Vydání příběhové rozšíření Phantom Liberty pro Cyberpunk 2077 se pomalu blíží a spolu s ním dorazí i obrovský update pro základní hru. Kromě překopání některých systémů či opravy chyb se hráči mohou těšit také na lepší využití hardwaru.
Lead Scene Programmer Filip Pierściński na Twitteru napsal, že hra nově dokáže nativně využít 8 jader se zapnutým simultánním multihreadingem (u Intelu hyperthreadingem) a očekává se na všech jádrech využití okolo 90 %. SMT/HT doporučuje Pierściński nechat zapnutý v případě, že má váš procesor maximálně 8 jader, pokud ale více, bude údajně lepší ho vypnout.
Především však říká, že byste si měli zkontrolovat chlazení a zkusit nějaký benchmark na zjištění stability systému, například Cinebench. Vyšší využití totiž samozřejmě bude znamenat také vyšší spotřebu a více vyprodukovaného tepla. Především aktuální generace Intelu má opravdu vysokou spotřebu, takže není vyloučeno, že může dojít k thermal throttlingu. Ale budeme si muset počkat na první testy.
Phantom Liberty a update 2.0 vychází 26. září na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
Before release CP2077 2.0 and PL please check conditions of your cooling systems in PC. We use all what you have, so workload on CPU 90% on 8 core is expected. To save your time please run Cinebench or similar and check stability of your systems 😉https://t.co/TWOAkP0ONu
— Filip Pierściński (@FilipPierciski) September 11, 2023
Je to trochu mimo téma, ale tuší někdo jestli se rozbijou mody až vyjde update 2.0? Mám teďka trochu víc času, tak jsem si říkal, že si konečně CP poprvé zahraju, ale právě čekám na ten update ať to nevyjde když budu v půlce kampaně.
Aha, takže stejná hra, stejný engine, ale vyšší nárok na cpu. Tenhle rok s každým měsícem překvapuje více a více.
Tady je fakt vidět, jak se na PC absolutně chčije!
Tim tučným tvoje frustrace nabývá na úplně jiné rozměry a perspektivy, které byli dřívějšímu člověku skrývány a utajovány.
Opět jsi nás pozvedl na vyšší úroveň bytí za což jsme ti nesmírně vděčni.
A toto nezůstane očím CDprojektu skryto.
Děkujeme
To ale nejsou vyšší nároky, ne? Jenom říkají, že ten kdo má osmijádro je dokáže využít na „plno“ protože u her bývá zvykem, že většinou více jak 4 (nebo dokonce 2) jádra pořádně nevyužijí. V tomhle ale nejsem zběhlý, klidně mě někdo opravte.
Ta hra má ale vyšší nároky.
Původní Cyberpunk má v doporučených požadavcích Intel Core i7-4790 or AMD Ryzen 3 3200G
Phantom Liberty Core i7-12700 or Ryzen 7 7800X3D
Stejně tak vzrostly požadavky na RAM a grafickou kartu.
Mám už starší pc a Cyberpunk se sníženými detaily byl hratelný. Počítám, že po tomhle updatu už budu mít smůlu.
Tak doporučené požadavky se mohli změnit, protože původní Cyberpunk neměl Path tracing (přidán později), takže třeba je teď upravily.
Takže u svýho 16 jádra (Ryzenu 7950x3d) to budu muset někde povypínat jo. Tak aspoň, že přidali podporu pro 8 jádro, když už nic. Snad se to projeví na vyšších fps a počítali i s X3D verzemi cpu.
a proc kupujes 16 jadro na hry ?
A kdo rika, ze ho mam jenom na hry? Ten procesor je univerzalni jak na hry, tak na praci.
Na ty 16 jádra jsou myslím mody kvůli optimalizaci.
Rozhodujici bude beztak vykon gpu…
Jako vždy takže 50% PC Masters stejnak v háji s 4gb grafikama za 2K co mají XD
furt ale hrajeme na klávesnici a myši což je ta nejvíc výhoda☺️☺️
Medysen – miluju lidi jako jsi ty. Přijdete s tak blbým argumentem že zabijete celou diskuzní větev…
A co dál u toho hraní na PC děláš ? Koukáš na monitor a sedíš ?
zahraj si semnou CoD na pc který to potahá na 30 fps a já budu na “znevýhodněném” ovladači na konzoli s aspoň 60 fps … (obě konzole už jdou přes 60 ale nechtěl jsem tu pcčkáře zvedat ze židlí)
Tak asi ke tvojí logice
Je jedno na čem hrajeme jsme hráčská komunita tvl proberte se a jako komunita bychom měli dát spíše korporátům najevo že ty hovna žrát už nechcem než se tu handrkovat mezi sebou….
Vývojář netvrdí že až update přinese vyšší využití hardware. Je to jen upozornění pro lidi co se chystají s vydáním updatu rozehrát. Jinak Cyberpunk už dávno využívá 8 a víc jader. Digital Foundry používají Cyberpunk jako benchmark toho jak má vypadat efektivní využití moderních procesorů. Naposledy třeba ve Starfield videu (který v tom selhává). U mě Cyberpunk dokáže využít 5800X3D už leta. Red Engine je na moderních (nePS4..) platformách skvěle odladěn.
Skutečně se mluví o vylepšení. Jinak samozřejmě vím, že DF Cyberpunk ukazuje jako příklad ideálního využití procesoru a to stále platí (oproti mnohým jiným hrám je to orbovský rozdíl), ale nyní by to mělo být ještě lepší. Pokud vím, tak na 90 % procesor určitě využitý není, vždycky je co zlepšovat.
„We use all what you have, so workload on CPU 90% on 8 core is expected.“ We use. Používáme, už v současné verzi. Nebo někde jasně říká že to vylepšení přinese až update? Využití přes 90% mám už nyní, bez updatu.
Myslí až tu verzi 2.0 , jen to blbě frázoval .. jinak opět pokud má člověk 12+ jader tak doporučují vypnout HT/SMT i po patchi … ach jo
Asi to myslel tak, že oni už používají verzi 2.0. a jenom ladí zbytek než to vydají.