První recenze na masivní RPG Starfield od Bethesdy jsou tady a spolu s nimi i video od Digital Foundry. Oliver Mackenzie otestoval verze pro Xbox Series X i S, aby zjistil rozdíly v detailech, rozlišení a samozřejmě otestoval snímkovou frekvenci.
Na první pohled se podle Olivera mohou obě verze jevit poměrně podobně, ale pod povrchem se skrývá několik rozdílů. Na Series S má hra nižší vykreslovací vzdálenost, vegetaci a horší stíny či odlesky. Na některých místech pak titul nevypadá sice hůř, ale zkrátka jinak.
Největší rozdíl je samozřejmě v rozlišení. Na obou konzolích hra používá pro dosažení cílového rozlišení upscaling pomocí technologie FSR 2 od AMD. na Series X je to ze 1440p do 4K a na Series S z 900p do 1440p. Upscaling není úplně dokonalý, FSR 2 může vytvářet aliasing či shimmering, ale hra údajně na 4K televizích či monitorech vypadá velmi dobře.
Co se týče výkonu, už dopředu jsme věděli, že Starfield míří na 30 FPS, a to na obou zařízeních. Dobrou zprávu ale je, že je snímková frekvence velmi stabilní bez jakýchkoli propadů, tedy až na dvě lokace. Konkrétně jde o velká města New Atlantis a Akila, která jsou nejspíš na procesor v konzolích příliš. Narazíte v nich totiž na občasné propady FPS, a to od těch mírných až po docela značné. Může se stát dokonce to, že se hra na sekundu vyloženě zastaví a frame rate spadne na nulu. Nemělo by jít naštěstí o nic častého a na takové problémy skutečně narazíte specificky jen na těchto dvou místech.
Nepříjemné pak ale mohou být ještě loading screeny, kterých je podle všeho opravdu hodně, a ačkoli nejsou nějak zvlášť dlouhé, pořád dokážou zážitek narušit.
Starfield is a great day one experience, with solid performance and excellent visuals across both of its console platforms. https://t.co/XaK4oqfIMf
— Oliver Mackenzie (@oliemack) August 31, 2023
Snad to pojede slušně na PC. To se dozvíme už brzy.
4K nemusim to same ray tracing normalni pc master race hraje na ultra detajly ve 1080p nebo 1440p bez motion blur s vyhlazovanim krasně ostrej obraz ! s 60 a více fps !
To si dělaj prdel? Koho zajímá 30 FPS? 60 stabilních je základ, ale lepší víc. Tak to hodně štěstí s takovým přístupem. 720p s vyhlazováním bych zvládnul, 30 FPS určitě ne.
720p s vyhlazovanim? S tema vsemoznejma partcl efektama to je slusnej, kostickovej masochismus 🤣
Alespoň vidíš, jak zoufalej bych byl!
Souhlas u FPS her je ideál až tak 100+ FPS.
Relativně stabilních 30 FPS Rok 2023….
Nj potreba – 4k, technologicky kvalitni grafika, mega svet, xxx dalsich pozadavku… co cekas na krabici za 11t… radeji se zamysli
Ono to plati i pro pc master class, ktera je v techto ohledech snad jeste horsi…
Neustaly recicky a narky… jo, nekdy je to k veci, ale kdybys hral v 90-satkach, tak nadhled zafunguje lip
uz zhruba 15 let kazda generace konzoli slibuje, a porad se nic nedeje…a lidem je to jedno, ze screenshotu prd poznaji
Hry jedou na konzolích na 60fps od pradávna. Vývojáři jsou jen leniví v optimalizaci, však to vidíš na většině her na pc.
Protože ten výkon se pořád cpe do většího rozlišení , raytracingu a blbůstek. Frame rate až na posledním místě, hlavně aby to hezky vypadalo.