Studio Smilegate za pomoci Amazonu v minulém týdnu přineslo západní verzi dlouho očekávaného MMOARPG Lost Ark, které už několik let funguje v Rusku a Asii.
My vám pak naší recenzi přineseme už velice, ale opravdu velice brzy, avšak ještě před ní si můžete přečíst tento kratší článek, pojednávající o startu hry.
Hráči různých MMO projektů se na tuto verzi opravdu velice těšili, o čemž svědčí to, že se během víkendu vyšplhala na přední příčky nejhranějších her na platformě Steam, kdy i aktuálně se přetahuje s Counter-Strike: Global Offensive o „nejhranější“ titul na této platformě.
Nicméně Lost Arku se podařilo zapsat i do tabulek historických, jelikož se počet současně připojených hráčů dostal o víkendu až na hodnotu 1 325 305 lidí, kdy z pohledu této statistiky se aktuálně vyhřívá na druhé celkové příčce, kdy před ním už je jenom PUBG: Battlegrounds, které si se svými 3 257 248 uživateli kope svou vlastní ligu.
A jasnou jedničkou se hra stala i na Twitchi, kdy ji během předběžného startu 8. února sledovalo až 1 273 119 diváků (i nyní se stále jedná o nejsledovanější kategorii).
Statistiky pochází ze serveru SteamDB.
Avšak jak už to v dnešní době bývá, tak spuštění hry doprovázelo i několik nepříjemných problémů. A hráči jsou z toho otráveni (za mě oprávněně).
Celý tento kolotoč totiž začal v 18:00 zmiňovaného dne, kdy se našlo poměrně velké množství uživatelů, kteří v tento avizovaný čas nemohli rozbalit svou předem stáhnutou hru.
Tento problém však netrval příliš dlouho, kdy v 19:00 se víceméně tyto obtíže povedlo překonat.
Další nepříjemnosti ale na sebe nenechaly dlouho čekat, kdy s větším počtem hráčů se různé servery nevyhnuly tomu, že na nich jsou obrovské fronty, kvůli kterým můžete čekat i několik hodin (rekord v naší partě je prozatím 8 hodin), abyste se mohli vůbec připojit a hrát. Kvůli tomu jsem dal ono slovíčko „nejhranější“ do uvozovek, jelikož mnoho lidí prostě a pouze jenom čekalo.
To navíc bylo umocněno pátečním vydáním, kdy se tento free-to-play titul spustil pro všechny zájemce. Společnosti se sice pokoušeli situaci u serverů řešit, kdy ty nejzalidněnější uzamkly pro nové hráče (nyní už je situace zase trochu jiná), přičemž spustily několik dodatečných, kdy dokonce přinesli omezenou nabídku, v jejímž rámci si majitelé Founder’s Packu mohli založit postavu na jiném, méně zatíženém serveru s tím, že na něm znovu dostali svůj balíček s výhodami. Avšak ani to příliš nepomohlo, kdy o víkendu bylo lidí dokonce tolik, že jste se kolikrát nemohli připojit ani do oné fronty.
Pomyslnou korunu tomu pak nasadil fakt, že během pátku probíhala od 14:00 údržba, která měla původně trvat 4 hodiny, avšak nakonec se prodloužila na celkových 8, kdy kvůli tomu byl i posunut oficiální start (z 18:00 na 22:15). A to nejvíce odnesla Evropa, jelikož v ní byl titul nedostupný v nejvytíženějších hodinách. K tomu se po spuštění zjistilo, že někteří hráči neměli dostupnou svou postavu, pročež opět zhruba na hodinu došlo k vypnutí serverů, aby byl tento nešvar vyřešen.
Kromě toho mnoho hráčů aktuálně hlásí problémy se zdejším in-game obchodem, který je nestabilní, kdy díky tomu nemají aktivovanou ani svou Crystalline Auru (místní předplatné, jenž nabízí různé výhody), což situaci taktéž příliš nepřidává.
All deployment issues have been resolved. Our new launch timing is 2:15pm PT / 10:15 PM UTC.
Thank you for your patience as we work out these final steps. We look forward to seeing you in Arkesia!
— Lost Ark (@playlostark) February 11, 2022
Když se pak podíváme do historie, tak toto spuštění poměrně výrazně kopíruje start MMORPG New World, které má v režii taktéž Amazon.
Nicméně je třeba podotknout, že zatímco New World se potkal s poměrně rychlým a velkým odlivem hráčů, tak ten Lost Ark nejspíše nepotká (minimálně ne v takové míře), jelikož hra už nyní nabízí opravdu košatý endgame a mnoho aktivit, které se v ní dají dělat.
Jen je tedy třeba přežít tyto porodní bolesti.
moc nechápu, z čeho jsou všichni tak vycákaný, ta hra vypadá jako port čehosi z mobilu (genshin impact mává z povzdálí), navíc nepřináší nic nového, co by jiné ARPG nedělali lépe…
jedna z vrchních steam recenzí:
Talk to this
Talk to that
Kill this
Collect that
to dneska lidem stačí ke štěstí? ale tak zase je to free 2 play, že ano…
Další troubelín, co hru ani nehrál, klasika
hodinu jsem tomu dal, nesedlo mě z toho asi nic, třeba ty polo animovaný a polo dabovaný rozhovory mě vytáčeli do nepříčetna, ta slibovaná vertikalita je taky gimmick k ničemu, kterej na rovince přidá rádoby útes, kterej tak akorát zdržuje, a ten grind mobek mě taky moc nenadchnul, korunku tomu dávájí ty fronty
Za hodinu jsi stihl projet maximálně prolog,kterej ti dá osahat pár základů hry.
Tahle recenze mi připomněla hru kterou také dokonale vystihuje a v rohu mi tu svítí souhrn recenzí na její pokračování – takže je to smutné ale očividně to stačí…
Jako kokos aby po obědě ve všední den v pondělí bylo na Zinnru už 13k fronta, tak to je řádný špek. V 14:30 už 19k
a na ostatních o nic moc lepší :D… Kdo logne po 16-17h hraje tak někdy o půlnoci :D. Ta hra je jinak super. Je tam toho mraky co dělat, příběh takový nic moc ale najdou se scény co jsou fajn spíš je to tutorial. Kombat je skvělý. Party play napikaču aby se člověk mohl k někomu připojit a vidět ho v open worldu musí mít udělaný to samé jako ten spoluhráč což je teda řádně na hlavu. Sposta aktivit co dělat, dungy, open world bossy, Vlastní stronghold ostrov, abyss dungy, raidy, pvp, GvG, Sailing po moři nebo jen tak exploring. Každopádně ta hra neumře jak NW :). Ten zájem je fakt obrovský, jsem zvědav co s tím Amazon provede protože ty čekačky kor u EU která má nesmyslně MIN SERVERU JAK USA je teda na dělo. Prý se budou rozdělovat regiony v EU, takže jsem na to zvědav.
Včera jsem v Queue byl od 12:30 do 20:15
co lžeš ? i kdyby před tebou bylo 20k lidi máš 100 lidi minus za minutu si to spočítej a nelži pls já včra odpoledne i večer čekal max 1 a půl hodky
Aha,tak já lžu…Já zapomněl,že jsi u toho PC seděl místo mě.Server Zinnervale je totálně zasekanej.Měl jsem frontu 20K lidí a hýbalo se to tak cca 30 lidí za 3 minuty.Nemám důvod tady lhát o takový kravině,tím spíš,že mě hra baví a maximálně si jí užívám
BTW i sám autor článku píše,že měli v partě borce co čekal 8 hodin ve frontě.
Tak laskavě ze lhaní běž osočovat někoho jinýho.Tady na Zingu najdeš spoustu jiných lhářů.
100 lidi za minutu je kdyz mas stesti, vcera co sem pocital to bylo klidne 70 50 30 a podobne kdyz z toho servru nikdo neleavuje tak ta fronta se nehejbe, zvlast kdyz lidi vymejsleji zpusoby aby je to nevykoplo kvuli afk
Nelze, uz ted je fronta skoro 16000, to mas minimalne 4-6h, mozna vic.. takze lituju tech co prijdou treba ve tri, ve ctyri z prace
Tak to máš akorát smůlu na server
fronta 13K a do 2 hodin jsem ve hře
Ano,to nepopírám hold jsem vlezl na nejvíc vytížený server v EU a je to moje blbost.To ale neznamená,že mě tady někdo bude označovat za lháře
Tak schválně jak dlouho to bude žít. Týden, dva?.
tak počet online klesne jako u každé MMO ale zrovna lost ark by mohl vydržet na horních příčkách dlouho není to takovej šit jako New world
už to žije 2 týdny každej den v 8 večer přes 1 milion hráčů XD
Neříkejte mi, že Amazon zabije vlastní MMORPG, aby vydal jiný a ne ani jejich vlastní MMORPG…hmm zvláštní strategie
Je to tak, majitel AWS a uplne stejny problemy jako u New Worldu.. a tohle ani nemusi vyvijet (jeste ze tak), „pouze“ to provozuji, ale to co predvadi je fakt upad. Bohuzel si cela rada lidi rekne, ze to je normalni.. jako kazdy start velky online hra, ale normalni to fakt neni. Ja bych nekdy naopak rad videl nejaky hladky start a to (kdyz nepocitam posledni datadisky WoWka, kde uz se to Blizz po 15+ letech naucil) fakt hladky neni.
problem je ze nerazili na limity hry samotny, musi v evrope udelat druhej region nezavislych servru, tohle s amazonem nema nic moc spolecnyho
Amazon poskytuje servery … takže to má společného hodně … a už tři dny před vydáním to hrálo půl mega lidí takže jim muselo být jasný že po vydání to bude …. mohli už na tom dávno pracovat.
sak na tom pracovali celou dobu zvedli pocet servru na dvojnasobek a kdo vi o kolik zvedli jejich kapacity
S Amazonem to ma spolecnyho vsechno, vcetne toho, ze opakuji uplne stejne problemy jako u New Worldu. Udrzba na 4h = 8-10h minimalne. Servery pridavaji pomalu atp. Maji AWS, muzou si delat co chtej.. jenze nedelaj a kdyz delaj, tak pomalu.
amazon to dela umyslne, ty cekaci fronty, nabejti tak lidi, ze je o hru tak velkej zajem = kvalitni hra, jinak by o to zajem nebyl a lidi tu hru maj pak spustenou x hodin, nez si ji vubec zahrajou a jim pak litaj statistiky
u new world to stejny… pred oznamenim samotny hry byl v uzavreny bete pro 1000 lidi, z toho tam bylo jen 800 lidi a cekaci fronty byli nastaveny tak na 2- 3 hodiny, dalsi betatesty byli defakto jen o tom cekani, ze byla cekaci fronta a po cekani doslo k ukonceni testu… to tam zkousela zhruba 500 lidi… z toho asi 100 lidi se dostalo do hry po 3 hodinovem cekani.
pak se placaj po rameni, jak je hra uspesna, ze je tolik aktivnoch lidi… jeste aby ne, kdyz vetsina ceka ve fronte