Vývojáři z CD Projektu dnes vydali aktualizaci s číslem 1.62 pro Cyberpunk 2077 ve verzi pro PC. Update přináší implementaci několika nových technologií. V první řadě se jedná o režim Ray Tracing: Overdrive, který hráčům dovolí zapnout Patch Tracing, což je vylepšená verze Ray Tracingu, která už na první pohled výrazně vylepšuje nasvícení a práci se světlem a stíny. Tato stále ještě vyvíjená technologie je značně náročná, takže si jí naplno užijí pouze majitelé výkonných sestav.
Další novinkou je implementace technologie Nvidia DLAA, která pomocí umělé inteligence zpracovává vyhlazování. Třetí významnou inovací je přidání technologického řešení Intel XeSS, které funguje na obdobném principu jako Nvidia DLSS nebo FSR od AMD, a má za cíl pomocí upscalingu zvýšit snímkovou frekvenci při zachování vysoké kvality obrazu.
Kompletní přehled novinek najdete na oficiálních stránkách. Jejich vliv na podobu samotné hry můžete vidět v níže přiložených materiálech od Digital Foundry a Nvidie.
Vypadá to opravdu nádherně. Nemám z toho sice takový pocit, jako když jsem tenkrát zíral na první Crysis, ale i tak je to v některých scénach velký skok. V kombinace s komunitními grafickými modifikacemi se bude jednat o ještě hezčí podívanou. Přeci jen, textury nebo modely, narozdíl od nasvícení, nepředstavují zrovna špičku
Teď doufat v to, že se stejné péče dočkají i některé herní mechaniky nebo rovnou nový obsah, to by hře prospělo taky dost.
Husí kůže z grafiky 😱😱
Tak teď to chci vidět s těmi lepšími texturami z HD Reworked. Na youtube zatím nic.
Nebo jsem jediný, komu to připadá hrozně měkké a jakoby rozostřené (i když to bude asi tím DLSS).
to bude „asi“ tím DLSS
Takovy pocit jsem ze hry mel naposledy kdyz jsem poprve hral crysis. Vypada to naprosto perfektne a tesim se ze tohle bude brzy novy standart. Oproti minule verzi kde jste museli hledat rozdil s RT a bez tady je to naprosto ocividne. Opravdu mam pocit jak kdyz hraju animovany film. Snad to jeste trochu poladi protoze jak jsem do ted u dlss3 nevidel zadne artefakt, tady jd jich dost hlavne konkretni nektere materialym uvidime co predvede fsr3 od amd. Jedu na 4070ti na 2K monitoru a s dlss3 mam fps okolo 70-100 ale kdyz vypnu fps counter, tak vubec neresiim fps nevidim zadne dropy nic. S dlss mi ty hry prijdou proste megaplynule s rychlou odezvou. Hraju ctvrty save a opravdu tu hru misty nepoznavam. Tohle je velky pokrok oproti normalnimu RT a doufam ze tKhle bude uz konecne vypadat skoro kazda hra.
Tohle opravdu nebude brzy nový standard. I RTX 4090 je v pr*eli bez DLSS a FG. Až budou mainstreamové grafiky včetně konzolí zvládat PathTracing (samozřejmě za předpokladu, že her s PT bude přibývat), pak se bude moci mluvit o standardu. To ale nějakou dobu potrvá. Hodně dlouhou dobu, vždyť i podělané „RTX louže“ v jinak graficky průměrných hrách dělají mainstream kartám bez DLSS/FSR docela problémy (reps. snížení framů je dost znát a mnohdy se to ani nevyplatí).
Jinak, díval jsem se na předběžný rozbor od Gamers Nexus a některé scény se mi líbí víc bez PT a RT. Pak tam jsou scény, kde je rozdíl sotva znatelný (venku v poušti). Jinde jsou samozřejmě rozdíly obrovské, ale ne vždy.
já pořád nerozumím tomu argumentu který všude zaznívá – že bez dlss3 to má 20 fps na 4090? Proč to zapínat bez dlss? Budoucnost je očividně v tom, že nemáte celé gpu jenom na rasterizaci, ale jsou tam ta jádra speciálně pro RT a tensor pro ai. Máte na GPU přímo jádra pro dopočet snímků a upscaling, proč se tomu bránit? to je budoucnost – když jsem to hrál v minulé verzi bez toho path tracingu a měl zaplé DLSS3 tak tam žádné artefakty nebyly. U dlss2 možná jo, ale u trojky prostě ne. Teď čekám ještě že Nvidia vydá nové drivery pro ten patch tracing v cyberpunku a pojede to zas o něco lépe.
Jen prostě nechápu ten argument, že to jede v základu nějak a přitom úplně vypouštíte že s DLSS3 to rozjíždím na 4070ti úplně v pohodě skoro na 100fps. FSR3 to odemkne i na grafikách mimo 40xx řadu. Jako neberu vám že se vám to líbí bez path tracingu víc, můžete si ho vypnout a nepoužívat – za mně jednoznačně, kde jsou nějaká pořádná svétla a stíny je to mega rozdíl. Za mně je to jasná budoucnost a všichni se o to teď budou snažit, resp každej svojí cestou – vždyť ten Unreal5 má něco obdobného v podobě lumenu, kdy je ten výpočet mnohem méně náročný a přitom je výsledek skoro stejný, prostě ne zapečená světla, ale počítat ambientní okluzi a všechno z reálných odrazů paprsků, to je budoucnost… a dnešní grafárny to zvládají úplně v pohodě – když je zaplý dlss3- což nechápu proč bych ho měl vypnutý když mám na gpu přímo jádra který nepočítají nic jiného než upscale a mezisnímky.
Zní to jak nářek lidí co si koupily grafiku od AMD. Chlubí se mega pamětí. Ale zapomněly, že moderní grafika není jen o paměti.
Já se DLSS vůbec nebráním, právě naopak. Jenom jsem ten výkon uváděl v nativu bez vylepšováků (kterým fandím). Ale i při započtení DLSS/FSR/FG platí (podle mě) to, že to dlouho mainstreamem nebude. Třeba se mýlím, ale ještě to nevidím jako něco běžného.
„Zní to jak nářek lidí co si koupily grafiku od AMD. Chlubí se mega pamětí. Ale zapomněly, že moderní grafika není jen o paměti.“
Až na to, že se ukazuje opak tvého tvrzení. Na pamětech grafik bude záležet víc a víc. To je prostě fakt. Je sice hezké, že Nvidia je silná v RTX apod., ale bez paměti to prostě nejde (jakmile dojde VRAM, je konec). Však se podívej na nové HWU video, kde mimochodem tvrdí, že grafika s 8GB VRAM by měla spadat pod absolutní low end, přičemž grafika se 16 GB by měla být v kategorii mainstream.
Až vyjde taková RTX 4060 s 8GB VRAM, bude to smutné a nepochopitelné. Nechápu, proč tohle nvidia dělá.
Já mám mimochodem Nvidii (aby si to zase někdo nevyložil jako akt „fanbojství“ a nadržování AMD).
Ono nový trendy v podstatě uvádějí konzole. Výzkum vede PC. Konzole vycházejí jednou za 6-7 let. Během té doby. Pokud se objeví nějaká ambiciózní technologie. Má velkou šanci, že se objeví i v nové generaci konzolí a nastaví tak trend. Např. ray tracing. RTX 2080 byla releasnutá v roce. 2018. V roce 2020 vyšel PS5 který ho umožnoval a docela dost her ho implementovala, na to jak je to nová technologie. Path tracing je vlastně představen v ideální době, na to aby mohl být implementovanej v nové generaci konzolí a mohl se stát standartem do budoucna a není to až tak moc vzdálená budoucnost. Jestli vyjde nov generace konzolí třeba za 4 roky. Tak je to vlastně dost krátká doba.
Dle záškubů, které sou znatelné na tom videu je vidět že to neskutečně žere výkon + jelikož je to lepší verze RTX jenž je teprve ještě ve vývoji, tak je třeba ještě ji vychytat a zároveň ji umět použít do her. Bude li to i na dále tolik žrát pak mám pocit, někteří náruživci se budou muset smířit s nižším rozlišením jak 4K. Ale uznávám že to vypadá fakt hezky a zcela ta hra vyzařuje jinačí atmosférou.
Jako jede to fakt pěkně, na 4070 ti bez Path tracingu s ray tracingem na psycho ve 2k to jede na nějakých 90fps s Path tracingem 80 fps. Očekával jsem to horší. Horší je že dlss 3.1 dělá grafický glitche který to trochu kazí. Tuhle technologií to chce vyšperkovat. S dlaa to je bezkonkurenční. Ale jede to na 20 fps. Hru mám 2x dohranou, takže to kvůli tomu určitě brzo nebudu hrát znovu. Ale přijde mi to fajn preview co nás čeká. A pokud se všechny technologie správně zkombinují a vyladí bude to super.
Wow, neuvěřitelný, tohle zásadně mění celou hru. Neskutečný nasvícení, který rozeznáte na první pohled a ani nepotřebujete high-end PC, kam se hrabe nějaký RDR2 se svým nasvícením bez RTX. Fakt skvělá práce, průlomová! Ještěže už jsou dneska ty hry tak vymakaný, že už se můžou soustředit jen na tyhle naleštěný věci.
To nasvícení vypadá hodně dobře to je pravda, ale ten chodec ve videu co se tam rozebehnul do sloupu už tak dobře nevypadá
Kam se hrabe 5 let staré RDR2 se svojí 7 let starou technologii svícení ano 😂 do dneška nepokořená manuální práce umělců z rockstaru. Tady už se jedná pouze o automatizaci a je to technologie budoucnosti, takže se opravdu nehodí toto porovnávat.
Souhlasím, rockstar udělal perfetkní práci. Ale dotažení Path Tracingu do konce, vývojářům extrémně ulehčí práci. Ale reálný využití vydím až tak za 2-3 generace grafik. S tím že prvně vypilují přidružený technologie např. DLSS.
To byl sarkasmus….
Řekl bych, že to měla být spíše ironie, protože CDP se soustředí na formu, ale obsah, tváří v tvář slibům, zůstává pořád nedotažený…
Významná aktualizace co přidá jen takové to nablískané pozlátko, které si užije jen hrstka lidí. Já pořád čekám na ten obsah, který měl být ve hře už od začátku.
Toho se už nedočkáme ,trochu doufám v to DLC ale pro vývojáře je problém přidat něco tak primitivního jako je G+,tak ze moc naději nedávám.
Muj oblibeny Gaming Meme channel https://www.youtube.com/watch?v=hHKDmubPSN4 k navaznosti na toto…. ^^ Jinak k tvemu commentu ke slibovanemu contentu….. Sorry jako ‚by CD PROJECT‘ …. To same plati k Warhorse a jejich Kingdom Come….
Ted s odstupem poradne davky casu vidim, ze slibovat a zaroven splnovat (plnit) sliby v hernim prumyslu je neco jako strkat hlavu do opratky predcasne…. Jak Cyberpunk tak i Kingdom povazuji za hry co fakt pobavily/zabavily ale k tomu co nam bylo slibovano to je hodne daleko…. Driv jsem mel rudo pred ocima, kdyz jsem videl zminku o techto ‚potencionalnich AAAA titulech‘ ale cas leti a proste jako hrac v letech nemam asi ani chut cekat na slibavany masterpiece 10-15 let…. Psal jsem dnes tady na zingu comment k teaseru na nove TES, ktery mimochodem vysel uz v roce 2018!!!!!!!!!!!!!!! a rikal jsem si, ze ma srdcovka SKYRIM vysel v roce 2011, to je uz pres dekadu dlouho a my porad nemame nove TES…. Clovek/hrac nemuze cekat na vydani oznamene hry 20 let
Takhle, samozřejmě neočekávám překopání příběhu a s tím významnější volby, které ve hře budou, ale aspoň na to předělání policie, které bylo v podstatě slíbeno. Doufám, že to DLC se v těch volbách a následků vytáhne.
Včera jsem to zrovna hledal a bez výsledku. Je ten overdrive i pro starší karty (konkrétně 3080) nebo to je exkluzivní pouze pro 40xx?
V současnosti je k dispozici pouze na RTX 40 sérii (4070 Ti a vyšší) a RTX 3090 (při 1080p a 30fps).
Oficiálně se uvádí podpora pouze pro RTX 40 a 3090, ale nic vám nebrání v tom, abyste režim spustil i na slabší grafice, jenom holt výkon nebude úplně ideální.
Nevyšlo to až dnes ? Možná proto si to nenašel. Ono je to bez DLSS FG stejně nehratelný aji na řadě 4xxx tak že u tvojí karty asi nemá ani smysl řešit jetli jí to vůbec podporuje.
Tak teď jedině čekat na FSR 3 od AMD aby to bylo hratelné na nižších kartách (jelikož DLSS3 je exkluzivní pro 40ky). Jinak „hratelné“ to je i bez FG jen ne ve 4K.