Studio 343 Industries a s ním i série Halo se prý chystají přejít na Unreal Engine 5. Tvrdí to mimo jiné zdroje novináře Jeremyho Pentera, který tak dodává váhu předchozím spekulacím přicházejícím od youtubera Seana W. Unreal Engine by měl nahradit dosavadní proprietární engine Slipspace, který byl poprvé použit teprve v Halo Infinite.
I can only confirm that many sources are saying this and very clear that it's already been decided and Halo is for sure switching to Unreal.
I feel like it's time for other switches behind the scenes including people leaving and their past problems.Unreal is a great choice. https://t.co/8KxMqREWIk
— ACG (@JeremyPenter) October 2, 2022
Podle redaktora magazínu Windows Central Jeze Cordena by mohla být nová technologie použita už v herním režimu vznikajícím ve studiu Certain Affinity pod označením Tatanka, který by měl být podle dřívějších informací jakousi variací na battle royale. I Corden si ale klade otázku, do jaké míry by bylo možné propojit základní hru s přídavkem běžícím na odlišném enginu.
Informace přichází krátce po spekulacích (které Jez Corden a další média označili za potvrzené) o odchodu šéfa vývoje enginu Slipspace Davida Bergera a také oznámení konce dlouholeté ředitelky studia Bonnie Ross a restrukturalizace vedení. Dosavadní vývoj událostí kolem 343 Industries jsme shrnuli v našem podcastu.