Téměř přesně rok zpátky jsme vás informovali o představení nové české hry s názvem Vranygrai, která bude zasazená do prostředí Velké Moravy. Nyní se vývojáři v čele s hlavním autorem celého projektu Ivanem Kubálem opět hlásí o slovo. V novém vývojářském deníčku zveřejněném na Steamu zástupci studia Dire Badger popisují aktuální stav hry i plány do budoucna.
Vývojáři se v uplynulých měsících věnovali například grafice a optimalizaci. „Ve snaze udělat hru co nejlepší jsem tak udělal krok zpátky a předělal některé technické a grafické aspekty, abych vytvořil pevnější základy pro růst projektu,” uvádí Ivan Kubál, autor a vývojář hry, jehož práce na projektu už neprobíhají pouze ve volném čase, ale od září již v časovém rozsahu plného úvazku.
Hra v současnosti disponuje rovněž hotovým světem pro základní vertical slice verzi a obsahuje hlavní herní mechaniky. Postupnou implementací prochází také umělá inteligence a soubojový systém. Autoři momentálně dle svých slov směřují k dokončení prvního hratelného dema, ve kterém bude možné prozkoumávat jednotlivé vesnice a jejich okolí nebo se setkat s prvním nepřítelem. Po dokončení této rané verzi hry označované jako mini vertical slice chtějí vývojáři oslovit potenciální vydavatele.
„S produkčním plánem (včetně plánované velikosti týmu) budou již s verzí mini VS oslovení potenciální vydavatelé a já pevně věřím, že plná produkční fáze by měla začít nejpozději do léta 2024,“ dodávají autoři. Vranygrai bude spadat do populárního žánru akčních adventur s RPG elementy. Kromě zasazení do Velké Moravy autoři lákají na bohaté příběhové pozadí, které bude čerpat ze skutečných historických událostí a slovanské mytologie. Hru si již nyní můžete na Steamu přidat do seznamu přání.
Tech 25 fps podle toho videa bude fakt zazitek xD, filmovy zazitek dokonce
Je nutné myslet na to, že je Vranygrai stále v rané fázi vývoji. Přiložený trailer je navíc už rok starý, takže nereprezentuje aktuální a už vůbec ne finální podobu hry.
Zdravím. Ako píše pán Jarocký, video je rok staré. Súčasnej verzii neodpovedá technicky ani vizuálne. Reflektujem ho aj v plnej verzii updatu na Steame. Prikladám sem českú verziu pasáže, ktorá sa tomu konkrétne venuje:
Technické změny a vizuál
Hra se při oznámení potýkala s nestabilním frame rate (FPS), který byl značně viditelný v traileru. Samotné video toto kolísání znásobilo navzdory tomu, že při hraní dema nebylo tolik patrné. I tak jsem měl ale obavy, co se stane po rozšíření světa a herních mechanik. Hra tak prošla celou řadou optimalizací – GPU instancing, Occlusion Culling, Streaming, Batching, upravené textury i modely. Po vizuální stránce prodělalo největší změnu svícení a post processing. Nyní hra běží stabilně na 50–55 fps při rozlišení 1440p (bez použití upscalling metod). Ještě stále jsou nějaké optimalizace v plánu, až bude dokončena další část světa hry (world partitioning). Věřím, že 60fps bude pak pevné ve všech lokacích. Další plánované úpravy pak čekají ještě i svícení (a stíny) a postprocessing, kde jsem lehce limitovaný možnostmi Unity Engine, ale právě oznámené Unity 6 by mohlo značně pomoci.
S pozdravom
Ivan
autor Vranygrai