Příběh třetího dílu tak trochu jiné Alenky v říši divů došel ke svému definitivnímu konci. Alespoň v podání vývojáře Americana McGeeho, který to oznámil na Patreonu. Společně s tím se svěřil, že současně s jeho vysněným projektem končí i jeho kariéra herního producenta.
„Nemám už žádné další nápady ani energii, kterou bych mohl vynaložit na vytvoření nové Alice. Nemám ani chuť se věnovat novým titulům v kontextu současného prostředí herního vývoje,“ napsal.
McGee prozradil, že hru známou jako Alice: Asylum (dříve se měla jmenovat Alice: Otherlands) nabízel Electronic Arts, které vlastní licenci na značku. Připravil a poskytl obsáhlé designové dokumenty i plán produkce ve spolupráci se singapurským studiem Virtuous Games (které pracuje především jako podpůrný tým velkých vývojářů).
EA se ale jeho návrh neměl zamlouvat. „Pokud jde o financování, rozhodli se nakonec projekt odmítnout na základě interní analýzy IP, tržních podmínek a podrobností návrhu produkce. Ohledně licencování odpověděli, že Alice je důležitou součástí katalogu her EA a její prodej nebo poskytnutí licence není něco, co by nyní byli ochotni udělat,“ vysvětluje McGee.
American McGee má za sebou vedle obou dílů Alenky (American McGee’s Alice a American McGee’s Alice: Madness Returns) z let 2000 a 2011 také práci na titulech jako Doom, Quake, GoldenEye: Rogue Agent nebo American McGee’s Grimm.
Tohle je pro mě velké zklamání. Druhý díl si mě naprosto získal už při vydání. A od té doby jsem marně vyhlížel další díl. McGee se tolik snažil aby vytvořil nové dílo a EA mu hodilo klacky pod nohy. A všechno pohřbilo. Prostě klasické EA jak ho známe… Myslel jsem že po uzavření Visceral Games už mě víc nenaštvou. Ale mýlil jsem se…
No pro fanoušky je to ztráta. Pro mě je to o jednu hru se jménem autora v názvu méně takže na druhou stranu dobrý.
Původní hra se měla jmenovat jen Alice, ale EA chtěla lidi navnadit na jeho jméno jelikož pracoval na Doom a Quake akorát že v tý době jména většina hráčů vubec neznala. Sám si pamatuju když jsem poprvý zkusil demo ještě jako dítě tak jsem si říkal: To je ale stupidní název hry, to za moc stát nebude.. a pak mi spadla brada
Strašná škoda, tahle série je strašně nedoceněná a mrzí mě, že se nepodařilo trilogii dokončit. Přesto obě hry vřele doporučuji.
Ďáblův advokát: Každý by chtěl realizovat své sny za cizí peníze.
kdyby se tehdy neprodali dablu, tak by dneska nemusel brecet… EA jen dela to co vzdycky…
PRvni Alenku jsem nehral, ale hral jsem Madness…. Ta hra si hned po prvnim dohrani ziskala me srdce a nejen diky anime-like s primhourenim oka krasne Alice, ale hudba, game desing, prostredi celkove – paradni pecka…
Pokud ti nevadí starší hry tak původní McgeeAlice stojí rozhodně za zahrání i dnes. Ta hudba, temná atmosféra a psychedelickej svět je úplně top. Doted mám v hlavě zvony z jedný skladby a hlášky cheshire cat.
Madness je momentálně na Steamu za 4€. Hned jsem vzal, že se k tomu vrátím na Decku.
„Ohledně licencování odpověděli, že Alice je důležitou součástí katalogu her EA a její prodej nebo poskytnutí licence není něco, co by nyní byli ochotni udělat“ Snad každá IP (možná krom Titanfall), kterou vlastní by byla v lepších rukách než v jejich. A vždyť o co jde? Singleplayer hry jsou přece mrtvé, že EA? A jak pravil Mcgee, současné prostředí herního vývoje je z většiny hnus, který chce prodat desítky milionu kopií hry, která jen omílá to samé dokola.
Důležitá součást, kterou nechají umřít Dokud budou lidi podporovat stále dokola srance jako Battlefield, fifa, cod atd., kde mají víceméně bez práce a nápadu jistý úspěch, tak z toho není cesty ven. Ale proč aspoň nepustili tu licenci, to je k blití.
Hodně špatná zpráva pro fandy originálních her, které někdo dělá srdcem. A naprosto nepřekvapivé zazdění od EA.
Tak to mě dost mrzí. Smutný konec jednoho herního vývojáře a jedné velmi originální herní minisérie.