Pražské studio Dire Badger dnes oficiálně odhalilo svoji první hru s názvem Vranygrai. Žánrově se jedná o příběhovou akční adventuru s RPG prvky. Příběh hry je zasazen do období a času před vznikem Velké Moravy. Vývojáři lákají na osobní vyprávění hlavního hrdiny, ve kterém budou hrát důležitou roli historické reálie a události, které vedly ke vzniku prvního slovanského státu ve střední Evropě – Velké Moravy.
„Hráč se ocitá v kůži slovanského kněze, ve starém jazyce zvaného Volkh. Ten po útoku zbytku avarského vojska přijde o sestru. S pocitem, že selhal jako bratr i jako ochránce, se vydává na cestu za vykoupením, na cestu hledání odpovědí a viníků. Možná je však na vině on sám a v jeho minulosti se ukrývá víc, než by se u kněze dalo čekat,“ popisují pozadí příběhu autoři.
Vranygrai je koncipované jako trilogie, která postupně zmapuje celý stát Velké Moravy. V první části se máme podívat do oblasti Poľany a navštívit hradiště Kalamárka, Zvolen a okolní usedlosti. Z pohledu skladby světa má titul nabídnout semi-open world, který autoři připodobňují například k sérii Gothic. Vývojáři dále lákají na záživný bojový systém inspirovaný moderními hrami a bohatý arzenál historických zbraní. Skill systém má být poté založen na mytologii.
V příběhu se můžete těšit na lineární hlavní linku i vedlejší úkoly plné bohatých dabovaných dialogů, zvratů a napětí. Chybět nemají ani úkoly s možností volby, která ovlivní průběh jejich plnění. Studio Dire Badger je tvořeno trojici vývojářů, kteří hru Vranygrai vyvíjí na enginu Unity.
Z platforem byla zatím potvrzena verze pro PC. Vývoj se má aktuálně nacházet ve fázi rané alfy, takže si na finální produkt ještě nějaký čas počkáme. Další informace o hře můžete načerpat na oficiálních stránkách nebo na Steamu, kde si tento zajímavě vypadající český počin můžete přidat do seznamu přání. Výše v náhledu se můžete podívat na úvodní trailer.
Počkám si na výsledek, ale sorry – ta grafika působí jak v Gothicu 3, což je tak… 2006/7???
Záhada! Jak se bude moct mapovat Velká Morava, když se neví, kam až sahala a neví se ani to, kde bylo knížecí sídelní (hlavní) město?
Zdravím Vás. Hra sa historickými udalosťami inšpiruje a vychádzame z dostupných zdrojov, ktoré aktuálne máme. To, že nebude odpovedať na 100% realite 9. storočia, je za mňa v poriadku.
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Pekny, vypada to zajimave. Tesim se na dalsi zabery kecy typu hudba je strasna hra vypada strasne apod bych vubec neresil.Jak rikal Corvus dneska jsou hraci “strasne” rozmazleny a hned to odszujou.
Hodne zdaru pic 🤘
Zdravím!
Ďakujem za pozitívne slová
Snažím sa brať každý názor, ktorý je nejak konstruktívny. Buď môžem vysvetliť svoj úhol pohľadu, alebo mi to naopak dá nejaký impulz a vyvedie z „autorskej slepoty“
Ešte raz díky za koment!
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Kdybych mohl tvurcum polozit otazku, zeptal bych se, na koho touhle hrou cili.
Je tam zmineno historicke pozadi skutecnych historickych udalosti, skutecna mista, ktera lze navstivit v realite a take historicke zbrane. Proc se o to vsechno snazi, kdyz pak do toho napatlaji nadprirozena stvoreni a nerealisticky zpusob boje?
Bavi mne Zaklinac i Kingdom Come. Ale urcite bych nechtel mit smichane ty dve hry dohromady. Prave proto by mne zajimalo, jaka je cilova skupina. Hrace, kteri maji radi hry z historickeho prostredi to bude pravdepodobne odpuzovat onim nadprirozenem. Na druhou stranu, priznivcum fantasy bude nejspise jedno, jestli je v te hre cokoliv realistickeho, kdyz se na to budou divat jako na fantasy. Jestli autori neplytvajim usilim na neco, co jedny bude odpuzovat a druzi to neoceni?
Pokud chteli tvurci vsadit na historickou notu, stacilo jim zakomponovat to, jak vira a mysticismus asi pusobily na tehdejsi spolecnost. Vliv viry byl rozhodne nemaly a k jeji manifestaci stacilo mnohem mene, nez bojovat s ocim viditelnym nadprirozenym monstrem. Z tehle hry mam pocit nevhodne zacileneho a nevhodne zvoleneho kockopsa. Velka skoda.
Ty jsi nikdy neslyšel o žánru historická fantasy?
Nejsem si jisty, jestli takto zvolena cilova skupina neni prilis specificka a prilis mala. Treba ta hra bude mit uspech, ale pokud nebude, myslim, ze zacileni hry muze byt jednim z duvodu. Vysledek ukaze cas.
Právě naopak – ten žánr přitáhne lidi se zájmem o historii i se zájmem o fantasy. Lidé se zájmem o historii uvidí méně používanou historickou éru a fantasy prvky budou brát jako herní mechaniky, a lidé se zájmem o fantasy dostanou hru s fantastickými prvky, jen v reálném prostředí.
A další si prostě koupí akční RPG v otevřeném světě.
Tvůrci cílí na národ, který bez mála už dvě století vyrůstá na Kytici od Erbena, obecně miluje pohádky a nemá s tím prolínáním nadpřirozena a reálných základů většinou žádný problém.
Doufám, že ne. Protože pokud ano, tak by se měli podívat jak dopadli jiní vývojáři, co cílili na ten stejný národ.
Zdravím. Ďakujem za otázku, rád odpoviem. Ako už nižšie bolo zmienené, žáner historická fantasy nie je nový ani si nemyslím, že by bol úzko vymedzený. Naopak pevne verím, že „prízemné“ fantasy, ktoré je zasadené do reálneho prostredia, bude čerpať z obohatenia o mytológiu. Myslím si, že fanúšci oboch žánrov nie sú takto vymedzený, že by to muselo byť buď čisté fantasy, alebo čisto historické.
Ja osobne mám tento žáner rád nie len u hier (napríklad zmienený AC: Valhalla), ale i kníh, filmov, seriálov (i samotný Vikings sú vlastne historické fantasy).
Ďalej, snažíme sa zachytiť tú dobu a k tej dobe tá mytológia patrí. Je to súčasťou našej histórie. I keď teraz vieme, že žiadny vodník neexistuje, ľudia vtedy na to verili a bolo to súčasťou ich života, politiky, kultúry. V hre to len bude aj vizuálne zobrazené.
Dajte hre šancu a možno Vás ešte v budúcnosti príjemne prekvapí
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Dekuji Vam za odpoved. Necekal jsem, ze se mi ji dostane a prijemne jste mne prekvapil.
Evidentne jsme oba z dosti jinych spolecenskych bublin a mame jine preference. Mne se subjektivne takovy zanr nelibi, nelibi se mi nijak zvlast serie Assassins Creed, nelibi se mi ani serialy tohoto typu a Vikingy jsem nevidel. Zaroven osobne neznam nikoho, koho zajima zanr historicke fantasy. Vy naopak jste fanouskem tohoto zanru, coz je samozrejme pro vytvoreni hry v takove zanru idealni.
Zcela urcite souhlasim a take jsem to zminil v puvodnim prispevku, ze vira/mysticismus/mytologie v te dobe hraly velkou roli a byly dulezitym faktorem v tehdejsi spolecnosti. Ja bych ale preferoval, kdyby to bylo ve hre podane bez „zhmotneni“ onech nadprirozenych prvku.
Dalsi vec, ktera se mi na ukazce nelibi, je zpusob boje, ktery pusobi velice nerealisticky. Zkuste si pres sebe prehodit luk s tetivou a pak rolovat po zemi. Bude to dost vycerpavajici, obzvlaste pokud je hrdina „hromotluk s vystroji a vyzbroji“, ktery pri kazdem zvedani se ze zeme bude hlavne vycerpavat sam sebe. Ze takto se v te dobe na Velke Morave nebojovalo, snad ani nebude rozporovano. Proc davat postavam historicke zbrane, kdyz budou bojovat zcela nehistoricky? Zbrane a zpusob boje totiz spolu velice uzce souvisi a nocekaval bych ani ve fantasy, ze clovek s lukem prehozenym pres sebe se bude snazit rolovat po zemi, protoze ten luk bude v takovem zpusobu boje prekazet. To by musel i ten luk byt nejakym zpusobem „magicky“, ze se po dobu rolovani „znehmotni“ a idealne i cela vystroj by mela byt „magicky odlehcena“. Takhle pohyblivy bude spise clovek subtilnejsi postavy, nez nekdo, kdo je trosku statnejsi. Tak ci onak, zbrane vzdy byly logicky uzpousobeny stylu boje a byly pouzivany tak, aby v nem byly co nejefektivnejsi, nikoliv aby tomu stylu boje prekazely.
U teto hry proste uz od zacatku nespadam do cilove skupiny, ktera ma o hru zajem. Nejde o to „dat hre sanci“. Mnou zminene veci mi na hre vadi zasadne a neprekonam je. Kazdy jsme nejaky. Nekdo ma rad pivo a nema rad caj, nekdo ma rad caj a nema rad pivo. Kdyz clovek ma takove preference, tezko to zmeni a spise zustane u toho sveho, nez aby se silou premahal.
Preji vam, at Vase hra najde sve cilove publikum, ale ja v nem, bohuzel, nebudu. (Mam rad Zaklinace, mam rad Kingdom Come, ale nemam rad Assassins Creed. Jsem uz proste takovy.)
Naprosto chápem a sám viem, že hrou nezacielim na všetkých. A to je vlastne i správne. Ako píšete, každý má iné preferencie. Do hry neplánujem realistický súboj z rôznych dôvodov, jednak sa mi to nehodí k tomu, o čo sa snažím a zároveň je to technicky úplne mimo moje možnosti. Ale chápem Vaše pripomienky. Napríklad však Kingdom Come venovalo veľkú časť úsilia, času i peňazí, aby prišlo s iným spôsobom boja, ktorý je založený na realistickosti. Do toho sa nepúšťam, pretože by to nedopadlo.
Takže v rámci niektorých vecí musím ísť jednoduchšou formou tak, aby bola ceľková hra vyvážená a držala sa zámeru.
Ďakujem za diskusiu a prianie zdaru,
pekný deň,
Ivan
Zatím to na mě působí jako Lidl verze Assassin’s Creed: Valhalla. Ale třeba to překvapí.
Jasně, protože je zcela fér srovnávat UBISOFTÍ hru, na které dělá asi tak 800 lidí a 10 studií po celém světě se hrou, kterou dělá JEDEN člověk. Dobrá demence.
S tou demencí to myslíš asi ke své osobě podle tvých příspěvků .
Pane Corvus, neporovnávám tady kvality hry, ale dojem z prostředí, prozatímní ukázky hratelnosti, vzhled postavy a míšení reálných dějin s nadpřirozenou mytologií. Hru vůbec neodsuzuji, jen podotýkám že z výše zmíněné „Ubisoftí“ hry, si to určitě trochu inspirace vzalo.
Vzhledem k tomu, jak moc u nás jeden čas byla oblíbená slovanská historická fantasy, tak silně pochybuji, že by míšení reálných dějin s nadpřirozenem bylo výsledkem inspirace u Ubisoftu.
Zdravím. O rozsah hry typu AC sa ani zďaleka nesnažíme, i keď chápem, že to nebolo pointou Vášho príspevku. Popravde ani tá myšlienka z toho nečerpá. Otvorene priznávam, že myšlienka sa zrodila pri čítaní kníh pána Juraja Červenáka
Ak budete sledovať ďalšie updates z hry, verím, že Vás hra môže milo prekvapiť.
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Myšlenka je to hezká, ale provedení prostě není dobré. A ono asi ani nemůže. Studio založeno během covidu před 2 lety a na stránkách ukazují 3 lidi, z toho jen jeden se věnuje tvorbě hry. Prostě málo lidí, málo zkušeností a za takovou krátkou dobu se vrhají do (semi)open world hry. Ta hra nejspíš zapadne.
Zdravím Vás, Geralt
Na prvý pohľad neskúsený tým, ale sám pracujem v hernom štúdiu, skúsenosti tam sú a rastú, do budúcna je i plán pracovať s externými spolupracovníkmi a tak som vcelku presvedčený, že hru dokončíme a dodáme vo výsledku kvalitný produkt. Semi-open world je naopak výhoda, pretože nám umožní vytvoriť menší svet (časovo a obsahovo menej náročný), ktorý však bude o to bohatší. V tomto je veľka inšpirácia stavba mapy napríklad zo starého Gothic.
Ak tomu dáte šancu a ešte dokonca wishlist, tak budem veľmi rád!
Budem sa tešiť u ďalších updatov,
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Také zdravím, Igore. Rozhodně jsem Váš nechtěl nějak podceňovat. Pokud jste opravdu jediný vývojář na téhle hře, tak máte za mě rozhodně respekt, ale konkurence na poli her je obrovská a potencionální zákazník tohle většinou nevnímá. Avšak vidím, že si za svoji hrou stojíte, takže se budu těšit na další update. Jak jsem psal, nápad máte dobrý a po třetím shlédnutí traileru musím pochválit i hudbu. I přes můj „skepticismus“ Vám přeji hodně úspěchů.
Ďakujem
Verím, že hudba je v skvelých rukách a doplní celú atmosféru i v hre. Do budúcna plánujeme menšie rozšírenie teamu, ale momentálne som to tiahol sám. Nie som však šialenec, aby som veril, že to zvládnem i bez pomoci dokončiť
Ešte raz ďakujem za diskusiu,
pekný deň,
Ivan
Proč je to video v tak nizke kvalite, nejsou tam poradne videt detaily. Jinak napisou tam neco o historickych udalostech na morave a na konci se objevi nejaky nadprirozeny cosi! Vypadato to jak levna kopie Zaklinace i ta hudba…nebo jako ukrain music
Ach ty myšlenkové posuny téhle instantní generace… Co takhle dát tomu projektu šanci? Ta hra je za
1) Ve vývoji, takže nechápu, proč to soudíš
2) Skutečně padlo slovo Zaklínač? Jako ten Zaklínač, na který padl rozpočet středně velké africké země a dělalo na něm asi 1000 lidí (a do dnes dělá). AHA!
3) Hudba, ty ignorante, co je línej si rozkliknout informace, je VLASTNÍ a postaral se o ní Jan Balcar, o zpěv a nyklharfu Kateřina Gottlichová. Stačí si doslova rozkliknout informační bublinu pod youtube videem. Takže nepiš naprosté bludy.
4) Na hře dělají TŘI lidé. Z těch tří je jeden hudebník a druhý historička.
Je zapotřebí si vytáhnout hlavy z ánusu a když už máte všichni potřebu kálet v diskuzích, tak si najít aspoň elementární informace. Tahle generace rádoby hráčů, kteří žijí akorát tak 15vteřinovými okamžiky na tik ťoku, instáčku a fejsíčku, přivede tuhle planetu do pekel. Sami máte ruce olšový, doslova nic jste v životě zásadního nevyprodukovali a navážíte se do rozpracovaná hry, na které dělají tři lidi. Naprosto neuvěřitelné, kam se diskuze a herní fanoušci od konce ’80 let posunuli. Jeden dezolát vedle druhého.
Podle profilového obrázku myslím, že budu stejná generace jako vy. A přesto já nechápu vaše myšlenkové pochody. Prezentace té hry je prostě špatná, to je fakt. Není tam ukázaného nic konkrétního a to co je, je ve špatné kvalitě. Dát do traileru gameplay, který se očividně seká je prostě amatérské. Hudbu nehodnotím, není to moje oblast.
Ano, jako kolega vývojář z Česka vím jak je to obtížné tvořit hry a kor v jedno člověku. Takže bych nebyl vůbec kritický (spíše neopak) kdyby mi to někde někdo ukázat soukromě. Ale pokud jde s produktem na veřejnost, tak to budu prostě hodnotit jako zákazník a tam mě nezajímá kolik to dělá lidí a odkud jsou. To hlavní co budu hodnotiy je kvalita a cena. A ta kvalita je prostě velmi nízká a pro mě daleko před hranicí kdy by se hra měla prezentovat.
Dneska to dělá hodně studií, že se snaží prezentovat hru co nejdříve. Ale musí prostě počítat s tím, že se to bude hodnotit podle toho co ukázali, né podle toho jak ta hra možná někdy v budoucnu bude vypadat. Protože podle každého vývojáře, malého nebo AAA bude jejich hra po dokončení ta nejlepší na světě že.
Zdravím Vás, Karol,
ďakujem za komentár a chápem Váš postreh. Myslím, že to, že v announcement traileru nie je ukázané „nič konkrétne“ nie je zle, ale vlastne ani nič neobyvklé. Hra je v early alpha vývoji a cieľom videa nebolo ukázať dokonalý a vymazlený gameplay, ale ukázať zámer, tému, myšlienku. Som presvedčený, že toto sa podarilo. Koniec koncov, nejedná sa o gameplay trailer.
Do konca vývoja ešte zostáva veľká časť práce a optimizácia je samozrejme jedným z cieľom, ale na to je ešte dosť času.
Možno názor zmeníte v budúcnosti, až budú zverejnené gameplay videá. Sledovať progress môžete na socials, webe, Steame.
Budem rád, za každý ďalší feedback,
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Myslím, že názor nezměním, ale to proto, že týkal pouze této konkrétní prezentace Věřím, že hra má potenciál a že může být velmi úspěšná. Dá to ještě práci a já vám budu držet palce aby to vyšlo
Rozumiem a ďakujem za diskusiu a palce
Ivan
Zdravím Vás. V popisku hry i článku píšeme, že hra sa inšpiruje historickými udalosťami a je doplnená o mytológiu – v podstate žáner historického (slovanského) fantasy. O rozsah aký má Witcher sa ani nesnažíme, a v porovnaní s takotou hrou budeme vždy „laciný“.
Hudba je zložená na mieru hre (do traileru zostrihaná celá skladba). Text je o Morene a vychádza zo starých „modlitieb“, preložené je to do podoby staroslovenského jazyka.
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Když oficiální trailer běží tak na 25 fps, už víte, že je někde něco špatně.
No ten trailer by tak ubozacky běžet fakt neměl . Nevím na čem to hrajou či nahrávají ale v tom jim asi chybí zkušenost či hardware ..
Uvidíme co z toho bude.
Zdravím, ďakujem za komentár.
Hra je v early alpha a fps bežia okolo 30, samozrejme je tam drobný výkyv a práve ten sa násobí videom. Bol som si tohoto rizika vedomý a išiel som s tým do toho. Cieľom prezentácie nebolo prezentovať vymazlený gameplay, ale myšlienku hry. Optimalizácia je samozrejme priorita, ale je na ňu ešte veľa času. Ak by hra nezaujala tématikou, tak by som riešil väčší problém, i keby hra bežala na krásnych stabilných 60fps.
Ak zvážite sledovanie nejakých socials, alebo dokonca wishlist, tak verím, že v ďalších updatoch možno zmeníte názor, až budú gameplay zábery.
Každopádne ďakujem i tak za koment!
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio
Zaujalo…
Ďakujem za záujem! Ceníme si každú podporu.
Ak zvážite wishlist, budeme si to nesmierne vážiť!
S pozdravom
Ivan, autor
Dire Badger Studio