První Zaklínač se do paměti hráčů vryl řadou různých prvků. Nejeden si ho bezpochyby pamatuje pro velmi specifický soubojový systém. Většině však utkvěl v paměti mimo jiné i kvůli erotickým kartičkám, které jsou zkrátka něčím, nač se zapomíná těžko. Pokud patříte mezi jejich fanoušky a zároveň se těšíte na remake prvního dílu trilogie Zaklínač, tak pro vás nemáme úplně pozitivní zprávy. Generální ředitel studia Fool’s Theory Jakub Rokosz, který na remaku pracuje totiž v nedávném rozhovoru prohlásil, že je třeba analyzovat některé prvky a následně vyhodnotit, které z nich jsou zastaralé a jaké naopak vyloženě špatné.
Zatímco soubojový systém spolu s kamerou je možné zařadit do kategorie zastaralých prvků, mezi ty špatné se zařadí erotické kartičky. Je tím pádem velmi nepravděpodobné, že se jich dočkáme, protože doba se zkrátka mění. Stejně tak může komunita počítat s tím, že zmizí uzavřený svět a namísto něj obdrží otevřenější formát poháněný Unreal Engine 5. Zachován pak pravděpodobně bude v celé své kráse příběh. Jak nakonec vše dopadne je ovšem aktuálně víceméně ve hvězdách, protože remake Zaklínače v tento moment nedisponuje trailerem ani ukázkou z hraní. Je tím pádem možné, že ve finále vše dobře dopadne a komunita se dočká všeho, co měla u prvního Geraltova dobrodružství tak ráda.
The Witcher remake dev pledges to "remove" the parts that "are simply bad," and I think I know what's first on the chopping block https://t.co/m7Jp6CgApr
— GamesRadar+ (@GamesRadar) January 30, 2024
Ten otevřený svět by byl fajn hlavně ať tam dají normální soubojový systém ten v jedničce byl hrozný 😂
Den po vydání už na to bude mod.
Opravdu hrozná ztráta a to jsem doufal, že s těmi kartičkami budu hrát pak nějakou verzi waifu gwentu
Škoda, kartičky byly fajn. I když se Geralt při jejich sbírání změnil v sexuálního maniaka s náběhem na sňatkového podvodníka.
Prvního a druhého Zaklínače jsem nikdy nehrál, třetí díl je ale pro mně jedna s nejlepších her co jsem hrál. Na remake prvního dílu se moc těším.
To je škoda, rozhodně doporučuji si obě hry zahrát. Každou chvíli jsou ve slevě a jestli považuješ třetí díl za možná nejlepší hru, budeš se u prvních dvou královsky bavit.
Já to zkoušel, ale už dvojka mi přišla hodně zastaralá a nevydržel jsem u toho.
Já hrál před lety jedničku. Asi 20 minut a už se k tomu nevrátil a řekl si, že nebudu zatím hrát žádné pokračování, dokud nebudu mít ukončenou jedničku. Remake mě potěšil, ale jelikož to není plnohodnotná jednička, bude mi muset jednou stačit ta stará verze.
Erotické kartičky jsou špatné, nekorektní, hlavně je důležité ESG. To je k smíchu. Nejde o ty kartičky, ale o to, že to naznačuje, jakým způsobem směrem se to bude pravděpodobně ubírat. Neboli „Adapted for a modern audience“. Všichni víme, co to znamená.
Však v jedničce si ten sex s žennskejma sbíral jak pokemony. Za mě lepší když tam daj normal romance i s cutscenama jako bylo ve dvojce a trojce. Ani jich nemusí být tolik jako kartiček ale hlavně pořádně udělaných.
No a co jako? Všechny chytit máš. Fakt začínám nesnášet tuto dobu. Nedivím se, že každej druhej má psychické problémy a potřebuje léky (říkám jako někdo co má společného se školstvím). Nechápu tuto půl generaci a doufám, že s mejma dětma bude vše už v normálu….
Tak nikdo tě je přece sbírat nenutil…
Tie kartičky bol tiež jeden z krásnych detailov jednotky. Bol to taký medieval playboy kde najviac si spomínam na Vesnu Hood. Toľko tu hru už spomínam, že mám chuť sa do nej znovu pustiť.
V podstatě vymažou hetero ale nepochybně tam nacpou LGHDTV+ protože mít rád prsa je nemorální pokud je nemáte taky a to bez ohledu na to jestli díky absenci chromozomu Y, tabletkám nebo skalpelu protože dnes je v módě popírat evoluci.
Ešte krásny detail, ktorý dotvára atmosféru tohto univerza je pre mňa určite aj glagolika. Spomínam si ešte, že keď človek išiel odtrhnúť lístek bílej myrty, tak vyplašil vtáčika, ktorý vyletel z kríkov. Degustovanie rôznych druhov pálenky takisto nebolo špatné.
Upřímně se trochu bojím kolik změn v tom udělají. Soubojový systém bych určitě změnil (byť mi nepřišel tak strašný) a kartičky jsou spíš jen taková nostalgická věc. Ale třeba ten uzavřený svět rozdělený na kapitoly mi bude chybět. Když se podívám zpětně, tak většina RPG her se snaží být hrozně velká a natahovaná, což nakonec může více uškodit než zlepšit. A vzhledem k tomu, že ta místa se odemykala spolu s postupem příběhu, příjde mi nepravděpodobné, že zůstane beze změny.
Jednotka je číra nostalgia, ktorá zreje ako dobré víno presne tak, ako je napísane na pôvodnej originálke. Jednotku nemusí človek ani hrať pokiaľ sa mu už nechce. Stačí len zapnúť hru, pozerať scenériu s nekonečným dažďom, počúvať parádnu dobovú muziku, legendárne hlášky v českom dabingu a nasávať tu neprekonateľnú atmosféru. Tie kartičky boli úplne v poriadku. Mám pocit, že takéto hry už dnes nevychádzajú.
Hlavně ať zachovají tu temnou středo/ východoevropskou atmosféru. Třetí díl byl skvělý, ale ze světa jsem měl víc pocit stylu západního světa. Věřím, že autoři vytvoří parádní hru a kdyby se to náhodou nepovedlo, je tady stále původní verze, která je i dnes dobře hratelná. Pamětníci si jí rádi zahrají (i s tím špatným, ale kultovním dabingem) a novým hráčům určitě remake sedne, pokud tedy mají rádi třetí díl. Sám se na předělávku těším a to považuji původní jedničku za nejlepší díl série.
Osobně mám v případě třetího dílu dost problém s tím, že se dost zapomnělo na elfí linku. Takže doufám, že se v remaku podaří zachovat všechny příběhové prvky. O atmosféru se však také trochu obávám, protože někdy se na ní během vývoje zkrátka zapomene.
Ja som nemal pri treťom respektíve pri žiadnom diely viac pocitu štýlu západného sveta. Práve naopak. Odlišnosť som vnímal iba zmenou enginu. Aj keď tým môže byť myslene hocičo. Vernosť dobovej atmosféry alebo západný stredoveký svet. Ja som vždy bral toto univerzum ako akúsi alternatívnu verziu stredovekej Európy, na rozdiel od iných fantasy svetov. To znamená, že okrem slovanskej alebo stredo/východo európskej atmosféry je súčasťou tohto sveta aj keltsko-nordická atmosféra alebo južanská stredomorská atmosféra. Práve to sa mi na tomto univerze tak páči a práve trojka to nádherne zdôraznila odlišnou (ale vždy rovnako intenzívnou) atmosférou Bělosadu, Kaer Morhenu, Skelige či Toussaintu. Možno si mal na mysli práve toto.
Ani u dvojky?
U dvojky trochu možno áno, ale u trojky vôbec. Ale to je možno aj tým, že v Sapkowského svete sú vyslovene krajiny aj s názvoslovím, ktoré by mali mať odlišnú atmosféru. Mňa asi trochu pletie práve toto. Každopádne nič to nemení na tom, že takú tu doslova domácu dobovú atmosféru (je jedno ako to nazveme) dokázali pre mňa vytvoriť jedine Zaklínač a Kingdom Come.
gerhart:
Díky moc za Tvoje komentáře. Dal jsem ti palec nahoru, jsem rád, že se tu opět objevil někdo se kterým se dá slušně diskutovat. Ve spoustě toho co jsi napsal máš pravdu, ale stejně mám subjektivní pocit, že atmosférou je první díl oproti zbylé sérii jako úplně jiná hra. S Kingdom Come jsi mi také udělal radost, ale ještě bych doplnil hry, které se té naší středo/ východoevropské atmosféře také přiblížily. Namátkou Metro, Stalker, Pathologic, Flahpoint (ArmA), Gothic a určitě bych našel i další.
Áno už tomu rozumiem lepšie. Samozrejme jednotka ma neprekonateľnú atmosféru (podhradie, Wyzima, breh jazera). V podstate každý jeden diel bol veľmi špecifický, ale pritom vždy človek cítil, že je to od toho istého štúdia. Jednotka bola postavená na inej technológií ako dvojka a trojka no a tá nová chystaná trilógia by mala zase bežať na UE5. Je zaujímavé sledovať či výslednú atmosféru ovplyvňuje viac zmena technológie alebo samotné štúdio. Chýba tu trochu kamarát Corvus, ktorý odišiel z týchto diskusii minulý rok. Práve on mi raz spomínal, že si nie je veľmi istý, čo prinesie prechod z obľúbeného Red Enginu na UE5 pri tej novej Zaklínačskej trilógii Polaris.