Očekávané sci-fi RPG Starfield se na akcích Xbox Games Showcase a Starfield Direct dočkalo zveřejnění nové ukázky i materiálů z hraní. Nedlouho po skončení zmíněných konferencí vyšlo najevo, že hra na konzolích Xbox Series S a Xbox Series X poběží pouze ve 30 FPS.
V rozhovoru pro magazín IGN to prozradil samotný šéf Bethesdy Todd Howard, který uzamčení na 30 snímků za sekundu obhajuje snahou o konzistenci a stabilní framerate. Je tedy zřejmé, že ačkoli by hra v některých pasážích dokázala běžet na 60 FPS, tak by v náročnějších momentech zřejmě docházelo k propadům, kterým se vývojáři pochopitelně chtěli vyhnout.
Howard zároveň prozradil, že titul na konzoli Xbox Series X poběží v rozlišení 4K. Majitelé Xboxu Series S se naproti tomu budou muset spojit s rozlišením 1440p. Starfield vychází 6. září na PC (Steam) a konzolích Xbox Series X/S.
Bughesda s jejich skills s optimalizací a Todík zase perlí. Ani mě nějak nemrzí že to na PS5 nebude. A zřejmě oželím i ten TES VI, když vidím jakym stylem to vedou. Ono se není ani co divit, když to pořád prasí na tom svém 20x předělaném Gamebryu (dneska „Creation Engine“).
„Ani mě nějak nemrzí že to na PS5 nebude….“
To sdělení to jistě vystihuje 🤣🤣
No, po tom co opět můžeme vidět neschopnost Todíka a týmu a jejich archaického enginu mě to opravdu nemrzí. Takže ano, vystihuje.
Nechápu xbox série x nejvýkonnější konzole a 60 FPS ne neschopný vývojáři
to je ten váš xbox XD nehratelné 60 je základ
Tak mají seříznout rozlišení a pak ho upscalenout na nějaké slušnější jak se to dneska dělá.
Na PC se řeší, jestli se dá 120 a nebo víc. A mezitím u některých podivných vývojářů mají úplně jiné starosti. To nechápu, to je jak osmdesátá léta. Ale asi jsou na konzolích zvyklí, proč ne. Znám lidi, kteří raději 4K a sekanou hru s velkým input lagem.
Na SX to meli riznout na 1440p a na tech 60fps by se v pohode dostali…
Třeba to mají tak blbě optimalizovaný že to dropovalo i na těch 1440p…
Ta hra je extrémně rozlezlá a Bethesda nikdy moc neuměla optimalizaci, ono celkově ten engine je hrozný technický odpad. Sice je to vylepšený Creation Engine, kterej používá řada předchozích jejich her ale víme, jak moc je „kvalitní“…. To generování x světů se mi moc nelíbí, radši bych byl rád za něco ve stylu The Outer Worlds, méně planet ale zato o dost více zajímavější a pestřejší. Takhle to bude typický Bethesda bugfest a polovinu věcí bude zase opravovat móderská komunita. Gameplay se mi líbil ale fakt jsem zvědavej jak moc generická ta hra bude.
No rozlezlá… Jak se to vezme. Každá planeta bude mít nějaké místa na navštívení a každé to místo je bráno jako jedna lokace mezi kterou je loading. Mezi vesmirem a planetama je taky loading. Mezi planetárními systémy je taky loading. Suma sumárum v jednu chvíli tam toho zase tolik nebude jak to na první pohled vypadá. Docela škoda ale ten jejich engine by to asi jinak fakt nedal… Hold v tomhle Elite Dangerous zůstává nepřekonaný.
Na Series S bych to ještě chápal, ale 30 FPS na Series X je ostuda. A mám z toho pocit, že to pojede na 60+ fps akorát na úplně top sestavách, zbytek se bude muset spokojit s dropy. Ale rád bych se pletl, protože z toho co ukázali, má ta hra neskutečnej potenciál stát se jednou z nejlepších her. Ale pořád bych držel očekávání nízko, přeci jenom je to pořád Todd. Ale lidi už předobjenávají jako diví, takže klasika.
Tak to je opravdu velký fail… To nebude ani podpora VRR? „Co víc, Howard připustil, že tak, jak je hra nastavená, může na Series X i Series S běžet vysoko nad 30 fps, že se místy dokonce dostává až k oné dvojnásobné hranici, ale protože výsledek není stabilní, rozhodli se seseknout framerate na spodní hranici.“ když tohle člověk čte tak jen vidí tu lenost a neochotu to trochu lépe optimalizovat. Ta hra opravdu nevypadá zas tak extra dobře…V době kdy first party hry od Sony mají většinou čtyři režimy a to 30 fps / VRR 40-50 fps / 60 fps / VRR 80+ fps… přijde natěšeně Howard s tím že hra sice často běží pomalu v 60 fps ale srát na to. 30 fps lock a jeden režim vám musí stačit… tady zřejmě někdo opět těžce nestíhá tak aby to nedopadlo jako posledně…(ahoj Redfail)
Člověk by čekal, že když hra bude vytvořená pouze na jednu konzoli, tak to poběží na 60fps při 1440p, ale ono ani to prostě nejde
Ono by to šlo. Stačí se podívat jak first party hry fungují u Sony. Spíš těžce nestíhají a nebo prostě na to serou s tím že lidem musí stačit 30 fps.
Myslím si, že ze začátku probíhal paralerní vývoj jak pro Xbox/pc, tak to pro PS, ale pak proběhla akvizice Microsoftem a PS verze šla ke dnu. To bude nejspíš důvod, proč hra na Xbox nepoběží tak, jak by mohla. Základ prostě bude asi napsanej, aby běžel na všem.
Ano PS5 verzi zrušily. V tom je MS dobrej a rychlej. Ale v nějaké kontrole kvality už ne. Ale základ by byl tak jako tak napsanej podobně jelikož ta hra jede na 20 let starém enginu. Tady je spíš problém že je MS nutí do nějakého data vydání. Více grafických režimů či podporu VRR by tam určitě s časem přidali. Však už logicky když na SX to běží ve 4K ve 30… tak proč tam nedají 2k a jen s vícero fps? Není čas.
No, vydavatelné tlačící na vývoj mě vždycky rozbrečí… Odklad ještě nikdy žádnému hráči neublížil, naopak. My umíme počkat, her jsou kvanta! Snad se něco objeví alespoň formou updatu v budoucnu, ale vizitkou je stav při vydání, né jakej bude za rok.
Problém je, že tobě to myšlení moc nejde…
Další hra ve 30 fps, rok 2023 😡🤬…
Děkuji, nechci.
No tak to jsem zvědavý jak to poběží na PC. Ty doporučené požadavky s Ryzen 5 3600 a RTX 2080 asi nebudou na 60 FPS.
Na 720p určitě
Vypadá to jak horší verze StarCitizen, ovšem s jedním zásadním plusem: hra vyjde.
Jo, přesně tak to vnímám stejně, Star Citizen chce být ultra revoluční, ale Bethesda má alespoň datum vydání a i přes jistá omezení se ji dočkáme ještě tento rok.
No v případě Starfieldu tady sice máme oficiálně ohlášené vydání,ale také velké riziko, že to poběží hůře než beta StarCitizen. Takže nahlížet na věc touhle optikou je relativní…
Si zahraj Elite Dangerous.
30 fps v roce 2023 my se snad z toho nedostaneme, aby konzole měli fixních 60 fps.
Je to 3 roky starý hardware. Holt si to pořiď na PC.
Je to hold xbox. U Sony takové problémy nejsou. Tady je jen vidět lenost vývojářů.
U sony nejsou jo? A na to si prisel kde prosimtebe? Jako ze treba sracka Forspoken mela rezim na 60? Takovy hovno by melo bezet 120 v zakladu a ne 30. To jen k te tvoji teorii o skvele sony. A starfiled bude asi 100000 krat vetsi. Btw hraci ms chteli vic mistabna sku a dostali to. Hraci sony chteli handheld a dostali sracku na remotecontrol. Tak asi tolik k tomu jak ted funguje ms a jak sony.
Ach jo. Nemíchej hrušky s jabkama. Forspoken nedělá Sony first party studio ale pobočka Square Enix, která se Sony nemá nic společného. A když už si Forspoken zmínil tak když pominu jeho kvalitu tak ten měl vícero režimu a to jak 60 fps tak i režim RT a režim kvality a pak ještě podporu VRR a 120hz. Takže ani v tomhle ses netrefil… A upravené SeriesS je teda výhra když se jedná o jednu z nejhůře prodávaných konzolí… Ne nadarmo se váli ve všech obchodech a dávají je do akce k televizím.
se libí jak vybral z těch 50 her na PS tu nejhorší co ho napadlo XD filmové GoW Ragnarok s VRR jede na 90FPS
No hlavně vybral hru, kterou ani nedělalo Sony first party studio… To je jako kdybych nadával na MS a xbox že se jim tam seká hra od EA a že za to můžou…
Jasně třeba Days gone se na PS4 pro skoro nedal vůbec hrát a PS4 vůbec. Než vyšel patch.
takže jako vždy nejlepší místo na hraní ani z daleka není Xbox ale PC ostatně jako vždy 😎😎😎😊
Jistě vždy perfektně optimalizované hry rovnou při vydání 🤡🤡🤡
Takže podle statistiky HW hráčů na Steamu jsi to nezahraje velká část lidí, anebo ještě daleko hůře než na Xboxu. To že máš možnost narvat do PC HW za obrovský peníze z něho ještě nedělá lepší platformu pro hraní. V konečném důsledku přijdeš o dost více peněz, než hráč co koupil na hraní konzoli. Ovšem je na tobě, jestli ti za to ty utracené peníze za silnější HW stojí. Někomu jde o to získat za slušné peníze uspokojivý výkon, a to všechny současné konzole nabízejí. Jako majitel PS5, Xboxu SS a PC, hodlám v budoucnu hrát převážně na konzolích, protože nehodlám rvát takové peníze do PC za upgrade HW jen proto, že vývojáři pečou na optimalizaci a tím to kompenzovat. Na konzole se hry optimalizují na míru vůči jejich přesně danému HW, pokud ve finále hra neběží dobře, je to jen chyba vývojářů nebo vydavatele, že neposkytne více času. Poté se ale nesmí divit, že svou hru neprodají. Zatímco NĚKTEŘÍ hráči na PC jim to sežerou a upgradují PC a v celé věci je jen podporují. Dále se tu pak chlubí větším FPS a většími detaily, ale už neberou ohled na cenu HW, kterou do toho vrazili.
Asi dost záleží na tom, co člověk vidí pod pojmem kvalita. Jestli nutně 4k grafiku, pak je asi opravdu lepší jít do konzole, která jde přesně tímhle směrem. V případě nízkých fps ale bude spíš slabina v procesoru, pokud člověk skousne nějaké nižší rozlišení (třeba s pomocí upscalingu) a tady už není potřeba investovat nějaké velké peníze, protože šestijádro se slušným chladičem (např. Ryzen 5600 + Fera) seženeš do 5tis. nové. AM4 platforma je levná, k tomu grafika 60 řady (AMD nebo NV) a za cenu srovnatelnou s konzolí máš PC, které ve FHD s fps nebude mít potíže.
Ano, částečně máš samozřejmě pravdu. Postavit PC v podobné cenové hladině konzole jde, jen k tomu musíš mít ještě předchozí zdroj, bednu, monitor, periferie atd. Jinak už cena nevychází. Otázka je ale, jestli se to vyplatí. Pokud hra nebude mít zrovna dobrou optimalizaci, pak je úplně jedno, jestli za stejné peníze postavím PC, když budu možná mít stuttering, ať už kvůli DRM ochraně nebo špatným kódu hry. Navíc přijdu o veškerý komfort, který konzole nabízí. Pokud hra vyjde ve špatném stavu na konzoli, s velkou pravděpodobností vývojáři s tím dříve nebo později něco udělají, protože všichni mají stejný HW a tudíž stejné problémy. Stejně tak je to mnohem jednoduší díky pevně danému HW problémy vyřešit. Na PC je to pochopitelně jak jistě víš mnohem těžší vzhledem k variabilitě HW (různé generace grafických karet, kapacita VRAM, frekvence procesorového jádra, počet jader, ovladače GPU atd.) Jak přesně píšeš, pod pojmem kvalita má každý něco jiného. Moje reakce ale poukazovala na to, že více investovaných peněz do HW se nemusí nutně rovnat o dost lepšímu hernímu zážitku. Ano, mám více FPS, mám větší grafické detaily, ale více peněz je potřeba do toho investovat a je potřeba to zohlednit. Jsou tu tací, kteří vyzdvihují hraní na PC, jakoby nabízelo za stejné peníze daleko více muziky a proto je navždy tou nejlepší platformou na hraní. Realita je ovšem taková, že podle statistik Steamu většina hráčů má HW na úrovni předchozí generace konzolí. A ti hráči, co mají grafické karty řady 70 a výše zase neberou ohled na peníze, které do toho investovaly a srovnávají to s konzolí za úplně jiné peníze.