The Callisto Protocol je jeden z nejočekávanějších projektů příštího měsíce. Titul s temnou atmosférou a nesmlouvavě vypadající hratelností je vyhlížený také kvůli tomu, jak je v něm ztvárněno násilí a smrt jako taková. Cest jak zemřít tu bude bezpochyby hodně, jenže ne všechny si budete moci vychutnat. Vlastníci základní verze hry totiž dostanou k dispozici pouze část animací smrt. Zbytek si otevřou až poté, co si zakoupí Season Pass, tedy přesněji řečeno balíček Contagion. Ten vedle navýšení obtížnosti přináší do hry třináct nových animací, a kolekci kosmetických úprav Watchtower. Samotná monetizace tohoto balíčku je překvapením, které většina komunity nevnímá moc dobře, protože jeho obsah působí jako něco, co ve hře nemělo chybět.
New Callisto Protocol death animations that will be released as DLC ‘aren’t being held back’ from the main game, its creator has saidhttps://t.co/XOkB1Wxirv pic.twitter.com/qTUyqH8jla
— VGC (@VGC_News) November 24, 2022
Krom této kontroverzní expanze evokující dojem, že byla vytržena ze hry a zpoplatněna, přináší Season Passu pro The Callisto Protocol do hry také řadu kosmetických skinů, příběhové DLC a část zaměřenou na v základní hře nepřítomné části Black Iron Prison, v nichž neschází dalších dvanáct animací smrti. Ano i zde je můžeme nalézt, avšak díky expanzi prostoru k průzkumu, vyhlíží tato část balíčku akceptovatelněji než zmíněný Contagion. Na jednu stranu by se nad tím dalo mávnout rukou a říci, že je to v současnosti normální, avšak minimálně tohle je právě jeden z případů, které se mohou v budoucnu transformovat v něco velmi ošklivého.
Nikdy totiž nevíte, co dalšího lze touto cestou zpoplatnit. Možností je totiž tolik. Je však možné, že nové animace smrti pro The Callisto Protocol stojí na přítomnosti nepřátel, které v hlavní dějové lince neuvidíme. Tvůrce DLC Glen Schofield se k této situaci vyjádřil takto: „Aby bylo jasno, pro season pass nic z hlavní hry nezadržujeme. Na tomto obsahu jsme ještě ani nezačali pracovat. Jsou to všechno nové věci, na kterých budeme pracovat v novém roce. Fanoušci si vyžádali ještě více smrtí, takže to bude v příštím roce naší prioritou.“
To be clear: We’re not holding anything back from the main game for the season pass. We haven’t even started work on this content yet. It's all new stuff that we’ll be working on in the new year. Fans have asked for EVEN MORE deaths, so we’re making it a priority next year.
— Glen A. Schofield (@GlenSchofield) November 23, 2022
Přestože jeho slova mohou být realitou, celkově tento krok nepředstavuje od tvůrců ideální tah, což dokazují velmi nesouhlasné reakce komunity, která se na toto dílo těší. The Callisto Protocol vychází už 2. prosince 2022 na PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S.
Jako je to sviňárna. Pochopil bych situaci, kdy by ten počet animací v Season Pass byl oproti hře zlomkový. Je ale trapný, aby základní hra měla jen zlomkový počet, přitom Season Pass je v poměru s hrou levnější. A ještě si zpoplatnit novou obtížnost….
Tímhle to začne, ale co bude příště? EA si zpoplatní možnost odehrát ve fotbale druhý poločas? Ubisoft vám v AC dovolí si koupit oživení?
Tak to není chyba vývojářů ale těch kdo je vlastní myslet si že tvůrci PUBG nebudou chtít nějak dojit tu hru je funny
Tvle a kdo chce zbytečně umírat?? 😀
Já se vždy snažím 100% soustředeni bez úmrtí a pak si řeknu..Iam a True Hero 🤣💪
Nejde ani o ty animace, bez toho žít jde i tak si hru užijete, jde spíš o to smýšlení vývojářů, pokud si to dovolí oni a mluvme na rovinu, kolem Callisto Protocolu je poslední dobou velké bum, tak se bojím, že ostatní vývojáři se budou přidávat ve velké mase.
A je to tady… já si říkal že to s touhle hrou vypadá až moc růžově.
Tak oblivion placenej armor na koně. metro exodus placená obtižnost. fallout 76 placený animace….
U callisto protocol je jasně napsaný v season passu:
Story DLC: Dig deeper into the horrifying secrets of The Callisto Protocol.
Ta placená obtížnost (Ranger Mode) byla u Metra Last Light. Ne u Exodus
Nojo tak last light.
Jako tohle nemá cenu dál rozebírat. Za mě DLC mají být rozšíření obsahu hry a kosmetické věci by měli být pouze formou updatů, či odemykání ve hře ve formě challanges/achievement… Jsou lidé co si dokáží hru užít i bez těchto animací – navíc pokud si to údajně žádali hráči, tak se to snadno zjistí na hodnoceních toho DLC
Uff, už jsem si chvíli myslel, že si Callisto nakonec koupím za plnou cenu v den vydání. Tak za dva roky během slev za 500, nedá se nic dělat.
Uz pristi patek joo.
Ještě že to dostanu zadarmo jinak bych to fakt nekupoval.
Připlácet si za animace v singleplayer hře? To jsme to dopracovali….
Ano, platit za animace ale za animace úmrtí postavy a bez toho jako vážně si hru ne užiješ a o příběhu nemluvě?
Naprosto odmítám věřit tomu, že by drtivá většina fanoušků chtěla v placeném DLC více animací smrti… Dokonce si myslím, že to je to poslední, co by někdo příčetný za své peníze chtěl, ať si Schofield tvrdí, co chce. Většina lidí chce především nové oblasti, rozšíření hry, aby bylo co objevovat, kde se pohybovat, zkrátka většina z nás chce nové úkoly – plnohodnotnou náplň (stačí si vzpomenout na ty nářky a brečení v diskuzích kolem Cyberpunku, kdy CDP nebyli doposud schopní dodat poctivý, velký datadisk a la Zaklínač 3). Prostě nikdo nechce kosmetické DLCčka. Vše ostatní je totiž jen „dekorativního“ charakteru nebo jen nepatrný bonus, nad kterým člověk, který hrou prošel, mávne rukou. Navíc v brutální hře, která se od prvních videí prezentuje jako pestrý horor gore fest, mi fakt připadají nové typy smrtí jako zbytečnost… Můj pohled to na hru nemění, bude to vánoční masakrózní jízda a beru day one (notně předraženou) deluxe edici, ale tyhle kecy si mohli vývojáři odpustit.
Záleží jak byl postavený ten dotazník, třeba tam bylo něco jako „kromě nového obsahu ve smyslu dodatečný příběh, nová prostředí, nová monstra – na čemž všem samozřejmě pracujeme… jak ještě můžeme hru pro vás vylepšit?“ nebo tak něco.
Taky nevěřím že by si hráči přáli placené dlc animace, totalní blbost a jestli byl dotazník zdánlivě vytvořenej aby to tak vyznělo, to nic nemění na mindsetu hráčů, stačí se podívat kdekoliv na odezvu lidí k tomuhle „dlc“.
WTF, tímhle celkem klesli. Proč musí cpát season pasy do singleplayer her.
Já si season pass klidně koupím (vyjde to levněji než kupovat DLC jednotlivě) ale vyžaduji od těch DLC nějakou kvalitu. Slušná příběhová DLC měl Metro Exodus. Ale třeba DLC pro Wolfenstein II: The New Colossus dobrý hnus.
Já si počkám na doladěnou verzi se všema DLC v jednom. Třeba za 2 roky.
Největší problém je v tom, že jsou vývojáři nuceni všelijaká tahle DLC oznamovat ještě dlouho před vydáním samotné hry. Z byznysové stránky to chápu, aby se prodávaly různé speciální edice a season passy, ale na druhou stranu to pak vytváří tenhle dojem, že bylo ze hry něco vystřiženo.
Oznámit DLC až nějaký měsíc po vydání, tak by těch podezřívavých hráčů bylo asi méně.
Ne že by ty animace byly nějak stěžejní, aby si člověk tu hru užil, ale jde tu o princip. DLC a datadisky by měly být správně menší příběhové vyprávění a né nějaké animace, skiny, odemknutí obtížnosti atd. Teď je tu otázka jestli ty animace opravdu nejsou již vytvořené a jsou pouze vytržené ze hry.
Podle slov ředitele studia si tenhle konkrétní bonusový obsah vyžádali sami fanoušci.
Jojo, toho jsem si všimnul v článku (pokud to je pravda), otázka je jestli jsou ti fanoušci ochotní za to dodatečně zaplatit a jaká bude cena.
Vyžádali… ale do základní hry. Vzhledem k tomu že to ještě nevyšlo tak asi moc z nich nemělo na mysli zrovna DLC a ještě k tomu po vydání hry. Žádat o to museli už nějakou chvilku takže pravděpodobně jsou tu dvě možnosti. Vývojáři někde řekli kolik animací tam bude a to hráčům přišlo málo a nebo viděli videa kde se animace často opakovali a začali je nudit protože by jinak asi těžko žádali o víc animací bez kontextu toho kolik jich tam bude a jak se často budou opakovat. Třeba teď aktuálně GoW Ragnarok kde tě „dokončovačky“ nepřátel přestanou bavit do pěti minut a mě docela děsí že se to může stát i u téhle hry. Né nutně u zabíjení nepřátel protože nevím jestli tam podobný systém mají (já doufám že ne protože to hrám spíš škodí – vidět to samé pořád dokola i když to pár minut ze začátku bylo cool ale po desáté už je to nuda a to už je lepší obyčejný ragdoll když enemáky nudně umlátíš protože je tam alespoň nějaká změna) ale tohle je zřejmě myšleno na hráče a v nějakém levelu můžeš narazit na difficulty spike nebo zabloudit a budeš umírat pořád dokola a jedna nebo dvě animace se ti rychle znechutí. Samozřejmě né tak rychle jako u nepřátel ale stejně si asi povzdechneš když když uvidíš to samé už po šesté. Třeba kdyby Dark Souls přehrávala dvě nebo tři animace smrti tak to by byla definice herního pekla.