Asi každý z nás měl někdy během posledních 22 let možnost si něco koupit v herním obchodu Xzone, který byl řadu let prezentován logem, jemuž na první pohled dominovalo písmeno X. Známá firma se během minulého roku rozhodla ke změně loga a vybrala si k realizaci jeho transformace agenturu Better, která přišla s tím, že X by už nemuselo být dominantním prvkem.
Jan Bobrovský z marketingového týmu Xzone komentoval „upozadění“ výrazného písmena takto takto: „Dlouhé roky nás symbolizovalo výrazné X, rostlo s námi a bylo naší nezaměnitelnou součástí. Proto jsme jej z počátku chtěli zachovat. Už po pár ukázkách od Betteru ale začínalo být jasné, že existuje i jiná cesta. Loučení s Xkem bylo těžší, než porazit Malenii na taneční podložce. Nakonec ale předalo štafetu novému symbolu, který ponese naši identitu.” Ano, čtete správně. Namísto X dominuje nyní novému logu O.
Po 22 letech fungování tak Xzone dostává jednotný vizuální směr, k čemuž se spolumajitel herního obchodu Martin Schovanec vyjádřil takto: „Logo je na jednu stranu strašně důležitá věc, ale ještě důležitější je správně fungující firma. Většinu mého profesního života i života Xzone měla firma jedno logo. Nebylo ideální, ale měl jsem ho rád. Loučení proto nebylo lehké, což mohou potvrdit kolegové i lidé z agentury. Už nějakou dobu bylo jasné, že uzrál čas na změnu, bylo potřeba se posunout a 22. narozeniny byly ideální termín. S novým logem již nějaký ten pátek žiji a líbí se mně čím dál více, a to je myslím dobré znamení,“
1/* Obchod @XzoneCZ má dneska 22 let a z toho 16 let stále stejné logo. Dneska se to ale změní a rád bych vám tímto představil jak nové logo, tak komunikaci.
Tiskovka 📢 https://t.co/zNR5njgITt
A komplet Press kit : https://t.co/UNgwpOeq9S pic.twitter.com/Ld4GFWncat— Martin Schovanec (@schovanec) March 20, 2023
Hlavním důvodem změny loga měla být podle Jana Bobrovského jeho zastaralost a také faktor vysoké limitace, kvůli nimž nebylo schopné splnit vysoké nároky současných dní. Společnosti je samozřejmě jasné, že bude chvíli trvat, než si na nové logo všichni zvyknou, ale pracuje s myšlenkou, že se bude jednat o krok, který rozhodně stál za to.
logo je hnusný, ale je mi to vlastně jedno po jednom zážítku při nákupu na prodejně xzone už preferuji jen prodejny JRC tam aspon maj her znalý personál
„…zastaralost a také faktor vysoké limitace, kvůli nimž nebylo schopné splnit vysoké nároky současných dní.“
Přeložím do českého jazyka: Aby se to dalo líp zobrazovat na malých obrazovkách mobilů.
to u toho někdo hral portal nebo mi to přijde jak z the ring jen aby s toho vylezla Samara xD
80 % nových log stojí za vyliž pr*el. To je stejné jak nové webovky, které vypadají většina na jedno brdo.
Ano a je to z velké části díky redakčním systémům jako WordPress, Drupal atd, díky kterým má každý člověk hotový web během pár minut naklikaný v grafickém rozhraní a jen klikne na publish(zatímco dřív lidi museli umět HTML, CSS, JS a díky tomu byly weby daleko odlišnější) a ani se nenamáhá změnit výchozí šablonu. Však už jen naše herní weby jako Zing, Hrej atd používali dřív vlastní CMS a jejich weby byly daleko zajímavější designově. Bohužel díky responsivitě na x různých zařízeních se na údržbu vlastních systémů spousta lidí prostě vy*rala a radši si stahla WordPress a proto weby dneska vypadají jeden jak druhý. Je to paradox ale je to tak. Souvisí to s lenosti, která je čím dál víc vidět na všech oblastech lidské činnosti a ještě za tu lenost platíme velký prachy.
S tou leností bych nebyl tak přísný. Není to tak, že by si firma řekla: „Nechce se nám to dělat, tak to koupíme a nějak naklikáme“. Je to spíš o tom, že cokoliv nového vyvíjet, vymýšlet, tvořit a pak testovat je drahé. A v důsledku v konkurenčním prostředí znevýhodněné. A proto se 99% všech her dělá v Unrealu nebo v Unity…
Tak samozřejmě je to revoluce, je to logický, že lidi nechtějí ztrácet čas něčím, co už existuje, ale pak je tady právě ten negativní vedlejší efekt, který svádí k tomu, aby lidi přestali být inovativní a prostě to co mají už nechali a vydali jak je a bez energie a zájmu o invenci to posouvali dál. Jak píšeš, je to to samý jako s herními enginy a taky přesně první hry na Unrealu vypadaly všechny jak přes kopírák. Je to o tom, jestli tu technologii člověk využije správně a bude sloužit jen jako základní stavební kámen nebo na tom postaví celý byznys a nikam to nebude posouvat a to už je na každým jak s tím naloží. Zatímco dřív člověk neměl na výběr a byl nucený dělat vše sám od píky(což sloužilo jako perfektní hnací motor), nemohl se spoléhat na cizí technologie, protože neexistovaly a pokud ano, tak byly extrémně drahé a naopak se to vyplatilo napsat sám. Faktem prostě je, že dneska jede 80 % webů na WP(který je paradoxně hrozně neoptimalizovaný a dá celkem práci ho odladit tak, aby jel hladce a načítání bylo svižný, protože používá x nepotřebných knihoven) a lidi nic nechtějí řešit, tak to nějak odklikají a ono jim to funguje a většině to tak stačí. Doba je dneska extrémně pohodlná a svádí k lenosti, protože všechno už někdo nějak vymyslel a to nejsou zdaleka jen webovky nebo loga a dalším obřím hřebíkem do rakve jakékoli inovace bude teď masivní nástup AI a to už lidi budou kompletně rezignovat na nějakou invenci, čest výjimkám, kteří se tím nenechají strhnout. Ta inteligence nás jednou zabije
Já vím, sám ve WordPressu dělám. Je to jak říkáš no.
S těma webovkama – na druhou stranu je to ale pro uživatele mnohem jednodušší, když všechny obchody mají podobný design. Mě by se třeba opravdu nechtělo na nějakém eshopu zkoumat jak je vlastně kategorizovaný, kde se dají nastavit filtry a řazení, jenom protože má „originální“ design.
Pokud si chci někde něco koupit, chci najít produkt, který hledám co nejrychleji. A ne řešit kde jsou tlačítka na to, či ono.
Jinak na fontu je zajimavej aspon detail u znaku eN, ale jinak nic moc… tezkej prumer, takze dobry ((: by me zajimala cena za tu „praci“
Schválně jsem mrknul do historie nákupů na Xzone. První objednávku jsem u nich dělal v roce 2005. Strašně to letí.
Nechci znít hnusně, ale to samé logo, kvůli kterénu si platíte nějakou agenturu, bych Vám udělal v řádu ani ne desítek minut v různých formátech a velikostech. Jak dlouho ti cápci to logo vymýšleli, to by mě zajímalo.
Pět minut? Nejdéle jim trval výběr fontu.
Problém s dnešními sterilními a plochými logy je v tom, že ač se nám nelíbí, tak je podvědomě u moderních a aktuálních společnosti očekáváme. Zastaralé logo může u nového zákazníka vyvolat nedůvěru a pocit, že nenabízí nejnovější a nejlepší zboží a nedisponuje moderními prvky pro online nakupování. Nápaditější loga bohužel patří minulosti.
Tohle jsou si myslím akorát klasický marketingový kecy, upřímně jsem snad ještě nepotkal nikoho z obyčejnejch lidí, komu by nějak na logu záleželo. Maximálně řekne, že tohle logo je hezký, tohle hnusný atd, ale stejně to nijak nákup neovlivní.
Vědomě ne, ovšem podvědomě určitě.
Většina lidí se chvástá, že na ně reklamy nepůsobí, že ty marketingové triky nebaští, ale kdyby to byla pravda, tak je tomu asi jinak, ne?
Tohle nové logo s O mi přijde daleko horší než to původní, osobně si myslím, že je to zatím nejhorší logo od Xzone, které kdy měli. Je to příliš jednoduché, generické, hrozně obyčejné, neoriginální, zaměnitelné. Prostě tohle logo dokáže udělat i malej kluk během pár minut v mspaint a nemusí nad tím nijak přemýšlet, není tam vidět žádná myšlenka + vybraný font je naprosto obyčejný. Bohužel tohle je dneska trend, proto moderní trendy nesnáším a to se netýká jen grafiky, ale i módy atd. Všechny loga předtím byly daleko odvážnější a zajímavější, tohle je prostě nuda. Naštěstí logo není důležitý a hlavní je, aby jim lidi kupovali hry a to se daří zatím.
Taky se mi vubec nelibí ale co se dá dělat . Mužu tu nechat maximalně komentař nebo si nechat zahrat pisničku
Minimalistický a jednoduchý loga, jaký jsou v poslední době všude strašně in, se mi vůbec nelíbí. Většinou je to málo muziky za málo práce a hodně peněz. Dřív si s tím lidi víc vyhráli.
To Xko mělo aspoň nějakej charakter, tohle je zase takový generický nic, jak je v (post)moderně zvykem.
Logo je to poslední, co mě u jakéhokoliv (internetového) obchodu zajímá.
Tak jasné, že O je lepší než X. Vezmeš oranžovej kruh, plácneš do něj pokémona, a máš hotovej merch! Takhle se dneska jede tvrdej byznys.
další bezpohlavní grd… klidně šlo redesignovat logo z roku 2002
jako postavit to na totalne proflaklym, abstraktnim tvaru kruhu, kterej je tak zamenitelnej, ze ho vidim na vypinaci u hajzlu, na tlacitku k vytahu, na tlacitku u kavovaru… no ja teda nevim, takovy bez originalniho napadu, filozofie… same obecne plky a symbolicke vyznamy = klišé