Je to už týden, co jsme se dozvěděli datum vydání očekávané PlayStation exkluzivity Horizon Forbidden West, která se poměrně nečekaně objevila na akci Opening Night Live od Geoffa Keighleyho. Kromě toho ale vývojáři z Guerrilla Games měli ještě jedno oznámení. Na četné žádosti fanoušků totiž vydali patch pro první díl (s podtitulem Zero Dawn), který přidal podporu 60 snímků za sekundu. A jak si hra na nové konzoli vede? To otestovali experti z redakce Digital Foundry.
Horizon Zero Dawn běží na PS5 v rámci režimu zpětné kompatibility, nelze tedy čekat žádná vylepšení v podobě ray tracingu či podpory DualSensu. Patch jednoduše odemyká snímkovou frekvenci na 60 FPS a jak ukázala analýza Digital Foundry, dělá to skvěle. Během hraní odhalili pouze jeden jediný mírný propad v úvodní cutscéně, jinak jde o skutečně stabilních 60 FPS. Hra běží v původním grafickém módu z PS4 Pro (který se nyní zvolí automaticky a změnit už nejde), a zachováno tak je i rozlišení 4K. Bohužel to ale taky znamená, že majitelé PS5 nedostanou tu nejlepší grafiku, PC verze je v tomto stále o krok napřed.
Až na pár grafických glitchů jde ale o dokonale odvedenou práci. Pokud jste si tedy Horizon Zero Dawn stále nevyzkoušeli, máte k tomu nejlepší příležitost.
Druhý díl s podtitulem Forbidden West vyjde už 18. února 2022 a předobjednávky se spustily včera spolu s oznámením, že hra bude obsahovat české titulky.
Až si na Vánoce nebo někdy v příštím roce pořídím PlayStation 5, tak si s chutí zahraju velikou řadu „restů“, k nimž bez debat patří i poutavý Horizon Zero Dawn 🙂
Vypadá to i po několika letech od premiéry moc hezky, šlape to evidentně na jedničku, tak není co řešit. Pro mě to bude naprosto nová videohra, takže jasná koupě. Navíc, když se blíží úchvatný pokračování, tak je třeba být ohledně předchozího dílu trochu v „obraze“, ať vím, která „bije“ 😉
A pokud jde o datum vydání nového dílu s označením Horizon Forbidden West, to už taky mohli posunout rovnou na 22.2.2022, ne? 🥳
Nevím jak konzole fungují, to je tak těžké udělat konzolím menu s grafickým nastavením a snížit některé efekty pro vyšší fps? Nebo proč to jde na PC, které má miliony možných konfigurací a ne na konzoli, kde se tímhle nemusí vývojáři trápit?
Hra běží naprosto stabilně na 60fps. Jaký větší framerate? 120? Tohle není kompetetivní střílečka. Na PC je konfigurace nastavení nutností, protože mezi lidmi je nespočet konfigurací PC.
120 oproti 60 je nádhera prakticky u každé hry
A co teprve 240 nebo 480!
například Valhalla to má, ale jak říká Hubert, pro couch gaming je 60 fps naprosto dostačujicí. U pc fast paced her jako Csko atd je potřeba víc. Nadruhou stranu kdo na pc rozjede například Valhallu na 120 fps stabilně?
Na to , aby to takhle krásně jelo na PC, potřebujete mašinu za 40k. Na PS5 je hra zdarma a těch 60fps je prostě paráda a naprosto dostačujících.
Jojo, ještě před PS5 každej tvrdil, jak je 30fps naprosto dostačujících xD
Já to netvrdil, takže každej určitě ne. Teď když má něco 30fps, tak se mi chce blejt.
“ zachováno tak je i rozlišení 4K. Bohužel to ale taky znamená, že majitelé PS5 nedostanou tu nejlepší grafiku, PC verze je v tomto stále o krok napřed.”
Mohu se blbě zeptat, v čem je PC verze o krok napřed? 8K/120fps? Nebo jen vylepšená teselace?
Díky
spíš myslí tím, že si tam můžeš nacvakat nějaké lepší efekty, což u konzolí nikdy nebude možné, hlavně u her se zpětnou kompatibilitou
PC a jeho nastavování, to je dvousečná zbraň, někoho baví hru štelovat do zblbnutí, já raději hraju, vždy mě iritovalo, když jsem měl novou hru a asi stokrát jsem šel do menu, aby zkusil změnit stíny nebo vyhlazování, zda se to nebude v určitých situacích cukat, chvála bohu za konzole, kde při dnešních nastaveních grafiky je jen omezené množství voleb, které dávají smysl
To není kvůli kompatibilitě, ale kvůli výkonu konzole. Když by byly lepší detail, ať už to jsou stíny, textury, světla, atd… jako na PC, tak by to ta konzole pak prostě neutáhla na 4k 60fps, protože výkon konzole je dost limitovaný proti dedikovaným grafickým kartám na PC.
Jak píše spoock, PC verze nabízí bohatá nastavení grafiky, přičemž ty nejvyšší v některých ohledech výrazně převyšují konzolové verze. Nic to ale nemění na tom, že i na PS vypadá hra velmi dobře.
PC bylo vždy o krok napřed…
už si viděl Star Citizen na PC ?? nejspíš ne jinak bys zahodil konzoli …
Videl, bohuzel, neco tak silene nedodelanyho a spatne optimalizovanyho sem jeste nevil. A to nemluvim o tom ze ta „hra“ je jedna velka cerna dira na penize. Nahodil si dokonale nejhorsi mozny priklad
Ono je problém i v tom že Sony přišlo se značením 4k, ačkoliv valná většina her nativní 4k nikdy neviděla. Jinak jak bylo psáno .. na PC se dají zapnout/vypnut detaily navíc ( většinou si toho stejně člověk při hraní nevšimne..až na motion blur, kterej je odpad herního průmyslu ).
A některé stále nevidí, bohuzel Returnal bezi v 1080p a ja osobne casto zazival i dropy, kolega nikoliv. Očekávám PS5 Pro kolem 2023. Vykonu na 30fps je asi dost, ale 60 nám dlouho nevydrží