Studenti University of Arizona jistě jásají. Univerzita pro ně totiž připravila zajímavý projekt, kterým by se klidně mohly inspirovat i vysoké školy u nás. Místní katedra historie totiž ve spolupráci s Microsoftem nabízí velmi zajímavý způsob získání studijních kreditů. Psaní seminárek se tentokrát nekoná, náplň je o něco příjemnější – hraní Age of Empires 4.
Má to však háček, kromě hraní bude potřeba i trochu studia. Začátkem příštího roku se budou moct studenti přihlásit na oficiálních stránkách, které budou obsahovat speciální učební obsah k nastudování. Ten bude navazovat a historicky doplňovat všechny čtyři příběhové kampaně Age of Empires 4. O projekt se postarali dva zaměstnanci katedry historie University of Arizona – docent Paul Milliman, specializující se na středověké dějiny a vedoucí katedry, docentka Alison Futrellová, specializující se na římské dějiny. Futrellová k tomu řekla:
„Zaujala nás myšlenka sestavit lekce v jiným způsobem a s možností zapojit veřejnost do výuky opravdu zajímavým způsobem. A samozřejmě zapojení tak zvučného jména, jako je Microsoft, tomu dodalo na důvěryhodnosti,“ poté dodala. „Jednou z oblastí mého výzkumu je vlastně způsob, jakým byla minulost v nedávné době zpracována v různých médiích.“
Milliman a Futrellová se také objeví v krátkých videích, která pomohou jí propojit celý obsah kampaně. Po dokončení všech klíčových příběhových bodů ve všech kampaních hry a nastudování dodatečného materiálu mohou hráči vyplnit online hodnocení toho, co se naučili. Za úspěšné absolvování tohoto hodnocení získají jeden kredit, který jim bude započítán do studia. Jednou z podmínek je však hru vlastnit nebo mít přístup ke službě Xbox Game Pass. Univerzita, ani Microsoft ji studentům neposkytnou.
Test si na tomto odkazu budou moct vyplnit i lidé mimo univerzitu.
Ja si myslím že toto je super myšlienka. Ja som kedysi hrával Call of duty 2 a ta tematika druhej svetovej ma zaujala že som neskôr začal hrať iné hry z druhej svetovej, začal pozerať dokumenty a čítať knižky. Hry sú výborný nástroj na vizualizáciu a na zaujatie, jasné že človek sa nenaučí len z hier, ale na ilustrovanie konceptov fungujú skvelo, napríklad by som mohol dať Hearts of Iron sériu, kde si vyberiete národ z druhej svetovej a hráte za neho, ano nenaučíte čo bola druhá svetová ale napríklad pekne je vidieť kde všade bolo Britské Impérium, kde sa bojovalo a prečo, je to dobrá vizuálna pomôcka, aj na pochopenie ako priemysel vyrába zbrane a vy sa musíte starať aby došli k vojakom, tú logistickú stránku ukazuje pochopiteľne. Podľa mňa hry vo výučbe sú moderným pokračovaním „Škola hrou“ a pokiaľ sa skombinujú s dobrou teóriou, sú veľmi dobré vstupná brána do rôznych témat.
„Jestli chcete zápočet Donalde budete mi muset uvést čím trpěli lidé ve středověku?“
„Nóó… ééé… nízkým FPS a nepříjemnými dropy?“
Synu, to už zase místo učení paříš hry! Ne tati, já se učím
vedlejší předmět za kredit… hned bych to neoznačil za degradaci školství..
je to jen taková náborová akce pro nové studenty
Americky vyukovy system jde opravdu silne do haje a ten cesky se ho snazi napodobit. Neni problem mit nejakou novou koncepci vyuky a nejaky specificky predmet, ve kterem bude soucasti kurzu i hrani historicky zamerene kampane. Jenze pokud je hrani nikoliv pouhou soucasti, ale je jen jedinou naplni daneho kurzu, je to silny varovny signal devalvace skolstvi a vysokoskolskeho titulu.
Dost mozna to v USA souvisi i s tlakem na „rozdavani“ vice titulu do cernosske komunity, ktera ma obecne na americkych univerzitach vyznamne ulevy, pocinaje treba kvotami na prijeti, kdy vyznamejsim kriteriem je rasa, nez prokazane schopnosti u prijimacek, takze cernoch s horsim vysledkem u prijimacek (az do naplneni kvoty) je prijat na ukor belocha s lepsim vysledkem.
K tomu se objevuji nazory, ze ucitele by nemeli lpet na spisovnem vyjadrovani (opet ulitba cenochum), nebo ze exaktni obory jako matematika jsou projevem belosske nadrazenosti, pohlavi je spektrum, „safe space“ se zakazem vstupu belochum, povinnost oslovovani spravnym zajmenem, atd … a obrazek progresivniho americkeho skolstvi v cele s „kritickou rasovou teorii“ je uplny.
Jakkoliv hram a uceni hrou fandim, tohle je hodne spatna zprava.
Pokud vím, tak pouhé hraní nestačí, stránka bude obsahovat jakási „skripta“, která budou sloužit jako akademické doplnění toho, co studenti uvidí ve hře. Ukončení je pak formou testu. Navíc je za to jenom jeden kredit, což vzhledem k obsahu předmětu sedí. Jakkoliv s vámi do jisté míry souhlasím, tak bych za tím asi nějakou „agitku“ nehledal.
Citace z vaseho clanku:
„K jejich získání stačí pouze jediné – hrát Age of Empires 4.“
„Po dokončení všech klíčových příběhových bodů ve všech kampaních hry mohou hráči vyplnit online hodnocení toho, co se naučili.“
Subjektivne mi pripada, ze vas komentar a vas clanek jsou v rozporu.
Doplneni:
Na https://news.arizona.edu/story/age-empires-iv-players-eligible-uarizona-credit-through-history-department-collaboration je uvedeno toto:
„After completing all key story points across the game’s four campaigns, players can complete an online assessment of what they learned from the UArizona content. Passing that assessment will earn them one credit hour that will be applied pending admission to UArizona.“
Cili na oficialnich strankach je uvedeno, ze vyplneni onoho hodnoceni, co se naucili z techto kampani, je odmeneno kreditem a „ukonceni formou testu“, ktere zminujete vy, tam vubec neni ani naznaceno. Pochybuji, ze oficialni stranky Arizonske univerzity by chtely klamat ohledne zpusobu ziskani kreditu. Ledaze byste tim testem myslel onen „online assessment“.
Uznávám, že to z mého článku tak působit mohlo, při psaní mi to vůbec nedošlo, tudíž to mohlo působit zmatečně. Pardon za nepřesnost, text jsem upravil.
Já si pod pojmem assessment představuju hodnocení/test.
Budiz, nebudu lpet na slovickach. Dekuji za doplneni informaci do clanku. Jeste bych navrhoval upravit vetu:
„K jejich získání stačí pouze jediné – hrát Age of Empires 4.“
na vetu
„K jejich získání je zapotřebí hlavně hrát Age of Empires 4.“
nebo nejakou jinou formulaci dle vaseho uvazeni.
Ještě bych do těch studijních programů narval i CoD a BF ,ať se můžou studenti osvěžit, jak to bylo v určitých konfliktech 😂 Když už do nich cpou, že je normální mít 50 genderů a bojovat za to,že cítím se být útočnou bojovou helikoptérou,proč do nich necpat, že WW2 byl vlastně konflikt,kde asiaté bojovali po boku američanů proti zlým nacistům 👍a pak z těch škol lezou takoví géniové,kteří nám
ještě budou diktovat jiné různé kraviny 😉
Ale proč ne, Age je ještě hra,kde to ještě chápu a co jsem sledoval ty filmečky,tak ty jsou edukativní 👍
To mi jako chceš říct, že muskulaturní asijské ženy hrdě nebojovaly za spojence? To je zneuctění jejich památky.