivity s dalšími oblastmi, ať už se jedná třeba o design interiérů, politická témata nebo třeba objevování vlastní sexuality:
„Současný vzestup menších live-service her umožňuje větší integraci kultury než kdy předtím. To je velká příležitost pro marketing a umožňuje plynulejší přístup k zákazníkovi na prvním místě, kde mohou firmy vystupovat autentičtěji. Často dostávám otázky, jak se mohou firmy napojit na hráče nebo promluvit k hráčům – ale něco jako hráči ve skutečnosti neexistuje a pochopit to bude zásadní. Věděli jste, že pouze 14% lidí hrajících hry se sami identifikují jako hráči a v případě žen je to dokonce pouhých 6%? Nejsou žádná pravidla, jak přistupovat k takhle specifické, mnohavrstvé a vášnivé komunitě. Snažit se cílit na hráče je jako říct, že cílíte na lidi, co mají rádi hudbu nebo lidi, co dýchají vzduch.„
„Pouze 14% lidí hrajících hry se sami identifikují jako hráči.“
Ačkoliv velká část tohoto rozhovoru může působit jako vyloženě politická propaganda, kombinující všemožné moderní termíny, získáváme díky tomu poměrně vzácný náhled do způsobu přemýšlení vydavatele EA a jejich plánů pro budoucnost. Navíc se podle všeho zdá, že čísla jsou na jejich straně a herní trh stále více tvoří lidé, kteří se sami za hráče ani nepovažují. Ostatně v tomto duchu se neslo také nedávné rozjímání Alan Pearce o tom, jaký dopad má na prodeje hry kauza typu TLOU2.
Nicméně pokud aplikujeme zmíněná procenta na statistiky velikosti herního trhu (2,8 miliardy lidí), pak se za hráče stále považují stovky milionů z nás. Jen je dobré si připomenout, že většina herního trhu je zřejmě tvořena lidmi, kteří třeba herní magazíny vůbec nesledují a do diskuzí „hráčů“ se nijak nezapojují.
Jasný, takhle to dopadá, když herní společnosti šéfuje ženská….
Bože můj, kdy tahle nesmyslná doba skončí. Na západě jim už fakt hrabe na majáku, tohle už je vážně nezdravé.
Podívejte se EA raději na to, jaký srágory nám tady v posledních letech servírujete. A ano, ty vaše “hry” se opravdu nedají hrát, tudíž se u nich člověk jako hráč ano cítit nemůže
Jak říká každý druhý český klasik: Mám v pi*i
takže hráči jsou 4% ((((((:
ale jo majoritni spolecnost to stale nechape, ale jak uz tu nekdo psal – je to lepsi, co si pamatuju, tak pred 30 lety to nebyl zadnej med… malem nas odchytavali na ulici v antonech za to, ze sme proparili cerstvejch xxx hodin v herne s quakem (((:
Ještě dodám že díky high end manažerce EA nevydala kvalitní titul, už ani nevím, kterej poslední byl kvalitní a dost možná už nikdy nic kvalitního nevydaji, pro nás hráče, nebo nehrace nebo kam teď patříme. Jen přepočítávání na číslicka a statistiky a skutek utek
Poslední dobrá hra od EA byl jedi fallen order
Ach ta emancipace…. Naši předci věděli proč je drzej zkrátka. Dej ženě moc a začne vymejslet strašný cipoviny, brusle pro velblouda ze kterýho pak by třeba mohl bejt velbroller a tak. Prostě logika rovná se 0 do všeho tahat nějaký emoce a pocity a opravovat něco, co není rozbity, takhle ženský premejslej, do všeho se nacpat a všechno docipovat…
Jo a kolo s papírem jsou taky zbytečný! Styd se za sebe!
Toto není o ženách, tohle je jen smutné nahlédnutí do budoucnosti jak EA hodlá zmrsit herní svět…
V ženách logiku nehledej. Tam opravdu žádná není
Jjo ženy v IT a herních studiích jsou jako písek v ložisku..
Já osobně se třeba za hráče nepovažuju. Vzhledem k tomu, kolik toho za rok nahraju by to bylo rouhání v porovnání s opravdovými pařany, kteří mají za svou kariéru nahráno desetitisíce hodin a vyzkoušeny stovky titulů. To nic nemění na tom, že mám hry rád, takže viceprezidentku EA chápu. To, že tu informaci zabalila do takové podivné omáčky je už věc druhá.
Zajimavy, kolik lidi je tady najednou pobourenych z ty propagandy. Ale to, ze tenhle levicackej sajrajt je ve hrach snad uz 5 let, to nikomu nevadilo
Takhle to vypadá, když se lidi „tam nahoře“ nudí a snaží se přespříliš myslet a za každou cenu něco vymyslet. Ve finále z toho přemýšlení vždy vyleze totální čipovina. Jak je ta holka pěkná, tak je i neskutečně prdlá…
Jinak je to samozřejmě ostuda, ale třeba já o žádné kauze Activision Blizzard nic nevím, takže to určitě celý (ne)herní svět neřeší 😄
Co ovšem vím jistojistě je to, že se velice těším, až si pořídím PlayStation 5 a zahraji si videohru The Last of Us 2. Tohle vytoužené pokračování jedné z nejlepších videoher mého herního života si zahraji s chutí a bez předsudků 🙂 🍀
jo slovo hra dost podkopává to jak dnešní hry mohou být pokročilé, to co já většinou hraju jsou spíš simulované světy se vším všudy než jen hra, Například něco jako jako simulovaný svět Zaklínače 3 ve kterém je hra Qwent
Jestli ono to nebude tím, že slovo „gamer“ je ještě stále ve většině společností fuj. Sice je to už mnohonásobně lepší než to bejvávalo, ale spousta lidí se za to stále stydí. Dokonce i můj manžel, který hraje víc titulů než já, tak pokud jdeme venku na procházce a začne vyprávět něco ze hry, tak automaticky ztiší hlas, že ho skoro neslyším ani já. Většinou mě to stojí 2-3 upozornění, než začne mluvit normálně. No a při hraní Witcher Go je z něho hotový ninja O mě zase babička stále říká, že jsem „gemblerka“, tak kdo by se k tomu hned hlásil, že? Naštěstí sem už vyrostla z toho, aby mě názory cizích zajímaly, takže já se klidně hrdě přiznám
Ve společnosti kde pořady jako je „výměna manželek“, mají zrovna ne malou sledovanost, bych se styděl za to, že sleduji tento odpad (to píši obecně, ne konkrétně) a ne že hraji HRY, třeba právě Returnal s příběhem, který mne svoji konstrukcí připomíná to nejlepší od Frosta a Lynche. Proto ať příště místo ztišení hlasu jej naopak zvýší a nastaví konzumu zrcadlo Nedávno (spíše dávno) jsem kolegovi vyprávěl příběh z jedné populární hry, kdy jsem mu nejprve neuvedl, že jde o hru, když zjistil o jaký konkrétní titul jde, jen pokynul hlavou.
Vždycky mě fascinuje otázka nezasvěcených: Co hraješ?
Jako kdyby jim to mohlo neco říct, když dostanou odpověď „akční příběhové RPG a adventury“. Následuje otázka: A co tam děláš? Jak moc stupidně zní „zachraňuji svět“?
Pokud by se mne kdokoliv v tyto dny zeptal co hraju: Na první pohled scifi klišé, za astronautku Selen s heterochromií, ztroskotanou na neznámé planetě Atropos, hledající tajemný signál: Bíly stín… Postupně čím více se realita rozšiřuje, tím více se ale halí do mlhy. Vždyť zde již několikrát zemřela. A proč se zde nachází i její dům z tak vzdálené Země. A je vůbec Země skutečně tak daleko? Most, řeka, melodie, tragická autohavárie, Bílý stín. Jak vlastně vypadá odraz měsíce na hladině pokud se díváte ze dna? Říká se, že při umírání se Vám před očima odehraje celý život. Musí to být nutně jen minulost?
Yea „gembler“ tak mě taky v dětství označovali dokonce se rodiče báli, že až vyrostu, budu full gambler závislej na hazardních hrách.. no už mi je skoro 30 a nikdy jsem do automatu nehodil minci, nikdy jsem na nic nevsadil a ani mě to neláká. Naštěstí tenhle předsudek už je archaismus.
Ja chapu, ze jsou hraci pro vetsinu porad „podivini“. Je to jedinej druh zakaznika, kterej si nechava neustale srat na hlavu a jsou schopny oslavovat lidi, ktery jim lzou a vydavaj rozbity sracky. A s radosti takovejm lidem zaplati. Nebo taky u nekterych jedincu uctivani sony jako boha tomu taky nepomaha.
1234: Nah, tím to nebude že jsou hráči pro ostatní lidi podivní, protože ostatní lidi neznají současný videoherní průmysl a trh. Jinak si asi moc věcí neviděl v kapitalismu jestli si myslíš, že hráči jsou jediní kdo si nechávají srát na hlavu. Stačí se podívat na potravinářský průmysl, politiku.. Money vládnou zkrátka
Každopádně dobrej pokus si pobrečet jak moc je herní scéna v hajzlu
Tedy dle té paní, když člověk hraje hry, a tvrdí že není hráč, tak hráč prostě není? Vážená paní… člověk je to co dělá, čím (například biologicky) je, ne to za co se pokládá. Můžu si myslet, že jsem černoška žijící na Venuši, ale to němění nic na faktu, že jsem běloch na Zemi. Ta neschopnost až odpor nazývat věci pravým jménem, kdy se upřednostňuje velké sobecké – často od reality odtržené „já“, je jen znak, tedy následek, ale i příčina úpadku společnosti.
Přejmenujte je na miktrotransakčňák . Je tam trans, to projde!
Od propagace Ubisoftu žena hrách dělá multi kulti, lesbo, buzno trans team, přejdeme z oslovování hráče na nějaké hyperkorektní oslovení a budeme to lidem vnucovat jako jediné možné! Tahle hyperkorektní doba buď dobpar let skončí nebo to dopadne tak že tu budeme mít nový a tvrdý komunismus s jediným správným názorem a bude se nam říkat že tohle hrát musíme protože je tam správný homouš atd.
Vedení a myšlení (filozofie) EA / Electronic Arts je podle mě zastaralé…
Ano slovo „hráč“ se nehodí… slovo BLBEC se tam hodí víc.