Fallout slaví aktuálně 25 let od svého vzniku. Zatímco jedni oslavují jeho výročí tím, že oznamují hry, které se vydávají po jeho stopách, jiní vzpomínají na to, jaké vlastně bylo tento fascinující svět vytvořit. Za přispění Bethesdy si máme možnost poslechnout vzpomínky vývojářů Tima Caina a Leonarda Boyarskeho, kteří jsou považováni za otce této postapokalyptické série. Cain si kupříkladu vybavuje, že Boyarsky chtěl vše hodně temné, on sám však toužil po tom nové značce dát kapku humoru, z čehož vznikl velmi specifický morbidní humor, jímž je tato značka pověstná dodnes.
Samotné zasazení bylo vybráno díky Boyarskeho fascinaci léty 1950 a budoucností, jež byla v té době lidem prezentována. Jednou s touto myšlenkou za Cainem přišel a toho zcela nadchla, takže následně mohl vniknout první díl série Fallout, který je aktuálně prezentován primárně F76.
The game that started it all in 1997.
Happy Anniversary Fallout!#Fallout25 pic.twitter.com/GQu29zO4Gy
— Fallout (@Fallout) October 10, 2022
No jo. To byly časy. Když jsme s klukama v hospodě řešili kde v jedničce najít rotačák, nebo třeba jak dát dohromady energozbroj tak z nás kámoš hospodský uchcával smíchy a furt se ptal jakým to vlastně mluvíme jazykem :D. Ovšem žena už se tolik nebavila. Když jsem vypnul pc a mazal na ranní tak si jen klepala na čelo
Můžu moc poprosit? Nechtěli byste s redakcí a Martinem Zavřelem udělat nějaký pořádný pokec o této sérii? V rámci toho výročí? Něco podobného udělalo GAMES ale bylo to velké zklamání. Myslím si, že je to tak velká událost, že by si to zasloužilo podrobný rozbor jako třeba TLOU 1. Prosím za všechny fanoušky Falloutů! Děkuju a děláte to skvěle!
Já jsem se k sérii dostal rok po vydání jedničky, čili v roce 1998, kdy vyšla čerstvě megalomanská dvojka. Rovnou to šlo na hard disk mého prvního počítače, který byl opravdu MŮJ (pochopitelně „nutný ke studiu na střední škole“, jak jsem doma tvrdil), na který jsem přesedlal ze slovenské legendy – Didaktiku M. Pamatuji si instalátor, kde jsem zvolil HUMONGOUS INSTALLATION 😃 čili závratných 629,4 MB dat! 😃 Hned na to jsem se podíval i na jedničku z roku 1997. Dvojka mě z pochopitelných důvodů uchvátila mnohem více. Pamatuji si, že už v té době mě velmi sraly úkoly spojené s časovým limitem. Nesnáším stres a tlak a když mě někdo omezuje a hledání vodního čipu pod nátlakem zjevující se tváře šamana mě vyloženě stresovalo 😃 I proto jsem měl blíže ke dvojce, která vlastně byla více taková free a road trip post apokalyptickou pustinou. Když jsem potom viděl filmy jako Mad Max, byl jsem u vytržení, že Mel Gibson vypadá jako hlavní postava z Fallouta, včetně psa po boku.
Také rád vzpomínám na šílenou akci Levelu, kdy borci přeložili Fallout 2 v naprosto šibeničným termínu. Nikdy nezapomenu ten orgáč, kdy jsem našel hru přiloženou později k papírovému Levelu. Do dnes 2CD pošetku mám. K Falloutu mě vážou jen ty nejkrásnější vzpomínky. Od té doby nedám na pixelaté, detailní hry v IZO pohledu dopustit. Mám sice PC, které zvládne Cyberpunk 2077 v ultra s raytracingem, ale VŽDY upřednostním hry jako Fallout, Planescape: Torment, Icewind Dale, Baldur’s Gate, Lionheart či později pak Wastelandy, Pillars Of Eternity či Tyranny. To už je láska na celý život a vše díky Falloutu 1 a 2.
Vzpomínám si, jak jsme na civilce s kámošem snili, jaké to bude ve Fallout 3 vidět tu krajinu ve 3D. Zatímco kolega byl unesen, já jsem upadl do deprese… nikdy jsem si k bethesdím dílům nenašel cestu. Rád si ty kousky zahraju, ale izo + tahy + detailní pixelatá grafika prvních dvou dílů (i Tactics) je pro mě prostě nepřekonatelná nádhera.
Tvl.ten Level jsem si koupil taky.Ale v říjnu jsem šel na vojnu,tak celé jsem dohrál až po vojně.Krasné vzpomínky.Podle mě nejlepší hra všech dob
„…této postapokaliptické série.“
…této postapokalyptické série.
„…Boyarsky chtěj vše…“
…Boyarsky chtěl vše…
Jmeno Boyarsky a odvozene „Boyarskyho“ je evidentne slovanskeho puvodu a proto bych ho sklonoval jako „Boyarskeho“.
…Leonarda Boyarskeho…
…díky Boyarskeho fascinaci…
Dobrý den,
moc děkuji za zpětnou vazbu.
V tuzemsku je to vďaka LEVEL-u legenda… Pamätám si ako som si to číslo kúpil, ale že úplnou náhodou. Bol to rok 1999, nejaký letný mesiac, asi jún. Spolužiak práve dostal nové PC a chcel si ísť do mesta kúpiť LEVEL, aby mal čo hrať. Zavolal ma a išiel som s ním. Kým si zamykal bicykel spontánne som sa rozhodol, že si kúpim LEVEL aj ja. Nebol to lacný časopis, 218 korún pre školáka bola pálka, mohol som si ho kúpiť iba občas. A čo čert nechcel… bol to posledný kus v celom meste! Chodili sme od trafiky k trafike a nikde ho už nemali. Cítil som sa trocha previnilo, ale našťastie som sa svojho čísla nevzdal a nepredal mu ho. On bol totiž celkom rozmaznaný hajzlík, decko jedináčik a kardinálny egoista. A dobre som urobil!
Fallout ako séria sa stal jednou z mojich pár najobľúbenejších sérii vôbec a nebyť tejto náhodnej kúpy, zaradil by sa možno k sériám ako Baldur’s Gate či Gothic, o ktorých existencii viem, ale nikdy som ich nehral a tak mi po nich srdce ani nepiští. Jednotku sme s iným kamarátom hrali celé leto a volali si po pevnej linke, kto kam postúpil a čo objavil. Dnes mi to príde úsmevné, keďže jednotka sa dá zbehnúť za jednu sobotu celá s prstom v nose. Za najatmosferickejšie momenty jednotky považujem prvotný prieskum vo Vaulte 15 a zisk koženej bundy, odhaľovanie tajomstva Krátera skrz holodisky a infiltrácia Mariposy.
Tento komentář je 100x hodnotnější, než celý článek. Zemane, uč se. A návrh pro redakci: co třeba, prosím, udělat speciál k výročí této památné videoherní série?
Dobrý den,
pečlivě dbáme na názory našich čtenářů. Tím pádem bych se rád zeptal, co je na novince přesně špatně?
Koukej se vyjádřit Shenanigane! Plácneš tady něco do větru jako hovna do větráku a pak utečeš, hrdino. Tak co je tak strašně na NOVINCE špatně? Novinka totiž není vzpomínkový článek, ty odborníku!