Studio 343 Industries stojící za sérií Halo a nejnovějším Halo Infinite opouští další důležité jméno. Kreativec a scenárista Joseph Staten byl u série od jejího počátku, v Microsoftu strávil s přestávkou skoro devatenáct let.
„Ahoj lidi, skutečně opouštím Microsoft. Brzy se s vámi podělím o další informace, ale zatím bych chtěl poděkovat všem kolegům z Xboxu za pochopení a podporu na cestě za novým dobrodružstvím,“ napsal Staten na twitteru.
Hey folks, I am indeed leaving Microsoft. I'll have more info to share soon, but for now, I'd just like to thank all my @Xbox colleagues for all their understanding and support as I embark on a new adventure. https://t.co/oMR0LXOzZb
— Joseph Staten (@joestaten) April 8, 2023
Joseph Staten začínal jako vývojář v Bungie, kde také napomohl vzniku Halo. U prvních tří dílů vystřídal role režiséra filmových sekvencí, scenáristy a kreativního ředitele. Po osamostatnění Bungie od Microsoftu pracoval jako kreativní ředitel Destiny, aby se v roce 2015 vrátil na stejnou pozici do Microsoftu. Poslední dva roky se významně podílel na vývoji Halo Infinite.
Jde o další z řady důležitých vývojářů opouštějících v posledních měsících 343 Industries. Už na začátku podzimu skončila zakladatelka a šéfka týmu Bonnie Ross, později odešel třeba šéf multiplayeru Tom French nebo šéf vývoje enginu Slipspace, na kterém Halo Infinite běží, David Berger. Právě proprietární technologii mají 343 Industries pomalu opouštět a přeorientovávat se na Unreal Engine 5.
Nevadí, Halo je dead (vyždímané). Je na čase přesedlat na CoD, Candy Crush, celou Bethesdu a začít ždímat tady. Nebo popř. koupit jiné studio.