Společnost Valve se rozhodla zamezit dokončení dvojici známých komunitních projektů. V první řadě se jedná o modifikaci s názvem Team Fortress: Source 2, která vznikala od roku 2021. Její autoři se snažili předělat populární akci do modernějšího Source 2 enginu.
Druhým komunitním titulem je demake nazvaný Portal 64, o kterém jsme vás před nedávnem informovali v samostatné novince. Jde o port prvního Portalu pro konzoli Nintendo 64, který se pár dní dozadu dočkal bezplatného vydání několika prvních úrovní.
Autor Portalu 64 James Lambert i vývojáři modifikace Team Fortress: Source 2 se po upozornění společností Valve na porušení autorských a licenčních práv rozhodli práce na svých projektech ukončit.
Valve have also asked Portal 64 developer to take the project down because it depends on Nintento's proprietary libraries. pic.twitter.com/vWgLcnRrQ7
— SteamDB (@SteamDB) January 10, 2024
Takže pro autory vlastně vykoupení. Už se s tím nemusejí dalších x let paplat a při tom mají svědomí čisté – projekt nevzdali, neutekli! Konec dobrý, všechno dobré.
Jako že ty své projekty dělali z donucení a teď jsou celí šťastní, že toho museli nechat? Jinak ti chutná…?
Ne, je to založeno na přímém vyjádření vývojáře Portalu 64.
https://www.youtube.com/watch?v=AdBzok8GjA0
P.S.: Děkuji za zeptání. Chutná mi dobře.
Dobře, když odhlédnu od toho, že je to hodně diplomatické prohlášení, tak pořád tady zbývá ten druhý tým, který dělal na TF:S.
Jinak řečeno, když musíš zahodit stovky hodin práce, tak těžko budeš mluvit něco ve smyslu – konec dobrý, všechno dobré…
Tak u Portalu64 je to jasný. Nintendo jen čeká až to týpek vydá aby ho mohli zažalovat za používání jejich knihoven a Valve mu zachránilo úspory. U Team Fofrstress portovali a distribuovali assety patřící Valve bez povolení takže je v podstatě ukradli. Ale vzhledem k tomu jak je to napsaný tak bych si ověřil jestli to jde opravdu z Valve protože napsat že jste zmocněnec někoho a nijak to nedoložit může prakticky každý. Bohužel na tweetu není vidět adresa odesílatele takže třeba to vážně přišlo od nich.
Velice zvláštní chování od Valve. Osobně si myslím, že se jedná pouze o náhodu, že tyto dva projekty existovaly ve stejnou dobu, jelikož:
Jeden redditor napsal zajímavý komentář, který dává celkem smysl, pokud si vzpomenete na kauzu ohledně, tuším, Dolphin emulátoru na Steamu. „As per his Patreon post, the issue isn’t Valve being concerned for their copyright. Rather, Valve were apprehensive about Nintendo’s official N64 SDK (libultra) being used for the project and the chance that could cause problems for Valve from Nintendo’s side.“
Co se týče TF2, že by Valve za dveřmi konečně po těch letech kuchtil pořádný update pro TF2? Komunita je celkem velká a živá a již dlouho se doprošuje Valve o nějaký náznak toho, jestli je TF2 ještě vůbec zajímá. Koneckonců prachy jim to určitě pořád nějaký generuje, takže takový soft relaunch a přechod na source 2 podle mě není úplně od věci. Například v minulosti Valve ukončil také fanouškovský remake CSGO v Source 2 enginu a rok poté oznámili CS2. Takže 👀👀👀
Zvlastni chovani od Valve? Tohle je spolecnost, ktera vlastni prava na vsechno co se tyce jejich produktu. Pokud si nejaky fanousek usmysli, ze udela port z Source 1 na Source 2 a vyda to, tak je to jeho problem. Mel se nejdrive domluvit s Valve tak jako treba to udelali lide za Black Mesa, ktery byl oficialne schvaleny. Tohle neni cisty mod, ktery by Valve v poradku povolilo, ale tohle je naprosto predelana hra. Dobry priklad je taky Portal Reloaded, ktery nepredelava vubec hru, jen je to ciste mod.
Co se tyce TF2, komunita je „velka“, ale taky vice nez polovina z tech lidi jsou boti. Co jsem se to pokousel hrat nedavno tak je to celkem dost nudna hra po hodince.