Každý fanoušek adventur si měl někdy možnost zahrát některý z dílů legendární pětidílné herní sérii Monkey Island. Oznámení Return to Monkey Island bylo opravdu velmi příjemným překvapením. Sice toho tvůrci zprvu neukázali mnoho, ale nyní nám to vynahrazují skrze nově vypuštěný gameplay. Odvážný hrdina Guybrush Threepwood se v něm vydává pátrat po tajemství, jež značka Monkey Island skrývá. Opět se můžeme těšit na známé přátelské i nepřátelské tváře. Celkem krátké záběry z hraní ukazují, že je nač se těšit. Return to Monkey Island na nich působí jako Point & Click adventura, která nebude mít problém prorazit do světa.
Return to Monkey Island dorazí na PC a Nintendo Switch v roce 2022. Datum vydání zatím nebylo oznámeno. Hru si však můžete přidat do Wishlistu na Steamu.
Jde o to, že Lucas Arts dělal začátkem 90. let grafiku ve stylu realistická. Síce 320×200 ale to prostředí a hlavně postavy vypadaly reálně.
Například kdyby Ron udělal místo nového monkey islandu nového Indyho 5 as takovou grafikou tak dostane od fandů ještě více nadávek.
MI byl vždy o tom, že hráči se ztotožnili s postavami …každý se chtěl stát pirátem a mít po boku Elaine Marley.
Ovšem to co Ron vymyslel na konci 2 dílu prostě nemá obdoby.
Drblo mu v hlavě a chtěl udělat vtípek ala hvězdné války viz scéna Luk a jeho otec…..tím pádem odkouřil celou sérii neboť na takovou kravinu se už nedá udělat normální díl…..i když 3 díl to jakože zahrál na deník a Treepwodovy představy, stejně to nebylo uspokojivé.
Takže ano, všichni si zahrajeme ten nový díl ale už teď vím, že k srdci mi už nepřiroste … a když se tak dívám na ty postavy … strašné karikatury. Z tohoto kult už nebude … prostě jen další adventura.
Rikal to jasne, konecne dela monkey island podle sebe, ne podle toho jak to nekdo chtel.. Pravdepodobne se nebude dost lidem libit…
Asi se dalo počítat s tím, že to spoustě lidem nesedne, ale reakce byla zdá se poměrně brutální
A i když mi ten vizuál taky nesedí, Gilberta aspol je mi líto. Navíc je dost předčasný soudit hru jako celek.
Je zajimave, jak casto si lide neco preji a kdyz se jim to povede a dosahnou sveho cile, tak jsou z nej zklamani.
„I wanted the art in Return to Monkey Island to be provocative, shocking, and not what everyone was expecting,“ Gilbert writes.
Presne tohle se mu povedlo v podstate do puntiku. Samozrejme je smutne a nezadouci, kdyz druha strana nedokaze davat zpetnou vazbu kultivovane a misto toho pouziva vulgarismy, osobni utoky a podobne projevy nevyzrale osobnosti. Ale je otazka, pokud by se druha strana vyjadrovala kultivovane, zda by i tak Ron Gilbert unesl velkou miru nesouhlasu predevsim od priznivcu puvodnich her.
Take se vyjadril, ze je smutny z toho, ze s nim nesouhlasi prave fanousci puvodnich her. Mi to naopak pripada logicke. Puvodni hry ~patri~ fanouskum prave tak, jako „patri“ jemu. Pokud si nekdo neceho vazi a vidi nekoho delat neco, co si vyklada jako „vandalizaci“ toho, ceho si vazi, je velmi pravdepodobne a pochopitelne, ze se ozve.
Jestlize chtel udelat hru predevsim pro sebe a bez ohledu na ostatni, necht si ji dela podle sebe a pro sebe. Ostatni jej nemusi zajimat, neb ta hra nebude urcena pro nikoho jineho nez pro nej sameho. Pokud tu hru ale eventualne zamyslel i jako „darek“ pro fanousky puvodnich dilu, bylo by rozumne zvazit i zpetnou vazbu od nich. Zalezi na tom, jestli opravdu tu hru dela jen pro sebe a nebude mu vadit, kdyz hra „vetsinove propadne“ anebo preci jen si pohraval s predstavou, ze si tu hru budou chtit poridit i fanousci puvodnich dilu. Kterou moznost z techto dvou opravdu chtel (bez ohledu na to, co rikal), to vi jen on sam. Velmi doufam, ze nemel predstavu udelat hru podle sebe a pak jeste ocekavat, ze bude verejnosti bezvyhradne prijata. Pokud nekdo chce neco udelat provokativne, musi pocitat s tim, ze nektere lidi opravdu vyprovokuje, sic to byl jeho zamer.
Souhlasim s tim, ze nelze posoudit hru jako celek z pouheho kratkeho traileru, ale na druhou stranu, pokud me hra subjektivne graficky odpuzuje a tim se vyrazne negativne podili na celkovem ohodnoceni hry, musely by byt vsechny ostatni slozky hry velice nadprumerne, aby smazaly penalizaci, kterou hra dostala uz pri startu a aby pak jeste hodnoceni hry zvedly do plusovych hodnot. Jak jsem se vyjadril v jinem prispevku, vice by mne ta hra lakala jako textova, zcela bez grafiky, nez s touto grafikou. Ano, textove hry jsou prezitek z minuleho stoleti a ve vetsi mire se vyskytovaly predevsim v dobe operacniho systemu MS DOS a starsi. Ale v podstate je to jako cteni knizky, kde si pomoci fantazie vytvorim v ramci danem autorovym popisem ve hre/knizce takovou predstavu, jakou chci ja a nebude to predstavovat takovou nevyhodu, jakou prinasi subjektivne odpudiva grafika.
Taky mě vůbec nepřekvapuje, že nejvíc se ozývají právě fanoušci původních her. Ale myslím, že by bylo fajn i kritiku/nesouhlas vyjádřit kultivovaně. Asi by z toho byl špatnej i tak, ale třeba ne tolik. A jasně, to že dělá hru proto, aby se líbila hlavně jemu, je jen taková fráze. Předpokládám, že každej vývojář chce, aby se jeho práce líbila i dalším lidem (i když třeba ne všem). Je pravda, že si o to trochu řekl, ale stejně si stojím za tím, že i když se mi to nelíbí, není ok někoho urážet nebo slovně napadat. K ničemu dobrýmu to nepovede.
A pokud se ti u nějaké hry vizuál fakt hodně nelíbí, je to určitě nemalý mínus, který musí být vynahrazený jinýma kvalitama. Souhlas. Já to tak mám třeba s Grim Fandangem – vůbec mi ten styl nesedí, ale věřím, že v rámci adventur je to fakt povedený, tak si to někdy zahraju. Nebo např. Undertale je vlastně docela hnusná, ale přitom geniální hra. Třeba to s novým Monkey Islandem bude stejný. A nedivila bych se, kdyby se i našlo dost lidí, kterým to příjde vcelku pěkný (ale ti nemají potřebu se vyjadřovat)
Původní díly měly i přes VGA grafiku 320×200 (256 barev) velmi detailně provedené prostředí a postavy.
Teď jsme v době 4k rozlišení a vizuál je poskládaný z jednobarevných hranatých ploch. Mne se nelíbí.
Ta grafika je fakt děs, to vypadá jak výkresy dětí z mateřské školky.
Graficka stranka mi pripada dosti nevkusna. Vypada hure nez u puvodni hry i nez u specialniho vyrocniho vydani puvodni hry. Mozna se to nekomu bude libit, ale na me pusobi velmi odbytym a neestetickym dojmem. Co je nejsmutnejsi, bohuzel to asi nebude nedbalost, ale oni nejspise chteli, aby takhle vypadala. Tak ci onak, ta hra by me vice lakala i jako „textovka“, nez s touhle grafikou, jejiz „prinos“ vnimam jako zaporny.
Za sebe bych řekl, že je to jasný úmysl Prostě chtějí indie vizuál. Ale vždy by to mohlo vypadat i hůře, třeba nějaký ultra pixel formát.
art direction dělal týpek co stojí za Knights and Bikes, takže je tam asi docela jasná vize. Možná nečekali že to bude lidem evokovat powerpointový prezentace
„Return to Monkey Island may not be the art style you wanted but it’s the art style I wanted,“ says Ron Gilbert. A má v mým případě pravdu. Je to dost otázka vkusu, ale taky se mi víc líbí původní grafika. V tomto jsem totální konzerva – k adventurám patří ručně malovaný 2d pozadí.