Na vydání Call of Duty Modern Warfare 2 se těšila spousta hráčů. Přesto to některé hráče neodradilo od nevhodného chování či podvádění. Jeden případ banu ve hře popisuje uživatel Redditu. Ten ve svém smazaném příspěvku tvrdí, že dostal ban, a tak nemohl nejnovější díl hrát. Protože se ale jednalo o očekávanou hru, fanoušek zaplatil dalších 70 dolarů a koupil si jí znovu, aby dostal další zákaz hraní.
Dva zákazy nebyly uživateli zrovna po chuti. Rozhodl se proto, že celou situaci vyřeší přímo s vývojáři z Activision Blizzard a vydal se do jejich sídla v texaském Austinu. Tam narazil na člena ochranky, kterého se zeptal, zdalipak může dovnitř. Odpověď zněla, že nemůže, ale pokud něco potřebuje, on to klidně zařídí. Hráč tak znovu popsal svůj problém, aby k němu o pár minut později přišel ten samý člen ochranky s tím, že mu vývojáři nepomohou, protože nemají dostatek zaměstnanců. Vyřízení tak může trvat týdny.
Poté, co hráč vyjádřil své naštvání s tím, že za hru celkově utratil 140 dolarů (3 500 Kč) mu člen ochranky řekl, že nemůže tak vyvádět kvůli videohře a ať je trpělivý. Jeden z vývojářů se k celé situace vyjádřil na Twitteru.
Zaměstnanci dostávají okolo patnácti dolarů na hodinu a stejně si nemohou dovolit zaplatit nájem, který sdílí s dalšími lidmi. Prosím, nenavštěvujte vývojáře v jejich kancelářích. Nepomůže to a my se bojíme o naše bezpečí.
Spousta uživatelů hráče podporuje s tím, že hra nemá žádnou fungující podporu. Další mu naopak vyčítají, že je hysterický kvůli hře.
Nejsem si jisty, jestli mame v clanku vsechny relevantni informace tohoto pripadu, ale pokud ano, pak mi ta odpoved vyvojare pripada dosti mimo. Take by bylo uzitecne vedet, jake bylo zduvodneni toho dvojiteho banu.
Kazdopadne, jestlize ten zakaznik utratil 140 dolaru a ma problem s kontaktovanim podpory (podle toho, co jsem vyrozumnel, tak se primo na vyvojare obratil proto, ze je na podporu pouze pisemny kontakt s dlouhou dobou vyrizeni), argumentovat tim, jaky maji vyvojari plat je zavadejici a i docela ignorantske. (Vesnicko ma, strediskova – „Pane doktore, mam krecove zily.“ „Podivej se na moje. Co tam mas dal?“)
Rozumim apelu na to, aby je zakaznici nenavstevovali v kancelarich, ze tim niceho nedosahnou. Ale ten dodatek, ze se kvuli tomu boji o vlastni bezpeci … Ten zakaznik se k nim vubec nedostal, zastavila ho ochranka uz na parkovisti. Onen hrac se pravdepodobne choval rozumne, pouze dal verbalne najevo svoji frustraci, coz je pochopitelne, pokud byl z jeho pohledu ban neopravneny a nemuze to dostatecne rychle vyridit s podporou. Neni znamo, ze by na vyvojare adresoval nejake hrozby nebo se snazil dostat se do budovy nejak pokoutne. To maji ti vyvojari se svymi zakazniky tak spatne zkusenosti?
Ve světle pravidelných masakrů střelnou zbraní v USA nerozumíš obávám vývojářů military hry z nevypočitatelných, frustrovaných fanoušků snažících se dostat na jejich pracoviště?
To je zase královina. Ale už tím článkem alespoň trefí videohru.
O jakých vývojářích je řeč? Doufám, že se mluví od oddělení, které má na starosti banování a obecný dozor nad MP a ne o programátorech a ostatních co hru doopravy vytváří protože to by 15 dolarů bylo žalostně málo. I když i na to MP oddělení to je málo. Zdá se, že čím větší firma, tím více (pod)průměrné platy.
V tweetu, který byl smazaný, byli pracovníci označováni přímo jako „gamedevs“, takže ano, skutečně se jednalo o vývojáře, nikoli podporu hry.
15 dolarů/h ve studiu vydělávají hlavně testeři a nezkušení vývojáři. Pro zkušenější vývojáře to potom je více.
Tak věřím, že senior by za takovéhle peníze nepracoval, ale i na junior pozici mi to příjde málo. Na značku, která ročně vydělává miliony dolarů, plus další prachy z Warzone. To maximálně jestli se nejednalo o zaměstance co jsou ještě ve zkušebce, jinak fakt nevím.
Jako programátoři v herních studiích jsou oproti kolegům z ostatních odvětví dost podhodnocení a to je naopak jejich práce často náročnější. Nicméně 15$ určitě neberou. To nebere žandný programátor, možná někdo z podpory nebo maximálně tester (i ten bude mít víc). I ti největší junioři jsou většinou minimálně $45K ročně. Takže cca 25$/h. Game dev je sice „nevděčná“ práce pro programátory, ale furt jsou to programátoři tak mají vyšší plat než většina populace. Já jsem 4roky zpátky v USA dělal plavčíka za 11$ a programatorskou „stáž“ za 18.5$. Sice to nebyl game dev, ale vývoj mobilních aplikací. Nicméně jsem byl uplný junior, student VŠ a pouze se zkušeností z vlastních/školních projektů. Ve většině států USA až na pár vyjímek je mimalní hodinovka kolem 10$, nevěřím že jakýkoliv programátor a ani grafik, animator či někdo kdo se označuje jako „dev“ bere 15$, max ten tester nebo support.
Co delal, ze dostal 2x ban. Asi nic „košér“ to jeho chovaní nebylo. 15 dolacu na hodinu na nase neni teda málo.
Nemůžeš to přepočítávat na naše … Oni zas platí několik tisíc $ za nájem.
No on průměrný plat v USA je o trochu nižší než v Německu ale 70% lidí na něj nedosáhne. A minimální mzda v Německu za hodinu je 12 Euro – v USA 7 dolarů a průměr je 30 dolarů.