Vývojáři ze studia Daedalic Entertainment před několika dny oznámili, že dlouhý vývoj stealth akce The Lord of the Rings: Gollum dosáhl gold fáze. Zároveň došlo ke spuštění předobjednávek. V návaznosti na to se k nám nyní dostávají také HW nároky pro PC verzi, které mohou část hráčů nepříjemně překvapit.
Při pohledu na záběry z hraní je totiž zřejmé, že se The Lord of the Rings: Gollum nezařadí mezi graficky nejvyspělejší tituly. I přesto si hra zejména na vyšší detaily vyžádá poměrně výkonnou sestavu.
V doporučených požadavcích najdete například grafickou kartu Nvidia RTX 3080 v kombinaci s 32 GB RAM. Jako minimum autoři uvádí kartu na úrovni Nvidie RTX 2060.
Minimální požadavky (rozlišení 1080p, střední detaily, vypnutý ray tracing)
- Operační systém: Windows 10/11 64-bit
- Procesor: Intel i7-4770 nebo AMD Ryzen 5 1600z
- Paměť: 16 GB RAM
- Grafická karta: Nvidia GTX 1080 nebo Nvidia RTX 2060
- DirectX: Verze 11
- Pevný disk: 45 GB volného místa
Doporučené požadavky (rozlišení 1440p, vysoké detaily, zapnutý ray tracing)
- Operační systém: Windows 10/11 64-bit
- Procesor: Intel i3-6100 nebo AMD Ryzen 5 2600
- Paměť: 32 GB RAM
- Grafická karta: Nvidia RTX 3080 (se zapnutým DLSS)
- DirectX: Verze 12
- Pevný disk: 45 GB volného místa
The Lord of the Rings: Gollum vychází 25. května na PC (Steam) a konzole PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X/S. Později hra zamíří také na Nintendo Switch.
V podstate normalni hw naroky co se jakz takz dorovnaji PS5. Ze hardware zastaral a neni mezi nim takovej skok jako mezi konzolema je spis na zamysleni co se tyce vyrobcu hw, jejich cen a dostupnosti.
Nezapomente predobjendat, protoze „je to prece pan prstenu a vyvojari si nedovoli to posrat“.
Tak k AMD Ryzenu 5 2600 grafická karta RTX 3080 je zálusk na slušný boottleneck i ve 2k rozlišení, kombinace k zamyšlení a minimální požadavky na tom nejsou o moc líp, asi lepší oddíl.
Co to je za blbost? Pokud mas scenu, ktera je gpu bound, tak vetsi cpu nepotrebujes (to ti zbrzduji max vetsinou jen drawcally).
Vůbec to hraní PCčkářům nezávidím, ale co si budeme povídat, zoptimalizovat hru na tisíce různých kombinací hardwaru do přijatelného stavu, tak to vyjde až za rok.
Výsměch. Takže na 1440P potřebuji 3080 s DLSS, ale bude mi na to stačit šunka Ryzen 2600. Takže opět další hra se skvělou optimalizací.
Těmhle hw požadavkům se nedá věřit ani za mák.
Nechapu, proc tu mixujes CPUcko s GPUckem. Muzes nejak ty pochody detailneji rozvest?
K čemu ti je tak slabý procesor na takovou grafiku. I když hraješ s ray tracingem záleží co máš za procesor. Ale jak vidím ty nároky, tak to bude mít nějaký fps limit. Podle tohohle to vypadá, tak na 100FPS max.
Doporučený Ryzen 2600 je možná tak pro 1070Ti / 2070 na 1440P ne pro 3080. Sice je to s ray tracingem, ale co se stane, když se ray tracing vypne ? Začne to brzdit procesor a pojede možná tak max o 10FPS lépe, než kdyby si hrál s tím ray tracingem, ale i s tím ray tracingem to pojede špatně.
Lumen zadny cpu nezere. Nevim kdes na tom byl… A Unreal ani zadnej DirectX Raytracing API (DXR) nema. Pokud ti Raytracing zere cpucko, je to blbe zaimplementovany a je to jako bys sel do dnesni valky s Napoleonem (gpucko je 50-100x rychlejsi). A UE5 ted vsecko co muze z grafiky zene na gpucko.
Samozrejme kdyz bys pres to hnal neco jinyho, treba microsoftacky zvuky, tak ti to cpucko asi zrat bude.
Tyhle HW požadavky jsou výsměch na to jak ta hra vypadá 😂 Cítím průser
Minimum je i7 4/8, ale doporučená je i3 2/4, seems legit..
To určite písal niekto kto sa tomu rozumie
Opět hra na PC královskou rasu, kde se vyplatí zainvestovat 50 000 do grafické karty. Jen tak dal, PCMR lets go.
ty vole tak hrej na konzoli a neser se do toho ne?
Konzole jsou sračka, nechci to ani videt
Na PS5 to bude vypadat jak hra z PS3 a ještě se u toho bude PS5 zadýchávat.
Snad bude mít denuvo.
Co prosím? Kde na tohle jako přišli? Jestli hra vypadá jako na videu, tak nároky jsou na hony daleko od dobře optimalizované hry.
Taková sračka tak vysoké HW nároky