Aktualizace (15:10):
Nvidia už přinesla oficiální oznámení. Přestože se nejprve předpokládalo, že bude RR exkluzivní pro RTX 40, opak je nakonec pravdou. Technologie bude dostupná i na kartách řady RTX 30 a 20.
Původní článek:
Upscalovací technologie DLSS si ušla velký kus cesty. Zatímco první verze z roku 2019 měla spoustu problémů, většinu z nich opravilo výrazně vylepšené DLSS 2, jež vyšlo o rok později. Loni jsme se pak dočkali DLSS 3, jež sice nepřineslo výrazné vylepšení upscalingu, ale zato je jeho součástí úplně nová technologie Frame Generation, jež dokáže generovat „falešné snímky“ a zvýšit tím plynulost herního zážitku za cenu vyššího input lagu. Ani ne rok od této velké verze Nvidia představuje DLSS 3.5, další upgrade, který přináší úplně novou technologii.
Ačkoli v době psaní článku zatím nedošlo na úplně oficiální oznámení, magazín Videocardz pustil do světa popis i doprovodné obrázky přímo od Nvidie, takže už asi nebudeme čekat dlouho. Novinkou DLSS 3.5 je technologie Ray Reconstruction (RR), tedy rekonstrukce paprsků, jež má přinést lepší vizuální kvalitu ray tracingu. Ten totiž ve hrách může trpět na různé šumění a další artefakty, které se snaží potlačit různé denoisery, ale ne vždy úspěšně. RR má zastat jejich funkci, ale mnohem lépe. Na porovnání DLSS 3.5 (DLSS 2 + Frame Generation + Ray Reconstruction) s nativním rozlišením se můžete podívat níže.
Nvidia se chlubí tím, že DLSS 3.5 trénovala na pětkrát větší porci dat než DLSS 3. Má zahrnout data z enginu, umí rozpoznat různé druhy ray tracingu a odlišit dobrý pixel od špatného. Nevýhodou každopádně bude, že nejspíš půjde o exkluzivní technologii pro řadu RTX 40, byť to zatím není potvrzené.
Přestože má jít o technologii zaměřenou na lepší vizuální kvalitu, měla by nabídnout i lehké navýšení výkonu, viz porovnání od Nvidie níže.
DLSS 3.5 má do prvních titulů dorazit letos na podzim, konkrétně se podívá do her Portal with RTX, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty a Alan Wake 2. Zároveň zamíří do programů Omniverse, Chaos Vantage a D5 Render.
To se divím, že to pustili i na starší řady. Každopádně frame generation ať si nechájí, po rozboru od DF bych to fakt nechtěl. Třeba ve Spidermanovi to dělá strašněj bordel.
Dobré, ale ještě by to chtělo ukázat snímky z SR+RR pro 20xx a 30xx řady.
To je mrdička, konečně to začíná dávat smysl a vypadat k světu.
Oukey a bude pro rtx 20.. a 30.. i frame generation nebo jenom ten RR dik za odpoved
Frame Gen zůstává exkluzivní pro RTX 40.
Dlss 2.0 ještě beru,ale FGčko má takovej imput lag,že si to můžou strčit za klobouk!
Takže DLSS 3.5 bude pro všechny RTX, ale 3.0 jako takové ne? To není vůbec matoucí.
Matoucí to rozhodně je. Zatímco DLSS 1 a 2 totiž byly verze té upscalovací technologie, od trojky nahoru je to jakési označení balíku několika funkcí. DLSS 3 byl upscaling + Frame Generation + Reflex, 3.5 k tomu ještě přidává Ray Reconstruction.
Mimochodem samotný DLSS upscaling má svou verzi 3 a výše, ale stále se většinou označuje jako DLSS 2.
Pecka, moje 12GB RTX 3060 bude ráda
mora rtx 3090 24gb sa za tvoju pomodli
Nice, držím palce.