Microsoft uzavřel partnerství se společností Inworld AI za účelem začlenění umělé inteligence do vývoje videoher. Generativní AI má pomoci vývojářům s přípravou charakterů nebo psaním dialogů a úkolů. Mnozí vývojáři krok vydavatele kritizují, protože podle nich omezí kreativní proces a může vést ke ztrátě pozic.
„Chceme vývojářům pomoci snáze realizovat jejich vize, zkoušet nové věci, posouvat hranice dnešních her a experimentovat s cílem zlepšit hratelnost, propojení s hráči a mnohé další,“ píše Haiyan Zhang, generální manažerka Xboxu pro AI ve hrách.
Partnerství má přinést nástroje, které pomohou vývojářům jednak v první fázi, kdy podle slov Zhang poskytnou prostor pro nové nápady, jednak později při generování dialogů, příběhů a úkolů.
Na plány Microsoftu se okamžitě snesla kritika herních vývojářů. Ohradil se třeba Clay Murphy, scenárista nedávno vydaného Alana Waka 2: „Opravdu potřebujeme stávku herních scenáristů. Hádám, že tato ‚podpora‘ bude mít za následek i méně pracovních míst pro scenáristy a výtvarníky. Nevím, proč si myslí, že z toho budeme nadšení po roce masivního propouštění.“
I’m guessing this “empowerment” will also result in less positions for storytellers and artists. Not sure why they think we’d be excited about this after a year of massive layoffs.
— Clay Murphy (@yourpalclay) November 7, 2023
„Zdrcující. Microsoft umožňuje studiím šetřit a propouštět další talentované lidi. Pokud by někoho zajímalo, kvůli čemu byly všechny ty stávky v Hollywoodu, jsou to v podstatě takovéhle věci. Studia se budou snažit nahradit co nejvíce lidí umělou inteligencí, pokud jim to dovolíme,“ napsal Stephen Rhodes, narrative director Iron Mana vznikajícího v Motive.
Disheartening. MS empowering studios to cut corners & layoff more talented people.
If anyone is curious what all the strikes in Hollywood have been about, it's pretty much stuff like this.
Studios will try & replace as many people as possible with AI tools if we let them. https://t.co/zWdWTj1BF9
— Stephen Rhodes (@Rhodes_Writes) November 6, 2023
„Chceme vývojářům pomoci…“ a přitom vývojáři nadávají. Protože většina ví kam to od té „pomoci“ povede dále. Ale odstoupí od toho Microsoft? Určitě ne, protože chtějí spíš ulevit svým peněženkám. Když si někdo chce pomoc nějakým nápadem, tak prostě použije ChatGPT a zbytek si udělá sám. Proto se na tu pozici hlásí protože ho baví realizovat své nápady.
Fuj. Už nejen automaticky generované prostředí ale i postavy a dialogy. Bezduchý antikreativní hnus. Hlavně ušetřit, protože megakorporát má málo penízků.
Problém je, že tyto generované dialogy zní strašně roboticky, viz. třeba mod do Skyrimu, kde něco řeknete a AI reaktivně odpoví, ale všechno to zní tak nepřirozeně a faktoidně, AI jen přeříkává informace v té nejnudnější podobě, prostě v tom není srdce a duše a je to znát.
Už dialogy ve Starfieldu vyvolávají podezření že je dělala umělá inteligence…
Myslím, že Microsoft vygenerovanými dialogy všechny hráče, tak říkajíc, „chytne za srdíčko“.
AAA herní produkce právě toto potřebuje. Je třeba těch her vyblít co nejvíc a co nejrychleji. A ušetřit.
„…zkoušet nové věci, posouvat hranice dnešních her…“
Konvoluční neuronové sítě učené z dat stažených z internetu jsou všeobecně známé tím, jak „zkoušejí nové věci“ a „posouvají hranice“….