V pondělí jsme vás informovali o oznámení nové české hry s názvem Vranygrai. Jedná se o příběhovou akční adventuru s RPG prvky, která vás vezme do období Velké Moravy. Do diskuze pod naší novinkou zavítal také autor hry Ivan Kubal, který poodhalil několik dalších detailů.
V odpovědích na dotazy našich čtenářů například zmínil, že myšlenka na hru se zrodila při čtení knih od slovenského spisovatele Juraje Červenáka. Ivan Kubal dále zmínil, že Vranygrai bude kombinovat historické reálie s mytologií, kterou sám považuje za součást naší historie. Hru tak můžeme zařadit do žánru historických fantasy, kam svým příběhem a zasazením spadá například Assassin’s Creed: Valhalla.
Dále autor vysvětluje zasazení do semi-open worldu, který dle jeho slov umožní přinést bohatší svět, který však z hlediska času na vývoj nebude tak náročný. Vranygrai se má v tomto směru inspirovat stavbou mapy ze starších dílů série Gothic. V dalších příspěvcích hry vývojář poodhaluje, že na hře v současnosti pracuje v zásadě sám. Zbylí dva členové studia dle informací na oficiálních stránkách pomáhají s hudbou a zpracováním historických reálií s mytologií.
Do budoucna však autor nevylučuje spolupráci s dalšími externími spolupracovníky, kteří by hru pomohli dokončit. Aktuálně se vývoj nachází ve fázi rané alfy, takže do vydání ještě zbývá spoustu času. Z toho důvodu autor hráče nabádá, aby byli k aktuální podobě hry a úvodnímu traileru shovívaví. Optimalizace totiž pochopitelně přijde na řadu až později.
Bližší informace o Vranygrai můžete načerpat na oficiálních stránkách hry nebo na Steamu, kde si hru můžete přidat do seznamu přání.
Vizuálně mi to připomíná nějakej mix AC Valhalla a Zaklínače, zejména v tom venkovním prostoru. Když už se údajně autor chce inspirovat mapou Gothicu (která zejména v prvním díle byla perfektní), tak proč neudělat tu atmosféru ve hře trochu temnější?
Zdravím, premýšlaľ som aj nad tým, ale nakoniec som zvolil zľahka štylizovaný štýl, ktorý mi nakoniec umožnil viac v rámci vývoja.
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
To se nestava moc casto, aby tady odpovidal sam autor hry, jestli to je teda pravda! Osobne trochu nechapu, proc je tam napsano, ze se hra inspiruje historickymi udalostmi moravy, kdyz tam jsou na konci nejaky prisery. Spis bych cekal styl KCD. A kdyz uz vydate video ze hry, tak by aspon mohlo byt v normalnim rozliseni. Na zacatku jak jsou ty pole, to je mazanice tak ve 240p, kde nic poradne neni videt.
Jinak ale preju, at to dotahnete uspesne do konce!
Ani kdyby mi zaplatili… A hlavne anglicky…. FUJ
Mně se to moc líbí, inspirace Jurajem Červenákem je skvělý krok, věřím, že hra se dopiluje, nikdo nemůže čekat z alpha verze dokonalé záběry. A hudba také parádní, jen tak dál.
Ďakujem za pozitívne slová
Máme v pláne rozšírenie teamu do budúcna a určite hru budeme ladiť jak len to pôjde. Sám som hráč a plynulý gameplay je základ.
K hudbe – mám skvelého skladateľa a pevne verím, že práve hudba dokreslí celú atmosféru
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio