Vývojáři z českého studia SCS Software na začátku srpna vydali nové mapové rozšíření pro American Truck Simulator, které hráče zavedlo do státu Oklahoma. DLC se bezprostředně po vydání na Steamu zařadilo mezi aktuálně nejprodávanější tituly, což dokazuje, že je o nový obsah pro populární kamionový simulátor nadále zájem.
Už delší víme, že na čerstvě vydanou Oklahomu naváže stát Kansas. Nově jsme se prostřednictvím blogu na oficiálních stránkách studia dozvěděli, že se hráči po zmíněném Kansasu vydají do státu Nebraska. Ten kromě zmíněného Kansasu sousedí se sáty Colorado a Wyoming, které byly do hry přidány již dříve. Z pohledu prostředí vás v Nebrasce budou čekat především rozsáhlé prérie, které doplní několik pamětihodností a města jako Omaha či Lincoln.
A samozrejme jako vzdy ctrl+c/ctrl+v a par polygonu a textur navic, protoze je to jiny stat… fuj
Za ty prachy co ti nenazranci mohli ziskat za ty jejich DLC, mohli poridit licenci na novy engine a at mi nerika NIKDO ZE NE!
Už mi to tady přijde jak v diskuzích na Novinkách… tak ano, souhlasím, že se státy od sebe moc neliší. Chtělo by to veliké množství originálních objektů, které se použijí třeba jen jednou/dvakrát. Ale to není moc reálné. U jiných her to není tak vidět, ale to proto, že nenabízejí tak obrovskou mapu s tak rozmanitou přírodou/architekturou. ETS v tomto má nahoru… ale je to možná tím, že ty rozdíly jsou mezi státy mnohem větší. Za mě by bylo lepší, kdyby zapracovali na horách… protože ve hře všechny vypadají jak malé kopečky. To ubírá hodně – pak přidat více textur a více endemické vegetace. Ale cena je pořád nízká. Proboha, vždy za tu cenu mám oběd v restauraci, a těch si dávám měsíčně hodně. Nechápu, kde je problém. Studio nedělá hru pro zábavu, chtějí na tom vydělat. Cena je za mě více než slušná. Co se týče enginu, ten jiný nikdy nebude. To spíše vytvoří veliký upgrade svého – a to proto, že ho mohou plně přizpůsobit jejich požadavkům. Jsem k jejich hrám kritický, protože né vše dělají správně a né ke všemu mají správný přístup (třeba to extrémně dlouhé začleňování nových funkcí, byť je pravdou, že je to z velké části kvůli limitaci současného enginu… ale mohli by zrychlit). Říkat jim nenažranci je extrémně na hlavu. Podívej se na TSW DLC. Vychází neustále další a další, za úplně jiné ceny a… zábava to není na tolik hodin jako v případě ATS/ETS. Navíc detailnost map v TSW není zase tak oslnivé.
Je vidět že se hodně zaměřili na Ameriku. Asi jim vydelava víc peněz než Eurotruck. Začínám zase uvažovat že začnu tu Ameriku jezdit.
Euro Trucky taky nezanedbávaj. Finišujou Balkán a s každým updatem modernizujou část původní mapy.
Jo ale příjde mě že skoro každej pulrok vychází nová mapa na Ameriku. Ale zase je pravda že Evropa je už skoro celá hotová.
Kdyby Heart of Russia vyšlo dle plánu, tak by vlastně Balkán následoval vícemeně v zajetých kolejích vydávání DLC pro ETS2 co se týče časového odstupu. Nicméně je taky brát v potaz fakt, že zatímco v ETS2 SCS vydává DLC ve stylu regionů které jsou velké a často obsahují vícero států, tak u ATS jdou už od začátku vydávání po jednotlivých státech. No a čím více se jde na východ, tak jsou státy menší a tím se dá zkracovat čas mezi jejich vydáním.
doteď ty státy byly velké, nakonec v ATS docházejí k bodu, kdy chybí obě Dakoty a pak začnou vydávat více států najednou, protože jsou rozlohou tak malé, že nemá smysl je vydávat po jednom, ale spíš v balíku po více státech najednou. 😎 každopádně u ETS už taky docházejí k bodu,kdy budou už jen vylepšovat jednotlivé státy, protože díky Balkánu pak už chybí jen řecko a ukrajina,takže se buď zaměří na ETS 3,sever afriky,střední východ nebo budou jen vylepšovat stávající státy
Podle mě žádný ETS3 nebude. Byl by to obrovský podraz na komunitu. Vlastně by jen znova vydali současné ETS2 s trochou obsahu navíc. Podle mě se zaměří na další remake původní mapy, který je ale zdarma a půjdou dál mimo Evropu. Tak jak píšete. Moje velký přání (asi se mi nesplní) je přechod na jiný engine. Současný engine je zoufale zastaralý a pamatuje začátek století. Chci lepší grafiku, chci sníh, chci led apod. Zároveň to umožní třeba střídání ročních období, umožní to rozšíření Skandinávie apod. Já mám SCS strašně rád, ale ten engine je obrovská brzda obou her. Dekády starý engine nelze donekonečna vylepšovat. Snaží se o to, ale nejsou schopni překonat to jádro enginu, které prostě znemožňuje revolučnější skok dopředu. A čím déle to budou ignorovat, tím hůř se jim to pak bude dělat. Financí mají dost, ale zaměřili se vyloženě na nový obsah a různý vylepšování her. Mají skvělou komunitu a věřím, že by pochopila kdyby jim řekli, že teď nějakou dobu nebudou vydávat žádný velký nový obsah (obě hry jsou už teď obrovské) a budou se soustředit na posun celé hry na nový engine, který jim ve výsledku přinese obrovský posun dopředu (pokud to neposerou). Já vím, že není jednoduchý přesunout už existující hru na jiný engine, ale třeba Bohemia Interactive se to s Day Z povedlo velmi dobře. Maj prachy, maj komunitu, maj čas, maj vlastní engine, vlastní know how. Maj všechny předpoklady k tomu vyvinout nový engine, který bude umožňovat portnout tu hru z jednoho enginu na druhý.
S tím enginem svatá pravda. Není nic horšího, než když se na dekády starý engine nabaluje čím dál tím víc balastu, zatímco to pořád používá třeba DirectX 9 jako v případě CS:GO a módu Danger Zone, kde není problém být na pětině FPS co na normálních mapách a přitom GPU nic nedělá. To jsou pak tak strašně špatně multithreaded záležitosti, až je to k pláči. Aby se hra alespoň nějak vizuálně posunula, tak je velkej nárust ve složitosti geometrie, ale tyhle zastaralý APIs si s takovým množství drawcallů neporadí jinak, než že se pár jader vytíží na maximum a zbytek se fláká. Výsledkem jsou „CPU bound“ hry, kde člověku pomůže jen co nejbrutálnější výkon na jedno jádro.
“shaak“ Ještě mě napadá jedna věc. Oni jsou finančně závislí na vydávání nového obsahu, ale mají fakt velkou a skvělou mezinárodní komunitu. Pokud si dostatečně nevěří, že finančně zvládnou přechod na úplně nový engine, ať udělají nějakou anketu třeba. Ať jsou upřímní (umí to) a zeptají se komunity jestli jsou ti hráči ochotní to třeba pomocí crowfundingu zainvestovat. Fakt si myslím, že jim to projde. Jednají s komunitou velmi otevřeně a pokud to podají realisticky, půjde to.
Už kdysi naznačili Kanadu.
Austrálie je taky dost kamioňácký stát.
Ohledně Evropy mě docela zajímá, jaký monetizační koncept mají vymyšlený, až se dostanou do fáze, kdy už by měli jenom upgradovat zadara podle současného…
V případě ATS je Kanada určitě další možnost. V případě ETS podle mě půjdou buďto mimo Evropu nebo cestou měřítka mapy. Ale já osobně prostě chci nový engine, který revolučně změní nejen grafický kabátek, ale možnosti jejich her celkově.
Myslím si, že právě ETS3 bude, stejně tak ATS2. Myslím si, že se na obrovský upgrade enginu zaměří v čase, kdy obě hry budou dostatečně veliké. Jako bonus bude, že vytvoří mapu v jiném měřítku. 1:19/1:20 je strašné rozhodnutí, které vzniklo nejspíše z toho, že potřebovali co nejrychleji vytvořit veliké množství mapy kontinentů. Rign Roll má 1:10, a je to cítit. Je tam mnoho vesnic, na mapu se toho vlezlo mnohem více. Za mě vyjdou nové díly s velikým upgradem, s nějakými očekávanými funkcemi, a s pár remakovanými státy v novém měřítku. Je to logické, protože si za to nechají znova zaplatit, zároveň hráčům přinesou něco, co se opravdu vyplatí znova pořídit. Buďme upřímní, nelze neustále předělávat DLC do nejnovějšího design levelu, stejně tak veliké změny v enginu nebudou možná implementovatelné do staré hry. Stojím si ale za tím, že by se měli držet svého engine řešení, protože jim nabízí naprostou svobodu… jen to chce pořádný upgrade.
Oni nový, respektive vylepšený engine chystají. Alespoň dle Pavla Šebora (CEO) v rozhovoru pro Vortex nedávno. Měl by umožnit přechod na DX12 i Vulkan jestli si to vybavuju správně, lepší antialiasing, podpora využití více jader atd. Což jim umožní spoustu inovací. Doporučuji ten rozhovor shlédnout.
Ano, ve Vortexu, ale také to zmínil na release streamu Oklahomy. Rozmluvil se o práci truck týmu (přijde mnoho nových tuningových dílů na stávající trucky), ale také se rozmluvil o enginu. Dle jeho slov to vypadá na pozdní podzim, alespoň jsem to tak pochopil. Je to i logické, protože prosinec je pro ně měsíc, kdy odpočívají. Je blbost vydat nový update enginu 20. prosince, protože chyby by pak do ledna nikdo neopravoval. Ale také je třeba krotit očekávání – zmínil, že přijde lepší vyhlazování, nové skyboxy, bude lepší optimalizace, ale dle mého odhadu většina funkcí přijde až dlouho poté, kdy je začnou na nový engine vytvářet. Věřím, že některé už jsou rozpracované (špína na tahačích).
Souhlasím s vámi, že by se měli držet svého enginu, ale nesouhlasím, že by měli udělat jeho pořádný upgrade. Ten engine pamatuje minulé století a původně vůbec nebyl určen pro truckové simulátory. Oni 20 let improvizují a nabalují na to původní jádro kde co. Respekt, že jim to všechno pořád drží pohromadě, ale pokračování v tomhle stylu nejde dělat donekonečna. Nejvíc je to znát v tom, že se záměrně vyhýbají sněhu, ledu, extrémnějšímu počasí, lehkému damage modelu apod. Ten engine to prostě neumí a nejde to tam rozumně naroubovat. Maj skvělou a velkou komunitu, která je podrží. Pokud si nevěří, že finančně zvládnou přechod, ať si řeknou o podporu. Dostanou ji, tomu věřím. Ta hra pro revolučnější změny potřebuje nový engine a pokud se jim to povede, můžou to poté teoreticky prodat i jako ETS 3 a ATS 2. Ale cokoliv menšího bude zrada na komunitě.
No jo, HoR nevydali z politických důvodů. Proto se zdá, že se na hru kašlají… přitom jen nečekali, že se stane to co se stalo.
pro oboje vychazeji aktualizace podobne akorat kvuli jednomu problemu se rozhodli nevydat rusky dlc jako protest vuci tomu co se deje, takze tam vznikla mensi mezera