Bezprostředně po skončení hlavní konference Microsoftu se o slovo přihlásila Bethesda, jejíž zástupci v rámci akce Starfield Direct hráčům podrobně přiblížili sci-fi RPG Starfield. Konkrétně jsme dočkali opravdu bohaté komentované prezentace, která v součtu nabídla 45 minut záběrů přímo ze hry. Šéf Bethesdy Todd Howard v úvodu zopakoval, že se zatím nikdy nepokusili udělat hru jako Starfield. Opět zdůraznil, že se jedná o první novou značku od Bethesdy po více než 25 letech, která si však má nadále zachovat typický rukopis studia.
Autoři vyzdvihují především volnost a téměř nekonečné možnosti, které vám hra nabídne. Bylo zopakováno, že se budete moci vydat na více než tisíc různých planet, na kterých vás budou čekat různé mise a úkoly. Z pohledu hratelnosti vás čeká hraní z pohledu první i třetí osoby, které by mělo být příjemnější díky novému systému animací. Ve čtvrté minutě výše přiloženého videa se můžete podívat na hlavní datové menu, které funguje jako ústřední hub. Najdete zde vše podstatné od inventáře, přes vlastnosti postavy a správu vesmírné lodi až po přehled misí. Vývojáři dále v krátkosti představili robotického společníka.
Při vytváření vesmírných lodí a dalších reálií vývojáři vycházeli z prvních letů do vesmíru. Zvolený styl označují jako NASA Punk. V dalších fázích videa autoři přibližují způsob vesmírného cestování mezi relativně blízkými planetami i výrazněji vzdálenějšími soustavami. Že ve Starfieldu nebudete navštěvovat pouze řídce osídlené planety, vývojáři ilustrují na městě New Atlantis, které bude vůbec největším městem ve hře. V čase 08:00 dochází k představení důležitých příběhových postav, které vás budou v průběhu vašeho putování provázet. Z dalších významných oblastí byly zmíněny města Akila a Neon.
Od času 12:30 se vývojáři zabývají představením editoru vlastní postavy, který se dle očekávání bude zabývat i těmi nejmenšími detaily. Neméně propracovaný má být také systém vylepšování schopností, jež bude rozdělen do pěti stromů a čtyř úrovní pro každý skill. V dalších fázích videa se dozvíte bližší informace o způsobu stavby vlastní vesmírného plavidla, společnících, bitvách v otevřeném vesmíru, průzkumu, sběru surovin a samozřejmě také soubojovém systému, který by měl těžit především z pestré nabídky zbraní a vybavení.
Starfield vychází 6. září na PC (Steam) a Xbox Series X/S. Hra už v den vydání zamíří rovněž do předplatného Xbox/PC Game Pass. V samostatných novinkám si můžete prohlédnout nový gameplay trailer nebo HW nároky. Za pozornost stojí také oznámení, kterým Todd Howard potvrdil, že hra na konzolích poběží pouze ve 30 FPS.
Vypadá to lépe, než jsem čekal. Je fajn, že předvedli takto obsáhlý gameplay místo nic neříkajících útržků, jak dneska bývá zvykem. Nicméně akce „naskakování na hype vlak“ se nezůčastním
Takové (snad) vylepšené No Man’s Sky. Proč ne.
Nešlo nic 😂 Todd to umí prodat a už mi to svítí ve Steam knihovně 😄
Nezlobte se na me ale tahle stranka za posledni roky s novym vedenim stoji za starou backoru. Vcera se tady objevi milion clanku ale aby jste sem dali treba hodinu pred tou xbox akci upozorneni, ze se kona, aby clovek byl informovany a mohl sledovat live, to ne! Driv na starym zingu pod Mikym byl clovek v obraze co kde, kdy! Aby si clovek vsechno hledal sam a zjistoval. Driv tady bylo vsechno podstatny.
Celý týden máte nahoře na homepage vystavený článek s rozvrhem všech herních konferencí.
Souhlasím ale, že jsme mohli alespoň na ty největší udělat i samostatné „poutáky“ pár hodin před jejich začátkem.
Martine a taky by jste uz KONECNE!!!!! mohli udelat prohlizeni svych vlastnich komentaru zpatky na strankach profilu nebo nekde… Jako abych dohledaval sve komentare zpetne jen diky napsanim noveho prispevku a kliknuti na neco jako ‚historie‘ je vylozene joke…. Pritom uz tak 2 roky zpatky bylo psano, ze zing dostane novou krev do webu…. Ja nevidim absolutne nic noveho
Je pravda, že komentáře a celkově profil je tu vážně za zenitem a prakticky nefunkční. Když to třeba člověk porovná s webem Indiana, tak je to úplně jinde.
To je fakt, to i starší verze webu podporovala oznámení o odpovědi na vlastní komentář.
O programátorských pracích na webu aktuálně rozhoduje agentura Grunex.
Vylepšení čtenářských profilů a diskuzí jsem jim doporučil jako nejvyšší prioritu.
Pokud máte kontakt na šikovného WordPress programátora, rád se s ním spojím.
No, ten Grunex toho hodně vysvětluje To jsou takoví hrobaři herních webů.
Ta zpráva o tom mi tu taky chyběla. Herní novinky čerpám jen ze Zingu. Jinak kluci, zas to tolik nehejtujte. On vývoj webu, zvlášť pokud kód přepírá firma po někom jiným není levná věc (pokud to teda není na WordPressu) a všechny úpravy stojej ranec.
Já jsem spokojenej, je pravda, že občas kvalita článků pokulhává. Pro mě hlavní + je ideální množství článků a přehledná hlavní stránka s novinkami (třeba PC Gamer je pro mě strašně nepřehlednej)
Ale co mě začíná pěkně štvát, je nová móda early accessů v premium edicích. Nová Forza, Starfield, Diablo 4 a hromada dalších oznámených her přichází s touhle praktikou a všichni to v klidu akceptují a dělají předobjednávky. Přesně ten důvod, proč konzumenti vždycky vyhrajou a taky, proč tak krásně fungují mikrotranskace, vlastně už jen transakce, třeba u Diabla 4. Smutný, ale očividně se s tím nedá nic dělat.
A v čem přesně je tohle problém v Diablo 4? Jako že byl velkej problém v tom, že se mohlo hrát o 4 dny dříve? Nebo že si můžeš koupit za peníze nějaký obleky, který v podobný kvalitě můžeš rovnou najít z Lootu?
D4 opravdu není žádnej problém
Problém je ta pointa. Diablo jsem zmínil jenom kvůli slovu transakce, protože v tom případě už vážně nejsou mikro. Jinak je to asi na té hranici, kde by se to dalo tolerovat, pokud tam budou i nadále jen cosmetics věci, i když ty ceny jsou mimo. I ten Immoral jim určitě vydělává těžký prachy. Ptám se, jestli je vůbec nějaká hranice, za kterou konzumenti nepůjdou, protože to vypadá, že nejspíš ne. Takže v budoucnu přijdou další chuťovky. Je to prostě jenom strašně smutnej stav společnosti.
Myslím, že u Diabla narážel na ty mikrotransakce, a schválně vypustil „mikro“ protože 25 euro za skin ani za mě není žádná malá transakce. Sice je hezký, že je to pouze kosmetický doplněk, ale oni moc dobře vědí, že třeba mladší hráči třeba tolik dobře nehospodaří s penězi nebo že někdo prostě má tu slabou chvilku, protože ten daný skin vyšperkují, ukážou ho v tom nejlepším světle atd., a koupí si skin do své oblíbené hry. Jó, mám známý, který nasypali prachy do kosmetických kravin kolem 10 tisíc korun. A teď si sypou popel na hlavu jaká to byla blbost. A to byla F2P hra. Můžeme mluvit o tom, že aspoň nějak podpoří ten vývoj, z nečeho se hra musí vynancovat. Ale v tomhle případě standartní edice za nově oblíbených 70 euro a asi je to málo, když ještě musí rejžovat na skinech. Na skinech, který stojí jako středně velké tituly – Amnesia, Outlast nebo v budoucnu DLC do Cyberpunku (to je o 5 euro dražší, ale snad se chápeme.)
taky mě to sere, rozjelo se to pořádně od doby hogwarts legacy.
na mě tohle neplatí
Tak si to nekupujte, nebo co? Já jsem si D4 předobjenal právě proto, abych mohl pařit o víkend dřiv a je mi jedno jestli nechám pětibabu v hospodě za 5 škopků, nebo že si s kamošema zahraju když mám čas:)
Rozčilovat se můžeš, ale to je asi tak všechno co s tím jde dělat Problém je, že dnešní hráči si nechávají dost věcí líbit, hodně mě to zarazilo třeba u Overwatch 2, ta hra se vybarvila jako nejhorší zklamání za poslední dekádu a stejně to má věrné fanoušky i když si Blizzard s nimi vytírá řiť.
Jo jsou to peníze zadarmo, zneuživá to FOMO syndrom, jde samozřejmě o podvod, ten early access ve skutečnosti není early access, ale release finální verze hry, která se bude recenzovat. Hráči jsou potrestání pozdějším přístupem, pokud nedají víc peněz. Ale ono je to kousne do zadku, jestli se zjistí, že hra je úplně rozbitá, hráči standardní edice mají dost času na refund.
Jo brzo budou ultimátky za 4 litry a hru si budeš moct zahrát měsíc předem… U diabla sem se jim na to vysral a vzal jen standart edici. Podporovat to taky nebudu.
Na pohled je to moc pěkný. Procházet po měsíci a na jiných planetách, to si rád dám. Ale doufám, že zapracují na questech a nebude to jednoduché zabij/přines a vrať se. Ať i těm vedlejším úkolům věnují trochu té duše. Hlavně ať to genericky neopakuje jako ve Skyrimu.
No z velké části to generické určitě bude jako každá hra od Bethesdy… S tím bych počítal.
Jo na tohle mám alergii od dob Horizon ZD kde se 40 hodin nedělalo nic jiného a mám z toho takové PTSD že si chci překousat žíly jen co slyším její hlas. Ale asi před půl rokem jsem se zakousl do Fallout 4 který jsem nikdy předtím nebyl schopný dohrát a celkem to šlo. Vždycky když někde jsem tak proklikám úkoly a udělám to co je v okolí takže to není tak hrozný.
Hra vypadá moc hezky. Asi mám největší radost z customizace lodi, ta vypadá fakt parádně. Celkově to vypadá, alespoň z mého pohledu, jako vyleštěnější No Man’s Sky. Nicméně u každé novinky o této hře si vzpomenu na 30fps na jediné konzoli, na kterou hra vychází a chce se mi brečet
Tohle bude hra tisíciletí, sice engine starý 12 let a 30fps, bugy atd…ale to prekousnu a podpořím zakoupením nejdražší edice. Žádný Gamepass
Vypadá to fantasticky. Překvapilo mě, jak moc je propracovaná ta customizace lodí a jak obrovské množství věcí hra nabízí. Dle Xbox Store by měla hra zabírat okolo 120 GB. Jediné, co se mi moc nelíbí jsou modely obličejů všech postav. Působí strašně ploše a docela old gen. Je to trochu rušivé, protože jinak vypadá hra moc krásně.
Mrtvé obličeje jsou známka Bethesda her. Já jsem si naopak všimnul, že pohyb úst je o něco propracovanější. Ale jak říkáš, pořád to není ono.
To měl být ten rukopis, který si zachovali jak zminoval
Obvykle nebývám negativní, ale tohle bude dle mě propadák. Bude to hrozné roztahaný bez větších detailů(kdo potřebuje 100 planet na zkoumání?) a dokážu si představit, že většina to ani nedohraje. Měli se tomuhle vyhnout a jít rovnou do TES6.
mám z toho podobnej pocit, jestli hra nebude příliš rozvláčná na tisíce hodin
Se podívej na Elite Dangerous. Tam je celá galaxie.
Já z toho taky čichám mediální průser ala CP77. Ale hru stejně pořídím. Zkrátí mi to nervy a čekání od Star Citizen