Včera jsme se dočkali nového traileru a následně podrobného představení vesmírného RPG Starfield od Bethesdy. A protože už se hra skutečně blíží, objevily se na Steamu systémové požadavky.
Co se týče těch minimálních, budete potřebovat alespoň procesor Ryzen 5 2600X nebo Intel Core i7-6800K, dále 16 GB RAM a grafickou kartu o výkonu AMD Radeon RX 5700 nebo Nvidia GeForce GTX 1070 Ti.
Pro splnění doporučených nároků potřebujete procesor AMD Ryzen 5 3600X nebo Intel Core i5-10600K, opět 16 GB RAM a grafickou kartu AMD Radeon RX 6800 XT nebo Nvidia GeForce RTX 2080. Jaké rozlišení a frame-rate máme při takové sestavě očekávat, to bohužel tabulka nezmiňuje.
Zdaleka nejzajímavější informací je ale fakt, že u velikosti souborů se píše nejenom to, že si hra uzme poměrně velký kus úložiště v podobě 125 GB, ale především fakt, že je doslova vyžadováno SSD, a to i na minimální požadavky. Samozřejmě zatím nevíme, jestli se na HDD hra vůbec nespustí, ale určitě tam slovo „required“ není pro nic za nic.
V posledních letech jsme si zvykli, že je SSD vždy minimálně doporučeno, nicméně tohle je snad první titul, pro které je vyloženě nutností. Je to však poměrně logické, neboť jde o titul určený čistě pro aktuální generaci konzolí, které už mohou z rychlého disku těžit, a hry se tak pomalu začínají optimalizovat pouze na ně.
Starfield vyjde 6. září na PC a Xbox Series X|S. Hru si můžete předobjednat zde, v den vydání bude k dispozici ve službě Game Pass.
Lidi moc se v tom neorientuji rozjedu to na tomhle PC a popřipadě jak?
AMD Ryzen 7 3700X
Samsung SSD 860 EVO
HyperX Predator 16GB
Kingston Fury Renegade Black 16GB
GIGABYTE GeForce RTX 2070 SUPER GAMING OC 3X 8G, 8GB GDDR6
Díky.
Noo RTX 3060 …. to bude zajímavé. Asi to rozjedu, otázkou je, jak dobře.
SSD jsou teď fakt levná, takže nevidím problém.
Mohli by tu přihodit i podporu DirectStorage, just saying.
Celkem me prekvapilo jak jsou HW pozadavky nizke. Myslim, ze ale realita bude uplne nekde jinde. Co se tyce ssd me nijak neprekvapuje. Naopak me vzdy prekvapi, kdyz jeste v dnesni dobe nekdo na hry pouziva mechanicky disk – uplny nesmysl.
Tak je to pořád ten jejich prehistorický engine…
No právě, s tim jejich enginem se i vstup do kadibudky načítá jako nová lokace…
jsem velice zvědavý, jak tohle poběží na Xbox Series S
Youtube snad ten xbox zvládne ne ?