FromSoftware nám už 25. února přinese své nové dílo, na kterém vývojáři spolupracovali i se známým spisovatelem – George R. R. Martinem. Mluvíme samozřejmě o titulu Elden Ring, jenž bude první oficiální soulsovkou, která nabídne výlet do vyloženě otevřeného světa, který zde bude čekat na to, až ho podrobně prozkoumáme.
Aby se ale hráči na PC mohli do této činnosti pustit, tak musí v prvé řadě mít dostatečné výkonný stroj. A otázku „jak moc výkonný?“ zodpovídají uveřejněné oficiální HW požadavky, které si lze prohlédnout níže.
Minimální:
- OS: Windows 10
- Procesor: Intel Core i5-8400 či AMD Ryzen 3300X
- Operační paměť: 12 GB
- Grafická karta: GTX 1060 (3 GB) či AMD Radeon RX 580 (4 GB)
- DirectX: Verze 12
- Místo na disku: 60 GB
- Zvuková karta: Kompatibilní s Windows
Doporučené:
- OS: Windows 10/11
- Procesor: Intel Core i7-8700K či AMD Ryzen 3600X
- Operační paměť: 16 GB
- Grafická karta: GTX 1070 (8 GB) či AMD Radeon RX Vega 56 (8 GB)
- DirectX: Verze 12
- Místo na disku: 60 GB
- Zvuková karta: Kompatibilní s Windows
Jak je tedy vidno, tak si nejspíše nezahrajete v případě, že váš PC má pouze 8 GB RAM, ale zároveň budete potřebovat i trochu novější procesor.
Jestli ovšem nemáte dostatečně silné PC, můžete titul odehrát i na PlayStationu 4, PlayStationu 5, Xboxu One a Xboxu Series X/S.
Konzolové verze hry lze objednat v Xzone. Také zde naleznete doprovodná trika a mikiny.
Tak zrovna jsem sestavil nove pc i7 12700K 32gb rtx3070ti ssd gen4.0 novy monitor samsung g7 cca 60tis vs ps5 13500kc a tv 65oled 40000 a kini zvuk 10000 kc da se rict ze za stejne penize vic muziky udela ps5 a hlavne oled tv na kterou nema v soucasnosti zadny pc monitor na vykon vede pc to umi po pripojeni k tv oled 4K pri 60-100 fps +RTX efekty zalezi jaka hra ale nejlepsi mozna kombinace mnou vyzkousena je 65 Oled TV + PC propojeno HDMI 2.1 kabelem zvuk z graficke karty do tv a z ni optickym do AV recievu 7.1 kanaloveho k tomu Xbox bezdratovy ovladac a bezdratova klavesnice logitech s touchpadem ideal + hry zdarma ztazene z warezu a nemusite nic resit.
paneboze ty si hrozny koste a strasne si seres do huby😂 machrujes tady jak mas seatavu za cca 60k nebo kolik a pak napises takovou sracku ze si stahnout hry z warezu😂
Znáš to… lidi si dneska koupí iPhone protože přeci nejsou žádný socky a pak jezdí autobusem.
Jen uvadim jak to mam doma s hranim, chodim do prace a na vsechno si vydelam nic nemam zadarmo a ty hry z warezu po stazeni 50 her se mi v podstatě tech 60 tisic vrati protoze je nenacpu prekunikum na internetu obchodnikum a jejich managerum kdyby se platilo primo te spolecnosti co hru vyprodukuje zaplatim rad ale treba na playstation jsem od cipu a Jailbreak
upraveneho software davno upustil i ikdyz to jde a neni problem treba s ps4 na psn jsem jiz utratil 10 tisic za hry z ps4 a ted ps5 a lito me to neni vetsinou jde o vyladenou a skvelou exklusivni hru ktera si ty penize zaslouzi u pc to tak bohuzel neni tam jsou porad hry tak nejak odsunuty az na druhou kolej. Dnes se treba moc tesim na moji predplacenou hru na PS5 Horizon 2 od pulnoci hraju az do rana na to se muzete spolehnout.
No skoro nikde neplatíš tomu kdo hru vyprodukuje. Většinou platíš vydavateli který už za hru zaplatil a pak jen navrch přihodí nějaká ta procenta ze zisku podle smlouvy jejím vývojářům. Pokud ti vadí platit podíl třeba steamu ale nevadí ti ho platit Sony nebo MS když je jejich podíl úplně stejný nebo v případě PS5 her ještě vyšší – tak nějak nechápu proč. A druhý bod který nechápu je že na PC kde je to vyloženě krádež protože není jiný způsob jak hrát a nezaplatit přitom za hru vydavateli nebo vývojářům – tak ti to problém nedělá ale na konzoli kde máš požehnání přímo od jejího výrobce k tomu hrát hry z bazaru bez jakýchkoliv omezení a nezaplatit za ní přitom ani korunu vývojářům nebo vydavateli tak ti dělá problém použít JB který je na PS4 FW 9.00 otázkou 20 sekund.
To bude určitě ten trotl,co se vyjadřoval pod článek ohledně Gamepassu,jen pod nickem Xboxshit
Hra co vypadá jak na PS3 a takové nároky 😂
Tady nikdy nešlo o grafiku, ale to ti jako newbie hráči DS nebudu vysvětlovat. Komunita této pecky bude nadšena.
Coz porad nemeni nic na tom ze na to jak ta hra vypada jsou ty naroky prehnany
Taky ty nároky jsou stejně jenom orientační, podle toho se nedá reálně řídit. Doporučenej procesor ryzen 5 3600x a stejně hru rozjedu na full s ryzenem 5 1600. U Elden Ringu se dá skoro s jistotou říct, že pokud vám normálně jede DS3, rozjedete i tohle.
Zlatě hrát bez starostí na konzolích řešit jestli mám PC za 50 K, abych si mohl zahrát hru, by se mi fakt nechtělo.
Jestli si dobře vzpomínám, tak Ds3 byl na xbox skoro nehratelny ještě rok dva po vydání a ps4 s tím měla taky problémy. Běželo to sotva 30fps na ps4 a na xbox to mělo brutální propady a pár kámošů to odmítlo hrát na něm. Takže bych byl s tímto prohlášení opatrný.
To nebylo konzolemi, ale neschopností vývojářů optimalizovat tu hru.
Ano a to samé se může stát i teď. Protože jsem Ds3 hrál na staré i5 3gen s gtx 970 na 60fps v QHD rozlišení. Tzn PC port byl paradoxně mnohem lepší. A pro představu ten pc stal 20k. To co je tam za minimální požadavky, tak se to pc taky vleze do 20k s tím, že vše nové jen GK bazar.
No když máš PC za 50k tak si v konzolové kvalitě zahraješ hry ještě za 10 let a přitom na tom můžeš dělat každičký den cokoliv jiného aniž by jsi musel běhat sem a tam od jedné krabice ke druhé.
Mě by se zase nechtělo platit za online připojení. A ovládání na gamepadu. Tak kdyby nativně uměla PS5 klávesu a myš… Hmmm to by bylo jiný kafe. Každý má na výběr. Mě nevadí jednou za 10 let koupit pc za 80tisíc. Nevyužívám ho jen na hraní. Nároky Pc verzí her bez s veeeelkouuu rezervou. Většinou jsou naprosto mimo.
Ten procesor mě překvapuje a trochu i děsí. Můj Ryzen 1700 bude asi někde na hraně…
V klidu pojede ti to jak po másle.
Proboha proč na hraně? Číslo respektive generace neudává výkon. X1700 je osmijádro, to je úplně cajk. Já do teď hraju na i7 třetí generace – a ejhle už tady máme dvanáckou :))))
Z toho lze logicky usoudit, jak velké ty „generační skoky“ asi jsou
Záleží jak se povede optimalizace. Co jsem koukal na benchmarky, tak konkrétně ve hrách je na tom 3300X lépe než 1700. Ale věřím, že se to podá. Přinejhorším se bude taktovat.
Čím novější hra, tím bude x1700 nabírat na síle. Enginy budou využívat čím dál víc jader.
Úplná pohoda. Akorát těch 60 GB… Ta rozežranost vývojářů je děsná. Ne, že bych neměl místo… ale když člověk ví, že kdyby si „po sobě uklízeli“ smrsknou to klidně na polovinu… ale škoda mluvit. Když to hráčům nevadí a neozývají se, tak holt budeme mít takovéhle nálože na HDD. Chudáci lidi, co mají mizernou přípojku na internet. Devět dnů a je to konečně tady!
Bylo by fajn si zvolit že nechceme zbytečně stahovat šest jazyků dabingu, sběratelské smetí jako třeba videa z vývoje nebo si zvolit texture pack ale doba tomu nepřeje a na jednu stranu je to dobře protože se internet zrychluje, disky jsou celkem levné a člověk mine denně pár giga jen na youtube a ni si toho nevšimne takže k tomu ořezávání není důvod. Kdyby nebyo rchlého internetu tak by se tomu věnovala pozornost. Když většina trhu má dobré připojení tak si ta menšina musí prostě počkat. Ale třeba CoD se to už učí protože tam se na velikost vyloženě nadává už dlouho tak to třeba další okoukají. V první řadě to ale musí umět klient. Jinak vývojář tu volbu dát nemůže bez vlastního launcheru kde si to uživatel navolí.
To je pravda. Ale kdo někdy tahal Gear of war tak je tohle naprostá malina. Tak 20-40mb net snad už má každý ne? Nebo ne? Nemám představu. Jedu na 250mb. Asi kouknu na statistiky připojení ČR.
Tak záleží kde bydlíš ještě cca 3 roky zpět jsem měl připojení 10/10. To jsem tahal Destiny 2 skoro 2 dny. Jinak co se týče velikosti tak to je i tak docela macík. DS3 měla nějakých 24 GB a Sekiro snad jen 15.
Taky to v dnešní době vzbuzuje nedůvěru když je hra malá. Ten hlásek v hlavě hlodá a ptá se: Jak to může být dobrý a se spoustou obsahu když to má jen 20 giga.
Je vidět, že nebydlíš na vesnici :). I ve městě s optikou mám, co dělat….11 mega..
DS3 třeba může mít o 80% menší velikost hry, veškeré armory, zbraně jsou x2, když v modu přidám zbraň tak musím vytvořit duplikát s „_l“, aby šla zbraň vidět v kooperaci.. Assety map jsou mnohokrát taky duplikáty ale rozsekané jenom pro mapu XY..