Diablo IV stále ještě není oficiálně venku. To však Blizzardu nebrání v tom, aby své dílo už nyní optimalizoval tak, aby se nikdo necítil příliš silný. V aktuálním blogovém příspěvku přichází vývojáři s výčtem všech novinek zaměřených na redukci, či naopak navýšení efektivity některých schopností. Tento tah je tvůrci komentován takto: „Přestože chceme, aby se hráči cítili a byli skutečně silní, některé sestavy a synergie tříd jsou za hranicí toho, co je rozumné pro zdraví hry, a proto snižujeme jejich účinnost.“
Autoři se podle svých slov jednoduše chtějí vyhnout situacím, kdy se bude hráč prosekávat davy bez toho, aby se u toho výrazně zapotil. Blizzard se proto rozhodl třeba snížit efektivitu některých Paragon Glyphs. Některým hráčům se samozřejmě tento tah nebude líbit, avšak pro vývojáře má být hlavní udržet konkurenceschopnost jednotlivých povolání na udržitelné úrovni. Detailně se můžete na změny podívat zde.
Blizzard has posted Patch Notes for Patch 1.0.2d posting many class tuning changes for Diablo IV.#DiabloIV #Diablo https://t.co/EXEphZKbQn pic.twitter.com/kOfejVHM3D
— Wowhead💙 (@Wowhead) June 4, 2023
Kdo hrál Diablo 3 a nedávno i Resurrected ví, že balanční updaty jsou prakticky po celá léta. Mě se líbí, že se Blizzard o hry stará. Takový necromancer byl (a částečně stále je) v D3 extrémně jednoduchý, až mě hraní za něj skoro nebavilo. SKORO. V D4 by si zasloužila posílit třeba Rogue, protože její základní pižlací útok chvílemi frustruje. Sice posílili Rapid Fire, ale ten mě přišel OK. Uvidíme co bude další na řadě.
Vždyť rogue je strašně OP
(v endgame).
já jsem na začátku 2. aktu, mám level 39, jedu primárně na dálku (Heartseeker + Rapid Fire, Dash, Shadow Clone + Cold a Poison Imbuement). Jaký Ty používáš build? Abych se trochu inspiroval.
twisting blades dual dagger + ten legendarni afix jak blady rotujou okolo tebe a jedes bomby aoe neskutecny. co prezije, dorazi poison trap
Afix mám, ale nemám materiál, abych to dal do vybavení a udělal legendárku, rozložil jsem asi 10 legedárek (lvl 45). Kde jsi vzal materiál?
Pokud mně něco padne z rozložení, tak mně přijde zbytečné to stejně plýtvat, když to o pár levelů výš zase vyměním.
Jinak mně nepřijde, že bych to potřeboval, kosím všechno v pohodě, ale bylo by hezké to mít…
jeste nehraju, nezaplatil jsem blizzardu vypalny, ten afix se da ve slabsi podobne ziskat jako odmena z toho jednoho dungeonu, kterej je na mape od hlavniho mesta severo-zapadne nahore, mapa „vlevo“, po pameti to lepe nedam
Aha, tak to pak neporadíš… Ten afix mám z dungeonu, ale není materiál, který je potřeba na to, abych to vložil do zbraně/brnění.
Včera už mně to nedalo a koukal jsem se na netu a drop rate je asi noc moc, v jednom článku jeden uživatel psal na twitteru, že z 20 legendárek nic… ale lidi už jsem s tím běhat viděl.
Ta potřebná surovina padá 100% spolehlivě, ale je potřeba rozložit stejný druh legendárky
Pro brnění surovinu je třeba rozložit brnění.
Pro zbraň zbraň.
Pro šperk šperk.
@Martin Zavřel
Kde jste na těch 100% přišel, protože mně to tak nefunguje viz video. 4 rozložené itemy a jen jedna surovina pro legendární craftění, mám to nahlásit?
https://youtu.be/pPuvIqukd9c
Ještě jsem se koukal a z těch předchozích 10 pokusů mám dvě suroviny.
Wow, tak to nechápu (děkuji za video)… mě to opravdu padalo z každého kusu.
Jediné vysvětlení, které mě napadá, že by to nerfnuli tím včerejším patchem?
To netuším kdy, ale teď jsem se koukal na jedno video a tam týpek při rozebrání 2h zbraně dostal dokonce 2x legendární materiál.
Na Baleful Fragments a Coiling Wards potrebujes Item Power 400 a viac
Tak tím se to vysvětluje, díky moc za doplnění
To bude ono, typ první předměty co jsem rozebíral byly nízký Item power, včera jsem rozebíral už 400+ a měl jsem materiál z každého předmětu… demence, jak to je nastavené.
Rogue mi teda nepřijde vůbec slabá. Chtěl jsem jí jet na dálku, tak hraju od začátku build okolo penetrating shot + trickshot aspect a zatím žádnej problém. Kampaň jsem dokončil na 51. levelu a pak hned skočil do tieru 3 a pořád bez problému. Po konci hry jsem koukal na nějaký buildy a objevil jsem dost podobnej build na penetrating shot jako ten, co jsem poskládal sám, což mě celkem překvapilo, jelikož moje buildy v arpg hrách jsou od těch endgame buildů na míle daleko
Ale tady jsem to docela trefil.
proc to zase vypada, ze nevedi, co delaji? Nechapu system balacovani – tady o 50% ubereme, tady jinde treba o 50% pridame a uvidime, co to udela…to nesimuluji vysledky/buildy predem, nez to nasadi do hry? Nemluve o tom, ze zase spousta lidi s timhle nafarmila early access a ted to na launch hry teprve nerfnou?
Udivuje mě že tenhle komentář vidím zrovna u tebe kterej není žádnej nováček u videoher. Doslova každá hra ve který si děláš buildy prochází balancem i několik let po vydání nebo i pravidelně na každou novou sezonu pro oživení buildu. Proč sis na tohle třeba nestěžoval u Elden Ring kde hromada lidí dohrála první průchod s totálně rozbitýma OP buildama že už se tomu nedalo říkat ani souls hra. Až měsíc po vydání vyšel velkej update kterej hodně balancoval. Takových updatu bylo hned několik a jeden vyšel zrovna onehdá kterej furt obsahoval mírnej balanc pro MP. Máš milion buildu na vytvoření a nejde hned podchytit aby něco nebylo nesmyslně OP nebo zas moc slabý. Vlastně aji FPS hry prochází pravidelně balancem jako třeba BF
setkal jsem se se simulačními programy který vypočítají cokoliv, když je nakrmíš správnýma datama, počet proměných a všech ostatních modifikátorů je tvůrcům nepochybně známý, to znamená že jim nic nebrání vše propočítat a to plně automaticky, tak opravdu nechápu, na co se hodlají vymluvit… že nevěděli, že 4×4 bude víc, než 4+4?
vše můžou mít předem nastavený, v grafech, kde vidí, co se stane, když se sebere zbraň, která skillu přidá +50% bleeding dmg a k tomu se použije skill, kterej bleeding dmg třeba dvojnásobí…a pokud vidí, že je jedna čára trochu moc strmá, narovnám ji ještě před vydáním, ne? jenže to by vyžadovalo alespoň trochu přemýšlení, to se dneska moc nenosí, mnohem jednoduší je prostě fixnout (nerfnout). co zrovna hráči objevili a moc to vyčnívá nad průměr…a pokud se to náhodou propadne moc, tak to příštím patchem třeba zvýší o 25% a uvidí se, co to udělá…
Tohle ale reálně nasimulovat nejde.Musíš brát v potaz,že je XXX hráčů a každej hráč může mít jinak rozložený skill pointy,jinou cestu v paragonu atd.Těch kombinací jsou miliony a miliony.Každej hráč může bejt unikát a jet si podle svýho,když nebudeme brát v potaz meta buildy,tak je prostě nereálný aby se vše správně vybalancovalo.Vždy bude něco moc OP a něco uplnej odpad.
přesně tohle ale nasimulovat jde, mají všechny potřebné informace včetně všech interních „vzorečků“, co se s čím a jak násobí a nic jim nebrání mít vše dopředu spočítaný.
Když mohou dnes spočtat pozice hvězd na obloze před 10000 lety, zcela jistě dokážou spočítat, jakej damage dokáže character udělit, když mají všechny vstupní data.
Ty si to spíš představuješ jak Hurvínek válku nebo by se dnes dalo říct jak Putin válku kterej se přepočítal nebo spíš nedopočítal. Měl by si je kontaktovat že máš super program na balanc hry.
ber ale v potaz to,že co hráč,to může být unikát.Blizzard nevidí do hlavy hráčům co kde jak v buildu udělaj.Těch proměnných je tam tolik,že tohle nasimulovat prostě nejde a ikdyby,tak budeme čekat další 3 roky na vydání aby vše bylo balanc.Pak by se stejně zase našlo něco moc OP a byly bychom tam kde jsme teď.