Age of Mythology je RTS, která byla vydána před dvaceti lety. Ve své éře sklidila různé ohlasy, ve své podstatě se však jednalo o fantasy (mýtickou) odnož klasického Age of Empires, takže se v něm střetávala vojska pod záštitou různých bohů, na jejichž stranu se hráč mohl přiklonit. Pro některé je to kultovní titul, jiné naopak příliš tematicky nenadchl. Rozhodně se mu však nedá upřít, že byl opravdu výrazným dílem, v jehož návrat věřilo jen opravdu malé množství skalních fanoušků. Nyní po dvaceti letech od vypuštění se komunita tohoto projektu konečně dočkala. Došlo totiž k oznámení Age of Mythology Retold.
Gods will return. Heroes will rise. Legends will battle.
Age of Mythology: Retold is coming.
Bringing the Definitive Edition treatment to Age of Mythology, the game will feature beautiful graphics, updated gameplay and more. Stay tuned… #AoE25 ⚡🔱 pic.twitter.com/bLjRLEUz1I
— Age of Mythology (@Ageofmyth) October 25, 2022
V základu je víceméně jasné, že se Age of Mythology Retold bude obsahovat veškerý obsah, jenž byl pro titul dosud vydán. Není však zcela jasné, co nového remaster značky, která tak dlouho spala přinese v rámci hratelnosti. Jistí je pouze to, že hra dorazí na PC. Vyloženě bych však nevylučoval ani konzole Xbox, protože jak v průběhu včerejška ukázalo, série Age of Empires jim není zapovězena. Spíše naopak, čehož je důkazem oznámení Age of Empires II: Definitive Edition a Age of Empires IV pro konzole, na které dorazí v průběhu roku 2023.
A konzole společnosti Microsoft podle všeho nebudou jediným prostorem, kam bude slavná značka expandovat. Dalším směrem se stanou mobilní zařízení, protože podle nejnovějšího teaseru, se chystá Age of Empires Mobile, které se zaměří na éru rytířů. Teoreticky by se mohlo jednat o konverzi aktuálního Age of Empires IV. No máme se podle všeho nač těšit. Za sebe však musím říct, že se nemohu dočkat, až uvidím více z Age of Mythology Retold. Původní hra mi totiž nebyla zcela cizí.
Nebavilo! Vím, že okolo hry bylo tehdy docela haló; ta voda, ta nádherná voda! Mělo to i výborné známky, nepopírám, ale mě se to tehdejší „mileniální 3D“ naprosto hnusilo… 2000 – 2007 (cirka) to byly tak odporné 3D enginy, modely, textury… prostě za mě ne. Navíc odklon od nádherně detilního izo enginu v klasickém AOE II jsem blbě nesl. Vždy jsem upřednostňoval izo enginy (Planescape: Torment, Baldury, Icewind Daly aj.) před 3D a už to tak navždy bude. Stačí se podívat na ten hnus jménem Age Of Empires IV. Nedávno jsem čtyřku zkoušel a asi 3x jsem kontroloval nastavení, jestli mám skutečně vše na ultra – takový hnus jsem viděl naposledy skutečně někdy v roce 2005… Ty šílený modely, placatý mapy, textury jak z období 640×480 bodů… No strašný, naprosto mě to odradilo. Potom jsem si zapnul Age of Empires II ve své definitivní podobě s přidaným datadiskem Žižky a když jsem viděl jak se mikroskopicky detailně bortí hrady… nádhera. Vedle toho jsou AOE IV se svými excelovými menu totální HNUS. Většinou na grafické pozlátko nedám, ale AOE IV jsou pro mě osobně doslova ukázkovým příkladem, na co se nechci dívat. Kor v roce 2022.
Tudíž spíš než nové Age of Mythology se těším na reinkarnaci Pharaoh. Kvůli zasazení i panteonu bohů. Mě nějak ti antičtí nikdy moc nebrali. Samé sváry o tom, kdy koho Zeus zprznil v podobě klacku, sovy, kovářského měchu či rozvrkočené tógy apod. Xena hadr! Nic pro mě. Egyptští bohové a celá ta jejich totálně ujetá posedlost smrtí a posmrtným životem mi byla vždy bližší. Takže Pharaoh určitě prubnu!
Ja tu grafiku AoM miluju. Krasne to zapada do ty atmosfery Recka a hudba je naprosto famozni. Ono se to neda moc srovnavat s AoE, protoze AoE je spis o zbesilym klikani a posilani hordy jednotek na nepritele. AoM je takova klidnejsi hra a vic se clovek u toho kocha tou atmoseferou. Hlavne kampan je naprosto vyborna, kdyz teda nepocitam tu cinskou slataninu Tales of Dragon nebo jak se to jmenuje. To byl odpad.
Škoda, že tady si do očí nevydíme. Pro mě je tebou zmíněné období vrcholem 3d grafiky a v zásadě platí, že čím méně polygonů a pixelů, tím lepší grafika
Ale s AoE4 s tebou souhlasím, za mě je to odpad. I to AoE3, které jsem nikdy moc nemusel, jsem si užil víc, než čtyřku.
Na AoM mám super vzpomínky a naopak bych řekla, že to na svou dobu vypadalo skvěle. I kampaň mi přišla strašně chytlavá, hltala jsem tehdy Staré řecké báje a pověsti (a vlastně asi i tu Xenu :D), takže mytologický prvky, přítomnost bohů a zasazení do starověku se mi dokonale trefilo do vkusu.
Za mě AoE2, AoM, dlouho nic, AoE3, AoE1.
Čtyřku jsem hrála jen pár hodin. Ne že by to bylo špatný, bylo to vlastně fajn, ale ani to nebylo tak dobrý, abych v současné záplavě her nešáhla po něčem jiným. Asi bych ji ve svým AoX-žebříčku dala někam na úroveň (nebo těsně před) AoE3.
Vzhledem k tomu, jak málo RTS vychází, je remaster AoM myslím fajn nápad.
Proseche! Prostagma? Vulome!
Malista! Etimos!
Ne
skeepan?
vu-for-vosch