Ve čtvrtek padlo embargo na očekávané RPG Final Fatnasy VII Rebirth, druhou část trilogie remaků oblíbeného sedmého dílu této slavné série od společnosti Square Enix. A kromě klasických recenzí jsme se samozřejmě dočkali i technického rozboru od Digital Foundry, byť trochu kratšího, než jsme zvyklí, především kvůli omezení toho, co se mohlo ve videích ukázat.
Oliver Mackenzie každopádně probral to podstatné. Jak už víme z dema, hra nabízí dva režimy: Quality a Performance. Dobrou zprávou je, že frame rate je v obou velice stabilní, a přestože může dojít na pár dropů, nemělo by to být nic značného. Quality tak přináší stabilních 30 FPS a Performance 60 FPS.
Horší je to ale s vizuálem, který je, stejně jako u předchozích Final Fantasy, poněkud nekonzistentní. Mackenzie vypichuje výborné cutscény či propracované modely postav. Slabší je to však, co se týče detailů některých assetů, především kamenů a dalších objektů v exteriérech.
Nasvícení podle Mackenzieho také není nejlepší a stíny často doskakují až ve velmi blízké vzdálenosti, jinak nejsou příliš detailní či úplně chybí. Pozitivní zprávou v tomhle ohledu je, že lokace z dema se zdá být nejméně propracovaná a postupně se dostaneme do výrazně hezčích a barevnějších lokací, kde už ani problémy nejsou tak velké.
Co nicméně zůstává, je problém s kvalitou obrazu. Z hlediska nastavení jsou oba režimy prakticky identické, ale rozdíl v rozlišení je patrný už na první pohled. Graphics je interně na nativním 4K či lehce pod, Performance mezi 1080p a 1440p. Problémem u Performance režimu už v demu byl, že působil extrémně rozmazaně, mnohem víc, než by to mělo u podobného rozlišení být. Vývojáři před pár dny v novém patchi změnili metodu upscalingu, ale o ideální řešení nejde. Nově už totiž obraz není rozmazaný, ale rozpixelovaný. Rozdíl můžete posoudit ve videu.
Celkově vzato dokáže Rebirth po vizuální stránce v určitých momentech silně zapůsobit, ale také docela zklamat. Nabízí určitý pokrok oproti Remaku, byť je hra stále postavena na Unreal Enginu 4, ale zážitek kazí problémy s kvalitou obrazu či low-res textury. Pozitivem je každopádně velmi stabilní frame rate.
Rebirth is a very good looking game, but it does suffer from occasional visual issues that dampen the experience. Plus, Square-Enix’s unconventional performance mode image quality fix needs a rethink. https://t.co/WorvDoy8qD
— Oliver Mackenzie (@oliemack) February 22, 2024