Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 je už chvíli prezentováno jako titul, který hráči nabídne řadu možností jak řešit určitý problém. Alternativy dostanete také v momentu, kdy se rozhodnete pustit s nepřáteli do boje. Podle nejnovějšího blogu tvůrců se můžete těšit až na tři herní styly. První bude orientovaný na tichý formát, v jehož rámci budete odstraňovat své nepřátele pěkně potichu. V rámci druhého se s vaší postavou zaměříte na maximální využití její rychlosti a zvířecích reflexů během brutálních kontaktních střetů. Třetí pak bude stát na myšlence toho se bitce vyhnout. Jak to však bude vypadat v praxi uvidíme až po vydání.
Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 má dorazit ještě letos na PC, PS5 a Xbox Series X/S.
Alex Skidmore, Project Creative Director at @ChineseRoom is back to talk about Bloodlines 2's game pillars. For DD#1 he talked about the first pillar "Feel like a Vampire" and today we continue with the second: "Visceral, Immersive Combat". 👊
Read more: https://t.co/Y3mNXR8cWl pic.twitter.com/6Pu29JactY
— Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 (@VtM_Bloodlines) January 24, 2024
Já se dost bojím, co nakonec dostaneme. Hlavní postava je pevně daná, jmenuje se Phyre, má v hlavě dalšího člověka, tudíž mi hned naskakuje podobnost s CP77. Roleplay pro mě zní zatím jako skoro nulovej, bude to protkaný zas politickejma agendama vývojářů (tím neříkám, že bych byl proti něčemu společnému např. s LGBT+ , ale oni nebudou schopný to tam dát tak, aby to zapadalo a dávalo smysl.) Zatím nám v podstatě ukazovali hlavně combat, kterej působí dost genericky a jednoduše (tam se snad mýlím), žádné ranged zbraně, ta atmosféra na mě vůbec nijak upírský nepůsobí. Dialogy z ukázek taky zněly docela bídně a to, že to studio nemá zas ani tak velkou zkušenost s podobným žánrem (něco takového dělají v podstatě poprvé) a jejich portfolio není bůh ví co, tak jsou všechny moje naděje skoro pryč. Uvidíme no, přál bych si, aby to bylo nakonec dobrý, ale nevěřím tomu moc.
Také se toho dost bojím no, ale snažím se věřit v to, že to dobře dopadne.
Tak World of Darkness byl vždy, už v době svého vzniku, dost progresivní a v 90 letech i byl vnímán některými jako hra pro „vyvrhely“ a exoty i v DnD komunitě, přece jen spousta lidí za ním stojící patřila k LGBT+ komunitě a byla to tak nějak pro ně. Proto taky téma nadpřirozena, skrývaní se před společností „normálních“ a celkově i samotní upři, kteří mají hodně homosexuální a sexuální podtext a mnoho spisovatelů s nimi tohle spojila. Takže tady asi pokud někomu podobný směr vadí, nebude to úplně pro ně obzvlášť když to stojí na 5 edici, k tomu světu to prostě ale víceméně patří a nelze jim to vyčítat dle mě. Samozřejmě i to se dá přestřelit a pokazit, jen samotné téma nezaručí jeho dobrou aplikaci ani nedělá dobrý příběh.
Což je celkově problém, když se člověk podívá kdo za tím stojí, takže tady se hodně bojím předně o hratelnost.
Jako ale velký fanoušek toho světa, co už v něm hraje s přáteli už přes 20 let, a poznal díky tomu spoustu fajn lidí, budu doufat že se to podaří a zrodí se stejná legenda jako první Bloodlines.
Právěže já ty témata beru úplně v pohodě a líbí se mi, když jsou ať už ve hrách či ve filmech dobře využitý. Čeho se bojím je, že nám to tu budou předkládat strašně umělé a na sílu. Ale tak uvidíme. Jinak mě samozřejmě taky víc trápí samotný gameplay a roleplay, který zatím působí dost, že tam vlastně není.